Inför: Westcoast Ferryrun - Uddevalla - 2 Juli 2011 kl 12:00

JaggaChafen Tesla Senior Technician
13 mars 2011 · 2 307 Inlägg

Bjork skrev:
Funderar på hur kämpigt jag får det med att komma på färjan nu när jag ändrat höjden på bilen en aning tongue

Om du inte kommer på så kan du ju köra runt smile blir till å ligga i för å komma ikapp men

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
Bjork OEM <3
13 mars 2011 · 6 957 Inlägg

JaggaChafen skrev:

Bjork skrev:
Funderar på hur kämpigt jag får det med att komma på färjan nu när jag ändrat höjden på bilen en aning tongue

Om du inte kommer på så kan du ju köra runt smile blir till å ligga i för å komma ikapp men

Ja jo det är ju ett alt. eller så kortar man resvägen lite och drar direkt till en mötesplats tongue

OEM <3
Potkin Dawndrifter -"The Black Curse"
13 mars 2011 · 301 Inlägg

det är inte så farligt, jag kom på den med min soarer, och den bilen skrapade i varenda fartgupp och övergångs ställ tongue

Krtaz Konstnär
14 mars 2011 · 73 Inlägg

Bjork skrev:
Funderar på hur kämpigt jag får det med att komma på färjan nu när jag ändrat höjden på bilen en aning tongue

det brukar inte vara några problem... om det inte är extremt lågvatten..

volvo kör man närbilen gått sönder
sachman Arn Racing
14 mars 2011 · 383 Inlägg

Grymt rolig ide måste jag säga:) Låter som detta är ett tilfälle då man kan låta kamerorna gå varma:)
säker på att många kompisar rtcker likadant så vi blir säkert ett par stycken härifrån med:)

Arn Racing
Peugeot 405 mi16 "PEGASUS avställd" (1990)
noki
24 mars 2011 · 87 Inlägg

Ja vi verkar bli rätt många, trevligt!

Kommer nog finnas behov av lite hjälp så om det finns någon som har lust att vara på plats lite tidigare samt kanske hjälpa till vid färjor och uppsalingsplatser så hör gärna av er till mig!

Är ju en fördel om man inte bor allt för långt bort!

Mvh Markus

(\__/)
(='.'=) This is bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination!!!
noki
24 mars 2011 · 87 Inlägg

Har börjat kolla på lite vinstpokaler också, blir customgjorda av motordelar, någon som har förslag på tävlingskategorier?

(\__/)
(='.'=) This is bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination!!!
Jackack BMW-entusiast
24 mars 2011 · 362 Inlägg

noki skrev:
Har börjat kolla på lite vinstpokaler också, blir customgjorda av motordelar, någon som har förslag på tävlingskategorier?

* Peoples Choice
* Lägsta bil från mark (underrede)
* Högsta bil från mark (underrede)
* Störst fälgar / minsta fälgar
* Bästa ljud
* Bästa avgassljud (lite utav en peoples choice röstning)

etc.. behöver ju inte vara så seriöst smile

BTW: Börjar se en början till bättre väder nu smile
'// Jackack

Volvo V70 (1999)
BMW 320da M-sport E91 "Performance" (2007)
Kigge90
24 mars 2011 · 250 Inlägg

NOKI jag har ingen större erfarenhet men om det finns nått, så kan jag ställa  upp big_smile

Om något funkar skruvar genast isär kolla vad felet är :D
Volvo 960 (1997)
JaggaChafen Tesla Senior Technician
24 mars 2011 · 2 307 Inlägg

VIP klass får det gärna finnas smile Å kanske puts med

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
alexxe En gång till nu
24 mars 2011 · 760 Inlägg

Låter som ett trevligt arrangemang och att de bara är ett stenkast bort smile.

Nån som har erfarenhet av den andra färjan, flatön? om de är samma höjd förhållande som lysekilsfärjan?

Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a
peegee Forummoderator
24 mars 2011 · 2 924 Inlägg

JaggaChafen skrev:
VIP klass får det gärna finnas smile Å kanske puts med

Håller med!

Från början lät detta så oerhört intressant(!) med:

noki skrev:
Gillar du vackert väder, vatten och bilar?
Skulle du vilja se en hel färja fylld med snygga, stylade eller på annat sätt exklusiva bilar?

...men nu verkar det vara en träff för alla sorters bilar... sad

Tråkigt och inte lika intressant, för nu lär det komma mestadels alldagliga bilar som man får nog av annars... Behöver jag säga att jag ser Kvalitet långt före kvantitet, på bilevent som detta..? roll

~ Life is short, have FUN! ~
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Krtaz Konstnär
24 mars 2011 · 73 Inlägg

*Peoples Choice
*bästa puts
*hopplöst fall.

volvo kör man närbilen gått sönder
Bjork OEM <3
24 mars 2011 · 6 957 Inlägg

Gör inte för många "klasser" blir så satans plottrigt..

Om inget annat, "Top Ten" och People´s Choice!

OEM <3
Steewe
24 mars 2011 · 85 Inlägg

Har jag bilen kvar i min ägo samt inget annat planerat så kommer jag med. wink

"When I start my car I want the neighbours to think that the world has come to an end"- Homer J Simpson
noki
25 mars 2011 · 87 Inlägg

peegee skrev:

JaggaChafen skrev:
VIP klass får det gärna finnas smile Å kanske puts med

Håller med!

Från början lät detta så oerhört intressant(!) med:

noki skrev:
Gillar du vackert väder, vatten och bilar?
Skulle du vilja se en hel färja fylld med snygga, stylade eller på annat sätt exklusiva bilar?

...men nu verkar det vara en träff för alla sorters bilar... sad

Tråkigt och inte lika intressant, för nu lär det komma mestadels alldagliga bilar som man får nog av annars... Behöver jag säga att jag ser Kvalitet långt före kvantitet, på bilevent som detta..? roll

Allt är relativt, först och främst är väl tanken att man ska träffa likasinnade, men till frågan gällande exklusivitet så bestämde vi oss för att låta alla vara med första gången för att få upp intresset, sen kommer vi troligtvis försöka göra det mer exklusivt till nästa omgång.

Vet inte hur många av er här som har Facebook men av de som anmält sig där (över 100 personer) så är det bara ca 30 som anmält bilar, ska vi då plocka bort de som ses som för vanliga så är vi nog bara ca 10 bilar kvar, sen brukar ju bara 70% av de anmälda dyka upp så frågan är då om det skulle bli något speciellt alls.

Dock kommer ju de fina bilarna bli mer atraktiva i mängden om det är många "tråkiga" "vanliga" bilar! eller?

(\__/)
(='.'=) This is bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination!!!
sachman Arn Racing
25 mars 2011 · 383 Inlägg

noki skrev:

peegee skrev:

JaggaChafen skrev:
VIP klass får det gärna finnas smile Å kanske puts med

Håller med!

Från början lät detta så oerhört intressant(!) med:

noki skrev:
Gillar du vackert väder, vatten och bilar?
Skulle du vilja se en hel färja fylld med snygga, stylade eller på annat sätt exklusiva bilar?

...men nu verkar det vara en träff för alla sorters bilar... sad

Tråkigt och inte lika intressant, för nu lär det komma mestadels alldagliga bilar som man får nog av annars... Behöver jag säga att jag ser Kvalitet långt före kvantitet, på bilevent som detta..? roll

Allt är relativt, först och främst är väl tanken att man ska träffa likasinnade, men till frågan gällande exklusivitet så bestämde vi oss för att låta alla vara med första gången för att få upp intresset, sen kommer vi troligtvis försöka göra det mer exklusivt till nästa omgång.

Vet inte hur många av er här som har Facebook men av de som anmält sig där (över 100 personer) så är det bara ca 30 som anmält bilar, ska vi då plocka bort de som ses som för vanliga så är vi nog bara ca 10 bilar kvar, sen brukar ju bara 70% av de anmälda dyka upp så frågan är då om det skulle bli något speciellt alls.

Dock kommer ju de fina bilarna bli mer atraktiva i mängden om det är många "tråkiga" "vanliga" bilar! eller?

Jag är helt klyven...
Båda argumenten är så starka på någotsätt:)

Själv kommer jag nog inte ha något speciellt att åka i så ska försöka ragga med mig någon annan som har nån finare sommarbil så ägnar jag mig åt att fota istället:)

Svårt att i såfall dra en gräns på vad som är snyggt o inte snyggt och vad som skulle platsa med.. hmm

Arn Racing
Peugeot 405 mi16 "PEGASUS avställd" (1990)
Haniball_s
25 mars 2011 · 455 Inlägg

är ju en tolkningsfråga vad som är alldagliga bilar!? men på dom som anmält sig här på gorg så tycker jag det är bra blandning på! allt från Skyline till Golf ser inget dåligt i det!  tycker det kan vara kul med lite variation då alla har olika smak!

