2527
Sök

Bmw E36 Coupe 344 (Readrum) V8 konvertering 2012 :)

Min e36a får ett nytt hjärta :)

Ljud freak !
206 177 Visningar
Uppdaterades senast 4 mars 2014
Ljud freak !
928 Inlägg
6 maj 2012
Trådstartare
Klimpen92 skrev:
bimmers of sweden måste du hinna till!! smile måste ju få se de här monstret när man har följt de från start! big_smile

Datum ?? Ska försöka hinna till den 19maj då är de strippen smile Så vi får se smile

217 Inlägg
6 maj 2012
Bmw_Bertil skrev:
Bimmerman skrev:
Kommer du komma nåt till sthlm på träffar? big_smile

Jag ska försöka smile

Najs, annars kanske man åker på bimmers of sweden dit ska du väl ändå? wink Man måste ju förfan se åket live big_smile

Härlig filmsnutt också cool

3 292 Inlägg
6 maj 2012
Ska blir riktigt roligt att se den här sen när den är körbar, då måste lova att filma mycket o lägga upp så vi får se hur bra den funkar big_smile

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

79 Inlägg
7 maj 2012
Bmw_Bertil skrev:
Klimpen92 skrev:
bimmers of sweden måste du hinna till!! smile måste ju få se de här monstret när man har följt de från start! big_smile

Datum ?? Ska försöka hinna till den 19maj då är de strippen smile Så vi får se smile

26maj så de är långt kvar! tongue

Ljud freak !
928 Inlägg
7 maj 2012
Trådstartare
Danne_1977 skrev:
Ska blir riktigt roligt att se den här sen när den är körbar, då måste lova att filma mycket o lägga upp så vi får se hur bra den funkar big_smile

Det kommer fler filmer va så säker big_smile haha

Ljud freak !
928 Inlägg
7 maj 2012
Trådstartare
Klimpen92 skrev:
Bmw_Bertil skrev:
Klimpen92 skrev:

26maj så de är långt kvar! tongue

Då finns det en chans  big_smile

517 Inlägg
18 juni 2012
nå va har hänt blev den klar? smile ska göra samma projekt fast Manuell och förhoppningsvis en m60b40 så elen blir enkel. Fast jag ska inte bygga glidar bil utan den ska mest gå på tvären wink olje tråg från 7serie ska funka tydligen så man slipper bygga eget smile

88 Inlägg
18 juni 2012
Kom igen nu Bertil och ladda upp lite, du håller ju på för fullt ju smile

Ljud freak !
928 Inlägg
19 juni 2012
Trådstartare
SchleX_320 skrev:
nå va har hänt blev den klar? smile ska göra samma projekt fast Manuell och förhoppningsvis en m60b40 så elen blir enkel. Fast jag ska inte bygga glidar bil utan den ska mest gå på tvären wink olje tråg från 7serie ska funka tydligen så man slipper bygga eget smile

Den är inte klar hmm Men kylaren kom idag å passar kanon i morgon ska den ditt ! Håller på med bromsarna fram än....Inget roligt problem precis sad Tyvärr så måste jag säga till dig att 7serie tråget är exakt samma ! Tyvärr ! Enda chansen att få ner den å ha den där den ska vara är bygga eget köpa alpina tråg eller torrsump ! Dom 2 sista är snor dyra !

517 Inlägg
20 juni 2012
Okay det låter ju bra smile har kollat igenom din tråd inte tråkigt va du grejar hehe.

Nee fan då sad jag som frågade ett europeiskt Drifting team som kör e36 med m62b44 chipad går som fan. Och dom svarade mig att jag skulle ta motorn från e38 iaf tråget eller då som du skrev tråg från alpina. Så skulle motorn passa näst intill rakt i fast man fick flytta Krängningshämmaren. Men då stämmer ju inte det då sad Fuck där sprack den planen sad har fixat motor och låda från 540 och motor att plocka delar på från en 740 aja shit happens

Ljud freak !
928 Inlägg
20 juni 2012
Trådstartare
SchleX_320 skrev:
Okay det låter ju bra smile har kollat igenom din tråd inte tråkigt va du grejar hehe.

Nee fan då sad jag som frågade ett europeiskt Drifting team som kör e36 med m62b44 chipad går som fan. Och dom svarade mig att jag skulle ta motorn från e38 iaf tråget eller då som du skrev tråg från alpina. Så skulle motorn passa näst intill rakt i fast man fick flytta Krängningshämmaren. Men då stämmer ju inte det då sad Fuck där sprack den planen sad har fixat motor och låda från 540 och motor att plocka delar på från en 740 aja shit happens

Ja det går inte har hört rykten om detta innan ! Men har mät och provat och det går ej ! Enklast är att svetsa om tråget ! Jätte enkelt om du känner eller har en firma i närheten som kan svetsa i alu ! Olje pumpen måste moddas ! Kan försöka göra något i paint å skicka till dig så du förstår vad problemet blir ! smile

517 Inlägg
21 juni 2012
har en som tiggar på jobbet smile och känner en som jobbar som svetsmästare han kan nog fixat så sett. Ska ta och kolla lite på det när jag har motorn. Btw passar härvans kontakter i e36ans original? Lr måste man ha allt sådant också?

Ljud freak !
928 Inlägg
21 juni 2012
Trådstartare
Nu har jag kommit igång igen !!! Har blivit opererad å sen har bilen känts lite tungt men nu jävlar är man igång igen big_smile Ny kylare skaffades från en e36 318TDS smile Passar som handsken ! Fick för första gången använda delar som ej kommer ifrån bmw å det va volvo 740 kylarhållare sad

Här sitter den på plats big_smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/44/43263/43263-3ea03eee55e47be2267c6451508e6dd4.jpg

Jävligt gott om plats mellan kylare å motor smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/44/43263/43263-ae5aae7dcf10d41fd5318ca6dfc4936d.jpg

Det va de för idag big_smile men på söndag vankas de hel dag big_smile

Ljud freak !
928 Inlägg
21 juni 2012
Trådstartare
SchleX_320 skrev:
har en som tiggar på jobbet smile och känner en som jobbar som svetsmästare han kan nog fixat så sett. Ska ta och kolla lite på det när jag har motorn. Btw passar härvans kontakter i e36ans original? Lr måste man ha allt sådant också?

Då så då löser du det ! Säg bara till så ska jag skicka en skiss på vad som måste kapas bort å hur de ska vara smile Lättast är att du köper en hel bil ! Helst e34 ! Jag har tagit all el från motorn som går i bilen allt ! Styvt räknat 500m kabel smile Men har klippt bort massor ;D

517 Inlägg
21 juni 2012
Jo det går ju då det är sant smile schysst smile Ja det blir lite knivigt det. Motorn jag har skaffat är lös med härva och box och Manuell låda, från en e34. Men en kompis som har motor från en 740i 98 han sa att bulan på tråget är i bakkant av motorn. Med jag får väl kolla själv först hehe eftersom det tydligen är samma smile

517 Inlägg
21 juni 2012
Oj smile det va bra tight det wink med du har motorn väldigt långt fram lr? Är den så pass lång? Borde väl vara som en 4a på längden tycker man? Men du har ju fått dit kylet det är ju huvudsaken hehe smile

217 Inlägg
22 juni 2012
Härligt att det går framåt. Hoppas det rullar på lite fortare nu smile

Ljud freak !
928 Inlägg
23 juni 2012
Trådstartare
SchleX_320 skrev:
Jo det går ju då det är sant smile schysst smile Ja det blir lite knivigt det. Motorn jag har skaffat är lös med härva och box och Manuell låda, från en e34. Men en kompis som har motor från en 740i 98 han sa att bulan på tråget är i bakkant av motorn. Med jag får väl kolla själv först hehe eftersom det tydligen är samma smile

Ja det har jag aldrig sätt och jag har kolla många gånger ! Vilken kaross skulle de vara i så fall ??

Motor sitter lika långt bak som en 6a gör ! Men det stick ut så långt i fram kan på grund av dubbel vanos vattenkyld generator å v-låds oljekylare !

Ljud freak !
928 Inlägg
23 juni 2012
Trådstartare
Bimmerman skrev:
Härligt att det går framåt. Hoppas det rullar på lite fortare nu smile

Jo jag hoppas det med big_smile

517 Inlägg
23 juni 2012
Bmw_Bertil skrev:
SchleX_320 skrev:

Ja det har jag aldrig sätt och jag har kolla många gånger ! Vilken kaross skulle de vara i så fall ??

Motor sitter lika långt bak som en 6a gör ! Men det stick ut så långt i fram kan på grund av dubbel vanos vattenkyld generator å v-låds oljekylare !

från en e38 men ska kolla själv istället så jag vet om jag fattade honom rätt hehe.
Okay smile men det ser fett ut i ditt motorrum iaf:)

Sök