Hej jag har ett riktigt irreterande fel med mina vevaxeldrev..2 st på raken går av bara man står på tomgången o gasar jätte lite då går den av direkt, alltså den där piggen som gå in i vevaxeln vad kan vara fel ???
förmodligen för löst, vet inte exakt hur mycke de ska dras på en volvo men bmw m20b25 och säkert flera ska dras 300nm, kan bli tungt att dra med ett vanligt spärrskaft .
eller så sätter du ett järnrör på spärrskaftet dock dög det att dra åt för hand med spärrskaft på min gammla 940 samma problem på den ;P och har du sett till så att du trycker in drevet riktigt så det inte ligger nå skit i skåran där (piggen) ska in så att den inte sitter för långt ut och går av därför eller eventuelt en bit av en gammal pigg som sitter kvar i skåran
förmodligen för löst, vet inte exakt hur mycke de ska dras på en volvo men bmw m20b25 och säkert flera ska dras 300nm, kan bli tungt att dra med ett vanligt spärrskaft .
Jag drog med rätt moment och allt på min gamla 4 med trimmet monterat, körde sönder 2 st drev endå, Använd loctite samt dra rätt, då håller de nog. Annars är ståldrev att föredra..
Vevaxelremskivan dras med först 60Nm och sedan vinkeldras med 90grader. Enligt min googling i alla fall
jasså : ) jag bara drog åt för hand lite lätt muhahah, trode inte det där behövde sitta så innehelvete hårt.. men då är det därför drevet pajjar alltså ?
Jag drog med rätt moment och allt på min gamla 4 med trimmet monterat, körde sönder 2 st drev endå, Använd loctite samt dra rätt, då håller de nog. Annars är ståldrev att föredra..
okej får skaffa loctite då, har inte råd att köpa ett ståldrev