1563
Sök

Problem med Takluckan mercedes benz? tror jag råka ta sönder den idag -.-

Wiee Trimma för att köra fort? nä brett..
384 Inlägg
21 januari 2011
Trådstartare
#1
Hallå, skulle prova taluckan idag efter vintertiden, bilen har stått i sitt garage i kanske 2 månader nu, när jag stälde in bilen fungerade takluckan som den skulle så idag skulle jag testa och se om den fortfarande funka
Började med att tilta upp luckan och då gick den osm den skulle, sen testa jag ta bak den och då börjar den spraga och knaga och ha sig sad
någon som vet hur man snabbast och lättast fixxar detta ?
Var inne hos mercedes sen och fråga lite och dem sa att det kan gå på runt 8 till 20 000 kr att fixxa.


Midnight Cruiser
33 Inlägg
21 januari 2011
#2
Mercedes...

629 Inlägg
21 januari 2011
#3
Spikar igen den med plywood smile


Wiee Trimma för att köra fort? nä brett..
384 Inlägg
21 januari 2011
Trådstartare
#4
Antennbollen skrev:
Mercedes...

säger kiullen som köpt en vito;)


Wiee Trimma för att köra fort? nä brett..
384 Inlägg
258 Inlägg
22 januari 2011
#6
Vadå, så den har fastnat halv-öppen? Du har väl taklucka av en anledning? För att du vill ha det... Så klaga inte å njut av den friska luften istället big_smile


Midnight Cruiser
33 Inlägg
22 januari 2011
#7
LTM skrev:
Antennbollen skrev:
Mercedes...

säger kiullen som köpt en vito;)

När fan köpte jag en vito?

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
22 januari 2011
#8
E du säker på att den är trasig ??
Så inte det bara va tex dom frösna armarna som knakade.
har för mig att motorn sitter i skuffen på dessa bilar. kolla säkring ?

C H E V R O L E T <3

Wiee Trimma för att köra fort? nä brett..
384 Inlägg
22 januari 2011
Trådstartare
#9
Children-Of-Bodom skrev:
E du säker på att den är trasig ??
Så inte det bara va tex dom frösna armarna som knakade.
har för mig att motorn sitter i skuffen på dessa bilar. kolla säkring ?

kan vara trösna armar som knakade, tyckte det kom ovanför huvudet ^^ sen efter lite mer knak så gick det att skjuta luckan fram och bak för hand men gick ej att stänga helt.
Sen hör du att motorn snurrar lite sen blir den tyst


Wiee Trimma för att köra fort? nä brett..
384 Inlägg
22 januari 2011
Trådstartare
#10
Antennbollen skrev:
LTM skrev:
Antennbollen skrev:
Mercedes...

säger kiullen som köpt en vito;)

När fan köpte jag en vito?

Inte fan vet jag vad det var för någon jävla mercedes ni köpte till callinaz?
Men du om någon borde ju veta de;)


Motborgare
1 099 Inlägg
22 januari 2011
#11
LTM skrev:
Children-Of-Bodom skrev:
E du säker på att den är trasig ??
Så inte det bara va tex dom frösna armarna som knakade.
har för mig att motorn sitter i skuffen på dessa bilar. kolla säkring ?

kan vara trösna armar som knakade, tyckte det kom ovanför huvudet ^^ sen efter lite mer knak så gick det att skjuta luckan fram och bak för hand men gick ej att stänga helt.
Sen hör du att motorn snurrar lite sen blir den tyst

I bagaget på babord sida (vänster i bilens färdriktning) sitter motorn. Där finns det en plastmutter som man kan veva för att nödstänga den. Försök köra den försiktigt för hand. Då ser du om vajern är hel.

-- K

Wiee Trimma för att köra fort? nä brett..
384 Inlägg
22 januari 2011
Trådstartare
#12
Kavli skrev:
LTM skrev:
Children-Of-Bodom skrev:
E du säker på att den är trasig ??
Så inte det bara va tex dom frösna armarna som knakade.
har för mig att motorn sitter i skuffen på dessa bilar. kolla säkring ?

kan vara trösna armar som knakade, tyckte det kom ovanför huvudet ^^ sen efter lite mer knak så gick det att skjuta luckan fram och bak för hand men gick ej att stänga helt.
Sen hör du att motorn snurrar lite sen blir den tyst

I bagaget på babord sida (vänster i bilens färdriktning) sitter motorn. Där finns det en plastmutter som man kan veva för att nödstänga den. Försök köra den försiktigt för hand. Då ser du om vajern är hel.

-- K

Afan trodde motorn satt där framme mellan framrutan och takluckan yikes
Vet du lite mer exakt var i bagaget den sitter? om den sitter bak vid reserdelshjulet?
Kan tillägga att det är en  -97 E420 W210 kombi om det underlättar något


Midnight Cruiser
33 Inlägg
22 januari 2011
#13
LTM skrev:
Antennbollen skrev:
LTM skrev:

säger kiullen som köpt en vito;)

När fan köpte jag en vito?

Inte fan vet jag vad det var för någon jävla mercedes ni köpte till callinaz?
Men du om någon borde ju veta de;)

Jaha haha! tongue De va en Sprinter tongue

Wiee Trimma för att köra fort? nä brett..
384 Inlägg
22 januari 2011
Trådstartare
#14
Antennbollen skrev:
LTM skrev:
Antennbollen skrev:

När fan köpte jag en vito?

Inte fan vet jag vad det var för någon jävla mercedes ni köpte till callinaz?
Men du om någon borde ju veta de;)

Jaha haha! tongue De va en Sprinter tongue

woow Stor skillnad på en sprinter och en vito ;D
Bara de att den ena är en buss å andra en skåpbil hihi:D


Forummoderator
18 314 Inlägg
22 januari 2011
#15
Den brukar inte ge upp. Som kavli säger. manuellt först efter du värmt runt luckan och fettat in allt du ser.

Kolla säkring till motorn. Kanske har den överbelastningsskydd? jag vet inte.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Wiee Trimma för att köra fort? nä brett..
384 Inlägg
22 januari 2011
Trådstartare
#16
Dieselsmurfen skrev:
Den brukar inte ge upp. Som kavli säger. manuellt först efter du värmt runt luckan och fettat in allt du ser.

Kolla säkring till motorn. Kanske har den överbelastningsskydd? jag vet inte.

har du pillat med detta innan? hur kommer nam lättast åt allt? måste man plocka ner innertaket eller går allt att göra uppifrån om man får bak luckan?


Forummoderator
18 314 Inlägg
22 januari 2011
#17
LTM skrev:
Dieselsmurfen skrev:
Den brukar inte ge upp. Som kavli säger. manuellt först efter du värmt runt luckan och fettat in allt du ser.

Kolla säkring till motorn. Kanske har den överbelastningsskydd? jag vet inte.

har du pillat med detta innan? hur kommer nam lättast åt allt? måste man plocka ner innertaket eller går allt att göra uppifrån om man får bak luckan?

Joo... Har haft en och annan mersa om man säger... Hade nog gått lös med en WD40 från ovansidan efter du värmt med en hårfön en bra stund.

Kolla gärna med multimeter på anslutningar till motorn så den får ström när du hittat motorn alltså. Har aldrig behövt ta det så långt själv.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Wiee Trimma för att köra fort? nä brett..
384 Inlägg
22 januari 2011
Trådstartare
#18
Dieselsmurfen skrev:
LTM skrev:
Dieselsmurfen skrev:
Den brukar inte ge upp. Som kavli säger. manuellt först efter du värmt runt luckan och fettat in allt du ser.

Kolla säkring till motorn. Kanske har den överbelastningsskydd? jag vet inte.

har du pillat med detta innan? hur kommer nam lättast åt allt? måste man plocka ner innertaket eller går allt att göra uppifrån om man får bak luckan?

Joo... Har haft en och annan mersa om man säger... Hade nog gått lös med en WD40 från ovansidan efter du värmt med en hårfön en bra stund.

Kolla gärna med multimeter på anslutningar till motorn så den får ström när du hittat motorn alltså. Har aldrig behövt ta det så långt själv.

mjo men motorn får ström, man hör att den arbetar fram och tillbaka och att det händer saker och ting i taket men rutan står helt still.=/


Motborgare
1 099 Inlägg
23 januari 2011
#19
LTM skrev:
Kavli skrev:
LTM skrev:

kan vara trösna armar som knakade, tyckte det kom ovanför huvudet ^^ sen efter lite mer knak så gick det att skjuta luckan fram och bak för hand men gick ej att stänga helt.
Sen hör du att motorn snurrar lite sen blir den tyst

I bagaget på babord sida (vänster i bilens färdriktning) sitter motorn. Där finns det en plastmutter som man kan veva för att nödstänga den. Försök köra den försiktigt för hand. Då ser du om vajern är hel.

-- K

Afan trodde motorn satt där framme mellan framrutan och takluckan yikes
Vet du lite mer exakt var i bagaget den sitter? om den sitter bak vid reserdelshjulet?
Kan tillägga att det är en  -97 E420 W210 kombi om det underlättar något

Ok. Jag trodde det var 124:an du pratade om, fast jag tror det sitter ganska lika på 210:an.
Framför reservhjulsbaljan skall den sitta. Altså ett stycke bakom B-stolpen. Det skall även stå i instruktionsboken hur du kommer åt den och hur den skall vevas. På 124:an, så är det ett 17mm huvud, så du använder hjulvindan som följer med bilen för att skruva.

-- K

Wiee Trimma för att köra fort? nä brett..
384 Inlägg
23 januari 2011
Trådstartare
#20
Kavli skrev:
LTM skrev:
Kavli skrev:

I bagaget på babord sida (vänster i bilens färdriktning) sitter motorn. Där finns det en plastmutter som man kan veva för att nödstänga den. Försök köra den försiktigt för hand. Då ser du om vajern är hel.

-- K

Afan trodde motorn satt där framme mellan framrutan och takluckan yikes
Vet du lite mer exakt var i bagaget den sitter? om den sitter bak vid reserdelshjulet?
Kan tillägga att det är en  -97 E420 W210 kombi om det underlättar något

Ok. Jag trodde det var 124:an du pratade om, fast jag tror det sitter ganska lika på 210:an.
Framför reservhjulsbaljan skall den sitta. Altså ett stycke bakom B-stolpen. Det skall även stå i instruktionsboken hur du kommer åt den och hur den skall vevas. På 124:an, så är det ett 17mm huvud, så du använder hjulvindan som följer med bilen för att skruva.

-- K

Tihi det roliga är att bilen är tyskimport och jag fattar ikke tyska, men som sagt bilder kan man alltid komma långt på^^ hur gör jag ifall det är vaiern som är av eller om skitet har kommit i otakt så att säga?



Sök