8500
Sök

Stöldförsök av mina vinterdäck? Hur går jag vidare?

1 246 Inlägg
9 januari 2011
Trådstartare
Idag när jag behövde använda bilen, så såg jag att ngn har försökt att sno mina vinterfälgar som sitter på stålfälg. Bilen i fråga stod på höger bromsskiva och höger framdäck låg på marken bredvid, den domkraft de användt har gjort en riktigt fin stor buckla i balken under dörren.

Hur går jag vidare med detta? De har ju uppenbarligen blivit störda på ngt sätt då de lämnat allt liggandes, och endast fått av ett däck. Bultarna låg lite överallt.

Ngn som har erfareneheter av detta? Bilen i fråga är en Skoda Fabia.

Forummoderator
26 675 Inlägg
9 januari 2011
Uhm. Polisanmäl händelsen?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

4 767 Inlägg
9 januari 2011
Ring polisen först. Sen ringer du ditt försäkringsbolag.

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

1 246 Inlägg
10 januari 2011
Trådstartare
Då var händelsen polisanmäld. Dock visste de inte om det skulle bli parkeringskada eller skadegörelse. Personligen tycker jag att det lutar åt det senare, ngn parkerinsskada är det ju inte.
Får kontakta försäkringsbolaget imorgon.

Det värsta är att det hela tar en massa tid och kostar mig pengar i självrisker och dylikt. Fattar inte varför man går inte för att stjäla ngt överhuvudtaget. Än mindre ett par 14" stålfälgar. Visst däcken är väl så gott som nya, och fälgarna är kliniskt rena (som nya, man sköter ju om sina ägodelar), men ändå, plåtfälgar med vinterdäck. Hade kunnat haft förståelse om det hade varit 16" alufälgar, men inte plåt och 14"

4 767 Inlägg
10 januari 2011
Tyvärr finns det idioter och tjuvar överallt sad

Hoppas det ordnar sej med försäkringsbolaget!

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

Forummoderator
9 299 Inlägg
10 januari 2011
master_lars skrev:
Fattar inte varför man går inte för att stjäla ngt överhuvudtaget. Än mindre ett par 14" stålfälgar. Visst däcken är väl så gott som nya, och fälgarna är kliniskt rena (som nya, man sköter ju om sina ägodelar), men ändå, plåtfälgar med vinterdäck. Hade kunnat haft förståelse om det hade varit 16" alufälgar, men inte plåt och 14"

Blocket 1200spänn, snabba affärer, inga frågor. Tyvärr mer säkra pengar för drägget än ett bankrån. sad

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

1 246 Inlägg
Forummoderator
9 299 Inlägg
12 januari 2011
Inte kul. Vad har försäkringsbolaget sagt om det?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

1 246 Inlägg
12 januari 2011
Trådstartare
De bad mig åka in på skadecenter för mitt märke. Vilket jag kommer att göra under nästa vecka. Annars verkar det inte vara ngra problem med försäkringsbolaget, än så länge i alla fall.

Sök