>syns man inte finns man inte<
peegee Forummoderator
25 mars 2011 · 2 924 Inlägg

noki skrev:

peegee skrev:

JaggaChafen skrev:
VIP klass får det gärna finnas smile Å kanske puts med

Håller med!

Från början lät detta så oerhört intressant(!) med:

noki skrev:
Gillar du vackert väder, vatten och bilar?
Skulle du vilja se en hel färja fylld med snygga, stylade eller på annat sätt exklusiva bilar?

...men nu verkar det vara en träff för alla sorters bilar... sad

Tråkigt och inte lika intressant, för nu lär det komma mestadels alldagliga bilar som man får nog av annars... Behöver jag säga att jag ser Kvalitet långt före kvantitet, på bilevent som detta..? roll

Allt är relativt, först och främst är väl tanken att man ska träffa likasinnade, men till frågan gällande exklusivitet så bestämde vi oss för att låta alla vara med första gången för att få upp intresset, sen kommer vi troligtvis försöka göra det mer exklusivt till nästa omgång.

Vet inte hur många av er här som har Facebook men av de som anmält sig där (över 100 personer) så är det bara ca 30 som anmält bilar, ska vi då plocka bort de som ses som för vanliga så är vi nog bara ca 10 bilar kvar, sen brukar ju bara 70% av de anmälda dyka upp så frågan är då om det skulle bli något speciellt alls.

Dock kommer ju de fina bilarna bli mer atraktiva i mängden om det är många "tråkiga" "vanliga" bilar! eller?

Jo allt är relativt såklart och loppet kanske är kört nu för att backa till er ursprungskoncept men ni borde uppdatera och förtydliga första inlägget med giltig info så inte folk blir lurade, för att upprätthålla er trovärdighet och chans till en nästa omgång med gott resultat. wink

Väljer man en intressant inriktning och koncept som ni hade i början, så bör man hålla hårt på den och promota den hela vägen, på alla tänkbara platser!

Effektivt är då att inledningsvis väcka intresset genom olika forum, facebook m.m och sedan fortsätta med t.ex tidningsannonser i dags-, kvälls- och biltidningar etc, må kosta en slant men är det ett unikt koncept (som det påvisade i början) så är chansen till sponsring stor från olika håll.

Unikt är inte bilträffar för mestadels alldagliga bilar, de finns i överflöd ändå där man kan träffa likasinnade. roll

Utan att veta vad du anser som för vanliga bilar (utanför ursprungskonceptet)... så bör den troliga anledningen till att ni bara fått ihop ett fåtal vara att ni övergått till denna obegränsade fordonsinriktning... för ägare av exklusiva bilar som utställningsbilar av olika slag etc väljer ofta inte att deltaga mer än av kompisanda vid en obegränsad fordonsinriktning.
Synd, för ert unika ursprungskoncept hade passat fint i den miljön ni valt hmm = stor chans till succé!

Om det inbjuds till en nästa omgång med mer exklusiv inriktning, så kommer troligtvis de nya intressenterna med den typ av fordon, söka upp resultatet av den föregående eventet (detta) innan de bestämmer sig...och då kommer troligtvis intresseanmälningar med exklusiva bilar bli jämförbart som det blivit nu, så därför är det oftast jätteviktigt att göra rätt från början om man vill få till nåt exklusivt och unikt!

Jag kan ha fel men min upplevelse sen jag tog mitt första körkort för nästan 20 år sedan, är just denna smile
MVH

~ Life is short, have FUN! ~
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
JaggaChafen Tesla Senior Technician
25 mars 2011 · 2 307 Inlägg

Alla får va med tycker jag annars blir det bara massa tjöt om vem som skall få.

Vem skall bestämma det liksom. Blir det senare en återkommande tradition får man börja köra med inbjudningar eller att deltagarna får rösta för vilka bilar som skall va med.

Säg så här.
Alla som anmäler sina bilar får en rösträtt. Säg då att dom får 3 röster iform av poäng 1.2.3 tex. Rösterna måste dom lägga på en annan bil som e anmäld. Får man inga röster på sin egna bil så kommer den inte med. Å bilar med lågt röstantal får komma med imån av plats på en satt maxgräns.

Men det tycker jag fortfarande ligger i framtiden. Första gången skall alla få vara med å vi kör ju på almäna vägar så vi kan ju liksom inte säga till nån att du får inte va med heller eller??

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang