Förstabil: beslutsångest!

Olja
2 februari 2011 · 189 Inlägg

CHEEVA skrev:

Olja skrev:

Absoluterebel skrev:
Ja tycker du ska ha dig en granada hgv 79-82 riktigt roliga busvagnar

äntligen någon som tycker till om granada! big_smile är de någon större skillnad på att köra hgv:en jämfört me sedan då? smile

ser att du inte vill ha volvo hmm ford är inget ja har haft själv men för polare har det endast strulat, men de är goa när de väl funkar tongue

men en 940 ltt, där har du en riktigt stabil bruks bil med bra trimpotential (200 hk för inga pengar alls) och raggarspinn

nej hellst inte för är riktigt trött på alla volvo raggare som slänger på dålig toning,japps dämpare o kapar fjädrarna.. hmm de blir liksom uttjatat me de, så vorre roligare med ford så ja kan reta volvo raggarna häromkring wink ja 940 är den enda volvon ja kan tänka mig att ha isf för den är rätt okej och som du sa så är den ju billig o lätt att trimma upp smile

Volvo V70N "Slitosläng" (2004)
Volvo 144 (1970)
SportPilot Ubåtsingenjör
2 februari 2011 · 7 232 Inlägg

eller så har du opel omega... väldigt stabila när det går brett smile 16ventilarn är ingen raket men gå helt ok med sina 136hk. Stor rymlig och bekväm att både åka och köra, enda negativa är väl rost i bakskärmar

om du är sugen på en billig släng iväg ett pm

Olja skrev:
nej hellst inte för är riktigt trött på alla volvo raggare som slänger på dålig toning,japps dämpare o kapar fjädrarna.. hmm de blir liksom uttjatat me de, så vorre roligare med ford så ja kan reta volvo raggarna häromkring wink ja 940 är den enda volvon ja kan tänka mig att ha isf för den är rätt okej och som du sa så är den ju billig o lätt att trimma upp smile

Förstår de ! tycker själv de börjar bli lite jobbiga... men de är som sagt bra bilar men absolut inga sport bilar som dessa raggare vill få det till tongue

Senast redigerat av CHEEVA (2 februari 2011)

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Olja
2 februari 2011 · 189 Inlägg

CHEEVA skrev:
eller så har du opel omega... väldigt stabila när det går brett smile 16ventilarn är ingen raket men gå helt ok med sina 136hk. Stor rymlig och bekväm att både åka och köra, enda negativa är väl rost i bakskärmar

om du är sugen på en billig släng iväg ett pm

Olja skrev:
nej hellst inte för är riktigt trött på alla volvo raggare som slänger på dålig toning,japps dämpare o kapar fjädrarna.. hmm de blir liksom uttjatat me de, så vorre roligare med ford så ja kan reta volvo raggarna häromkring wink ja 940 är den enda volvon ja kan tänka mig att ha isf för den är rätt okej och som du sa så är den ju billig o lätt att trimma upp smile

Förstår de ! tycker själv de börjar bli lite jobbiga... men de är som sagt bra bilar men absolut inga sport bilar som dessa raggare vill få det till tongue

nja omegan är inget ja vill ha ledsen hmm ja dom börjar gå lite för långt nu tycker ja, de är nästan bara volvo raggare överallt här nu yikes förstår inte vad de är som är så roligt me att ha en rollad 740 om studsar sönder vid varje gupp o låter som den går i 200 när dn cruisar i 70 :S

Volvo V70N "Slitosläng" (2004)
Volvo 144 (1970)
steifan DR!FTT3KN!K3R
2 februari 2011 · 10 427 Inlägg



Rätt stor skillnad mot amerikanska Ford Granada wink http://www.youtube.com/watch?v=IwHheFfEcJo

Navkapsel
2 februari 2011 · 4 637 Inlägg

Håller med om det där med Volvoraggare. Men så beror det på hur bilen ser ut. Kolla på steifans 740 eller på min 244. Ingen av dessa bilar ger mig en minsta tanke på volvoraggare för att ta två exempel...

Senast redigerat av Navkapsel (2 februari 2011)

TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
2 februari 2011 · 3 404 Inlägg

Navkapsel skrev:
Håller med om det där med Volvoraggare. Men så beror det på hur bilen ser ut. Kolla på steifans 740 eller på min 244. Ingen av dessa bilar ger mig en minsta tanke på volvoraggare för att ta två exempel...

steifans ser ju bra ut men din ser ju rätt "gubbig" ut tongue

Senast redigerat av TenZer (2 februari 2011)

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Navkapsel
2 februari 2011 · 4 637 Inlägg

TenZer skrev:

Navkapsel skrev:
Håller med om det där med Volvoraggare. Men så beror det på hur bilen ser ut. Kolla på steifans 740 eller på min 244. Ingen av dessa bilar ger mig en minsta tanke på volvoraggare för att ta två exempel...

steifans ser ju bra ut men din ser ju rätt "gubbig" ut tongue

Men hellre det än Volvoraggarstyling?

Och frågan är vad det har med diskussionen att göra? Jag gav bara två, olika tydliga exempel på bilar som inte ser volvoraggare ut.

Senast redigerat av Navkapsel (2 februari 2011)

Rquired Allmänt envis
2 februari 2011 · 12 512 Inlägg

Navkapsel skrev:

TenZer skrev:

Navkapsel skrev:
Håller med om det där med Volvoraggare. Men så beror det på hur bilen ser ut. Kolla på steifans 740 eller på min 244. Ingen av dessa bilar ger mig en minsta tanke på volvoraggare för att ta två exempel...

steifans ser ju bra ut men din ser ju rätt "gubbig" ut tongue

Men hellre det än Volvoraggarstyling?

Helt klart enligt min åsikt, det är tur det finns några fina äldre Volvo kvar för annars hade man aldrig förknippat dem med annat än pinsamma vrak. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Olja
2 februari 2011 · 189 Inlägg

steifan skrev:



Rätt stor skillnad mot amerikanska Ford Granada wink http://www.youtube.com/watch?v=IwHheFfEcJo

hehe ja de är de allt yikes

Volvo 144 (1970)
Volvo V70N "Slitosläng" (2004)
Olja
2 februari 2011 · 189 Inlägg

Rquired skrev:

Navkapsel skrev:

TenZer skrev:

steifans ser ju bra ut men din ser ju rätt "gubbig" ut tongue

Men hellre det än Volvoraggarstyling?

Helt klart enligt min åsikt, det är tur det finns några fina äldre Volvo kvar för annars hade man aldrig förknippat dem med annat än pinsamma vrak. smile

ja era bilar klassar ja inte som "volvoraggar stuk" smile tycker faktiskt de är roligt att se en orginal 240, inte ofta man se de längre smile

Volvo 144 (1970)
Volvo V70N "Slitosläng" (2004)
Navkapsel
2 februari 2011 · 4 637 Inlägg

Olja skrev:
tycker faktiskt de är roligt att se en orginal 240, inte ofta man se de längre smile

smile

Provkör en fin 240 någon gång, ett slitet exemplar ger aldrig en rättvis känsla av någon bil.
Riktigt trevliga och känns mindre och rundare än 740 vilket är positivt för känslan och körupplevelsen. Dessutom roligare och säkrare i halka.

En sen med B230F och 5 växlar går snålast, har bäst rostskydd och är vanligast, billigast och finns flest delar till. Men en äldre är inga problem och rostar mindre extremt än många andra gamla märken. Bara att sköta skapligt så...

Men provkör gärna båda om du inte är helt ointresserad av Volvo. Toppenbilar både 2,7 och 940. Rätt lika varandra. 940 är mer lätthanterlig i halka än 740 sägs det, tryggare och roligare. Din egen känsla är det som ska styra bilköpet. Vissa föredrar 740 framför 240 t ex och ingen åsikt är fel då alla har olika smak.

Senast redigerat av Navkapsel (2 februari 2011)

Olja
3 februari 2011 · 189 Inlägg

740 o 940 har ja testat men faktiskt inte 240 hmm får försöka testa en smile okej tack för tipset smile för som ja sagt i flera år nu.. "hellre 240 än 740" wink tycker 240 är finare att se på och skönare stuk, särskilt dom äldre me runda ljusen smile

Volvo 144 (1970)
Volvo V70N "Slitosläng" (2004)
Navkapsel
3 februari 2011 · 4 637 Inlägg

Olja skrev:
740 o 940 har ja testat men faktiskt inte 240 hmm får försöka testa en smile okej tack för tipset smile för som ja sagt i flera år nu.. "hellre 240 än 740" wink tycker 240 är finare att se på och skönare stuk, särskilt dom äldre me runda ljusen smile

Kan vara svårt att hitta äldre 240 med de finns. Annars går det att fixa den gamla fronten till en nyare, vet dock inte hur stort jobb det är att fixa det på olika årsmodeller. Kan vara snyggt med äldre lysen på en nyare med mindre stötfångare. smile

Men köp en Scorpio om du gillar Ford, trivsel är viktigast! Men helt klart värt att testa andra bilar...

Olja
3 februari 2011 · 189 Inlägg

en kompis har gamla fronten på den nya modellen på sn tralla och de är rätt snyggt smile men som sagt får försöka testa lite andra bilar så ja får lite mer att jämföra med smile

Volvo V70N "Slitosläng" (2004)
Volvo 144 (1970)
sk8ville
3 februari 2011 · 653 Inlägg

Jag kan rekomensera BMW e30 starkt smile Billig o riktigt rolig att köra smile

Smoke tires not drugs
Toyota Supra "mkiv TT" (1993)
Nissan Navara V6 diesel "Brukisen" (2011)
Olja
3 februari 2011 · 189 Inlägg

sk8ville skrev:
Jag kan rekomensera BMW e30 starkt smile Billig o riktigt rolig att köra smile

många som föreslår dom, så dom verkar vara bra smile synd ja inte vet någon som ha en så man kunde få testa sad

Volvo V70N "Slitosläng" (2004)
Volvo 144 (1970)
sk8ville
3 februari 2011 · 653 Inlägg

Olja skrev:

sk8ville skrev:
Jag kan rekomensera BMW e30 starkt smile Billig o riktigt rolig att köra smile

många som föreslår dom, så dom verkar vara bra smile synd ja inte vet någon som ha en så man kunde få testa sad

Ring o provkör en som finns på blocket smile

Smoke tires not drugs
Nissan Navara V6 diesel "Brukisen" (2011)
Toyota Supra "mkiv TT" (1993)
Navkapsel
3 februari 2011 · 4 637 Inlägg

Testat MB190? Liten tuff bil. Otroligt tyst. Finns fler av dem än BMW.

RD_87 Skrotsamlare
4 februari 2011 · 4 031 Inlägg

Volvo med raksexa är ganska mysiga, ungefär allt som inte är fyrcylindrigt är mysigt. Amazoner i busskick är annars ganska brutalt roliga. Och som redan sagts av många BMW är kul, jag skulle däremot satsa på en 5-serie E28-E34.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Navkapsel
4 februari 2011 · 4 637 Inlägg

RD_87 skrev:
ungefär allt som inte är fyrcylindrigt är mysigt.

Bara jag som föredrar det med 4 cylindrar eller mindre ljudmässigt? smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang