Volvo 244 DL -75 Före detta pilsner som ska bli duglig brukis! Såld!

saav
23 juni 2011 · 632 Inlägg

Fick fel pump, vilket jag misstänkte rätt fort då den såg väldigt annorlunda ut och det visade det sig att den va också, så de blir upp och beställa rätt på måndag smile

Nitrometanskada Gött mos
23 juni 2011 · 1 096 Inlägg

Håll igång grabben! De kommer bli bra detta!

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck
Volvo 242 Turbo "242 From Hell" (1975)
Saab 9-5 Aero Sportsedan "Caramell" (2004)
saav
23 juni 2011 · 632 Inlägg

Nitrometanskada skrev:
Håll igång grabben! De kommer bli bra detta!

Tackartackar smile

saav
25 juni 2011 · 632 Inlägg

http://i56.tinypic.com/2e3wdb7.jpg
Har vart otroligt segdraget med vänsterbaljan men gick ut och började pilla lite och nu är det på g iaf, högern kommer Inte att dröja såhär länge kan jag lova tongue

http://i51.tinypic.com/iqftdk.jpg
Läcker in när det regnar så det ser lite halvmysigt ut, men är snart ihop iaf.

Kommer mer senare men det var så varmt mitt i solen så jag tog en liten paus och passade på att visa att det händer nåt smile

saav
25 juni 2011 · 632 Inlägg

Inga mer bilder idag men typ klar på vänstersidan nu, ytterst lite kvar men tråden tog slut så jag la av för idag smile  Kanske fortsätter imorrn kväll.

Senast redigerat av JiS (25 juni 2011)

Mack Forum- och sitemoderator
25 juni 2011 · 26 193 Inlägg

Sakta men säkert så blir det bättre.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
saav
25 juni 2011 · 632 Inlägg

AirOne skrev:
Sakta men säkert så blir det bättre.

Jodå smile

Senast redigerat av JiS (25 juni 2011)

Mack Forum- och sitemoderator
25 juni 2011 · 26 193 Inlägg

JiS skrev:

AirOne skrev:
Sakta men säkert så blir det bättre.

och sen jobb hmm
Jodå smile

Säg vad nöjd du kommer vara den dagen du står och begrundar ditt verk, hehe.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
saav
25 juni 2011 · 632 Inlägg

AirOne skrev:

JiS skrev:

AirOne skrev:
Sakta men säkert så blir det bättre.

och sen jobb hmm
Jodå smile

Säg vad nöjd du kommer vara den dagen du står och begrundar ditt verk, hehe.

Det första där vet jag inte hur det kom med tongue Hehe jodå, första "versionen" blir väl inte mycket att se på men till slut så smile Hade tänkt greja hela dagen imorrn men då ska jag hjälpa till med andra projekt här hemma hmm

Tiger1978 Fattig student
25 juni 2011 · 1 282 Inlägg

JiS skrev:
Inga mer bilder idag men typ klar på vänstersidan nu, ytterst lite kvar men tråden tog slut så jag la av för idag smile  Kanske fortsätter imorrn kväll.

Vi som läser hoppas ju att tråden inte tog slut wink

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..
Volkswagen Scirocco gt2 "Hulken" (1992)
saav
25 juni 2011 · 632 Inlägg

Tiger1978 skrev:

JiS skrev:
Inga mer bilder idag men typ klar på vänstersidan nu, ytterst lite kvar men tråden tog slut så jag la av för idag smile  Kanske fortsätter imorrn kväll.

Vi som läser hoppas ju att tråden inte tog slut wink

Hehe tongue

JofooN Skrap
26 juni 2011 · 2 098 Inlägg

ser fränt & bra ut smile duktigt

Titta gärna in min sida och lägg en kommentar :)
saav
26 juni 2011 · 632 Inlägg

JofooN skrev:
ser fränt & bra ut smile duktigt

Tackar smile

saav
27 juni 2011 · 632 Inlägg

Glömde ta bilder idag men har grejat lite iaf, imorgon blir de jämt de sista och på med rostskydd osv om det blir grejing, sen ska allt upprepas på andra sidan. Fast det kommer ju gå lite fortare nu när man har sommarlov, har ju vart massa veckor emellan mektillfällena det senaste tongue

saav
28 juni 2011 · 632 Inlägg

Bytt pumpen nu och sugit fram bensin dit, men inte kommer det något i slangen till förgasaren ändå, nån som har nån aning? tongue Kan det vara att den behöver hoppa igång för att det ska börja suga som nån skrev? Alltså dra i lite startgas. Eller allmänt att slangen upp till förgasaren måste sitta på för att det ska suga? Har dock gått innan att ta av den och köra på starten så kommer det bränsle, fast då har det inte vart tomt på bränsle innan. 

Tycker inte det kan ha hänt så mycket av att den blev tom på soppa sen stog ett tag. Har ju bensin fram till pumpen som sagt. Men får väl testa mig fram lite smile

Har gjort en tråd i forumet också men passade på att fråga även här smile

Senast redigerat av JiS (28 juni 2011)

Mattsson_91 Självlärd
28 juni 2011 · 3 083 Inlägg

JiS skrev:
Bytt pumpen nu och sugit fram bensin dit, men inte kommer det något i slangen till förgasaren ändå, nån som har nån aning? tongue Kan det vara att den behöver hoppa igång för att det ska börja suga som nån skrev? Alltså dra i lite startgas. Eller allmänt att slangen upp till förgasaren måste sitta på för att det ska suga? Har dock gått innan att ta av den och köra på starten så kommer det bränsle, fast då har det inte vart tomt på bränsle innan. 

Tycker inte det kan ha hänt så mycket av att den blev tom på soppa sen stog ett tag. Har ju bensin fram till pumpen som sagt. Men får väl testa mig fram lite smile

Har gjort en tråd i forumet också men passade på att fråga även här smile

Jag gissar på att slangen antingen är tät eller att den tappar tryck efter pumpen då den inte sitter på förgasaren. Så jag hade testat att sätta den på förgasaren och kommer det inget då så hade jag kollat om den var tät

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
saav
28 juni 2011 · 632 Inlägg

Jag gissar på att slangen antingen är tät eller att den tappar tryck efter pumpen då den inte sitter på förgasaren. Så jag hade testat att sätta den på förgasaren och kommer det inget då så hade jag kollat om den var tät

Har testat med den på förgasaren utan resultat. Testade dock att sätta sugslangen i en bensindunk och då startade den, så det är inte pumpen iaf. Ser inga hål i rör/slangar heller. Och tät borde den ju inte vara om jag kan suga fram bensin med munnen tycker jag. Vet inte riktigt var jag ska leta, men är väl att försöka hitta hål i rör/slang som gör att den tappar tryck, annars vet jag inte tongue

saav
28 juni 2011 · 632 Inlägg

http://i51.tinypic.com/rvbjme.jpg
Kan ju iaf glädjas åt att man har en fräsch bensinpump tongue

volvo_Tobias
28 juni 2011 · 687 Inlägg

Startar den med bensindunk så bör det vara hål någonstans tycker jag.

saav
28 juni 2011 · 632 Inlägg

volvo_Tobias skrev:
Startar den med bensindunk så bör det vara hål någonstans tycker jag.

Jo jag konstaterade det efter att den startade med dunk tongue Fast när jag satte ihop igen så startade den igen helt normalt, så de gjorde väl gött att den fick upp bensin till förgasarn när ja körde med dunk så den kunde hoppa igång o få upp suget tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang