Lambdalampan lyser.

jokenen
31 januari 2011 · 12 Inlägg

lambdalampan började lysa när jag kört ett tag med bilen. har precis bytt till en öppen dumpventil och de måste ha något med de att göra. Någon som vet hur jag ska åtgärda detta?  850 t5 -96

Stukad
31 januari 2011 · 41 Inlägg

Har ingen direkt lambdalampa på volvon, utan motorelektronic lampa. Monterade du dumplock i samma veva? Och Ingen slang som är trasig? Har du riktig otur kan ju luftmassmätarn gått. Du skulle kolla felkoderna.

MVH

Audi A4 TSQ (2004)
jokenen
31 januari 2011 · 12 Inlägg

dumplocket satte jag på igår och de var igår den började lysa. när motorn blev varm. om luftmassemätarn hade gått så hade bilen gått riktigt dåligt. och de gör den inte. (rätta mig om jag har fel)

DJ_Philip
31 januari 2011 · 129 Inlägg

har du orolig tomgång ?, alltid knepigt att ställa in dumparna, han kan ligga öppen på tomgången, då blir de kjall i systemet

jokenen
31 januari 2011 · 12 Inlägg

drog ur + kablen från batteriet ska se om lampan tänds igen sen.

DJ_Philip
31 januari 2011 · 129 Inlägg

jojo men den kommer säkert tillbaka, man behöver inte nolla boxen, den gör de själv efteretttag

Stukad
31 januari 2011 · 41 Inlägg

jokenen skrev:
dumplocket satte jag på igår och de var igår den började lysa. när motorn blev varm. om luftmassemätarn hade gått så hade bilen gått riktigt dåligt. och de gör den inte. (rätta mig om jag har fel)

Bilen behöver inte bli konstig för att den går sönder, utan ger bara fel värden vilket gör att bilen går magert eller fet. Brukar inte märkas så ofta på bilarna. Men dumpen ska stå öppen på tomgången. för då ska du få vaccum vilket öppnar dumpen. Men alla slangarna till Magnetventilen är schyst osv?

MVH

Audi A4 TSQ (2004)
jokenen
31 januari 2011 · 12 Inlägg

ska dumpen stå öppen? det är väl de den inte ska göra på en bil med luftmassemätare?

Christian S
31 januari 2011 · 4 816 Inlägg

nä den ska inte stå öppen utan den ska vara justerad så att den precis är stängd på tomgång.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
jokenen
31 januari 2011 · 12 Inlägg

dumpen stod öppen på tomgång när lampan började lysa. har justerat den så den är stängd nu. kan det vara problemet med lampan? har motorn eller något annat tagit någon skada av detta?

DJ_Philip
31 januari 2011 · 129 Inlägg

ja de va de ja tänkte, den ska va stängd vid tomgång,
antagligen de som är anledningen, min gamla t5 hände samma sak

jokenen
31 januari 2011 · 12 Inlägg

men du åkte o släckte lampan då och sen lyste den inte mera då?

DJ_Philip
31 januari 2011 · 129 Inlägg

nej körde vidare, den slocknade sen, när problemet är fixat, så efter ett tag försvinner koden

jokenen
31 januari 2011 · 12 Inlägg

men det jag tycker var konstigt var att vi justerade dumpen och sen tog bort + kabeln i 1 timme. men den lyser fortfarande.

DJ_Philip
31 januari 2011 · 129 Inlägg

är tomgången jämn? tar de lång tid för den att bli stabil, när du gasar på en gång?

jokenen
31 januari 2011 · 12 Inlägg

Tomgången ligger där den ska. inga konstigheter alls.

DJ_Philip
31 januari 2011 · 129 Inlägg

ok, kör vidare, den slocknar med tiden

jokenen
31 januari 2011 · 12 Inlägg

känner en snubbe så han ska släcka den imorn eventuellt felsöka smile tack för dina svar.

MVH

Stukad
31 januari 2011 · 41 Inlägg

Jaha så den ska vara stängd när det finns luftmassmätare alltså. My bad ! smile Så vitt ja minns så ska den vara öppen men man ska ju inte alltid ha rätt smile Hoppas den går till sig nu då iaf ! smile

MVH

Audi A4 TSQ (2004)
jokenen
4 februari 2011 · 12 Inlägg

lampan slocknade igår big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang