Någon som köpt sin bil på Bilvågen i Varberg?

DiddePil
5 februari 2011 · 59 Inlägg

Hello, Har hittat mig en bil som företaget Bilvågen säljer. Ligger vid Varberg. Så min fråga: Någon som har köpt sin bil där? Är dom bra att ha att göra med? smile

manorth
18 april 2011 · 2 Inlägg

Hur gick det med bilen? Jag är också sugen på en av deras bilar så om Du har någon info skulle jag vara jättetacksam!

DiddePil
18 april 2011 · 59 Inlägg

tjena! Jaha vad har du hittat för bil? Jo, det gick fint för mig. Köpte av dom. Dom var trevliga. I och med att min inte var registrerad och kontrollbesiktad i Sverige när jag var och kollade på den så kunde jag ju inte ta med den hem med en gång. Men dom fixade det åt mig så det bara var att hämta den några veckor senare. Han hörde av sig om hur det gick med registrering och allt med jämna mellanrum, tyckte jag var bra! Sen så verkade dom ha ordning och reda på bilarna.

Senast redigerat av DiddePil (27 augusti 2011)

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
18 april 2011 · 17 386 Inlägg

Kollade lite på deras bytbilsida. De visar inte någon bil med regnummer synligt. Mycket oseriöst av en bilhandlare! Jag hade inte köpt nån bil där. I bolagsregistret finns Bilvågen som enskild firma. Undvik!

Senast redigerat av Dieselsmurfen (18 april 2011)

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
DiddePil
18 april 2011 · 59 Inlägg

nej dom visar inga regnummer, för dom bilarna har inte fått några regnummer i sverige än. Tror dom endast har importerade bilar från USA, så dom måste registreras först och kontrollbesiktas för att över huvud taget kunna få ett reg nummer vilket görs om du bestämmer dig för att köpa en av bilarna.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
18 april 2011 · 17 386 Inlägg

DiddePil skrev:
nej dom visar inga regnummer, för dom bilarna har inte fått några regnummer i sverige än. Tror dom endast har importerade bilar från USA, så dom måste registreras först och kontrollbesiktas för att över huvud taget kunna få ett reg nummer vilket görs om du bestämmer dig för att köpa en av bilarna.

Precis som du säger själv ovan: Hästhandlare alltså.

Edit: En kompis fru jobbar på skattemyndigheten så hon ska ta sig en titt på företaget efter påskveckan nu. Omsätter man mycket pengar får man inte ha enskild firma så hon tyckte det lät värt att kolla upp lite extra.
Så får du raka besked om firman är ok!

Mvh
Dieselsmurfen

Senast redigerat av Dieselsmurfen (18 april 2011)

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
manorth
18 april 2011 · 2 Inlägg

DiddePil skrev:
tjena! Jaha vad har du hittat för bil? Jo, det gick fint för mig. Köpte min Evo 9 av dom. Dom var trevliga. I och med att min inte var registrerad och kontrollbesiktad i Sverige när jag var och kollade på den så kunde jag ju inte ta med den hem med en gång. Men dom fixade det åt mig så det bara var att hämta den några veckor senare. Han hörde av sig om hur det gick med registrering och allt med jämna mellanrum, tyckte jag var bra! Sen så verkade dom ha ordning och reda på bilarna. Jag kan rekommendera dom!

Det låter ju lovande. Jag har tittat på en Mazda 5, men jag tycker priset är väldigt lågt, därför blir jag lite misstänksam. Tillkom det några övriga kostnader för registrering o.s.v.?





Dieselsmurfen skrev:
Edit: En kompis fru jobbar på skattemyndigheten så hon ska ta sig en titt på företaget efter påskveckan nu. Omsätter man mycket pengar får man inte ha enskild firma så hon tyckte det lät värt att kolla upp lite extra.
Så får du raka besked om firman är ok!

Mvh
Dieselsmurfen

Jag ser fram emot att ta del av informationen. Tack på förhand!

DiddePil
18 april 2011 · 59 Inlägg

Dom stog för kostnaderna för registrering och besiktning.

Carfacts
23 augusti 2011 · 7 Inlägg

Bilvågen ägs av en litauer, som också äger Litimport. Han har också firma i Litauen. US-bilar -> Litauen -> Sverige. Har ni hört den förut? Man bör definitivt kolla Carfax eller Autocheck o kolla att bilen inte är krockad och fått Salvage report papper (= skrot). Detta köps av litauer, exporteras dit och repareras upp. Krockskadade bilar, tveksam kvalitet, skruvade mätare, etc. Notera att Carfaxen kan vara helt tom också om man ej rapporterat krock utan hållt detta hemligt och exporterat bilen. En ren Carfax avslutas med direkt till Sverige och där slutavläsningen på milantalet stämmer med motsvarande på svenska besiktningen. Bilvågen/Litimport kör inte Carfax rapporter (vilket bara detta andas bluff). De vill inte heller lämna ut chassinummer för att kunna kolla Carfax. Ej heller är bilarna reg besiktigade så att man kolla via bilregistret. Ett annat blufföretag ni hittar med billiga bilar, reparerade i litauen o skruvade mil är BIL33 i Södertälje. Också ägd av litauer. UNDVIK DESSA BLUFF FÖRETAG. Ett annat sätt är att kolla priserna i USA på cars.com. Lägg sedan på moms, tull o frakt så ser du att det redan blir högre än Bilvågen o Bill 33 s priser!

Carfacts
23 augusti 2011 · 7 Inlägg

En annan tveksam bil (US-Rumänien - Sverige), omlackad 07a säljs av Mikael Mattinson bil i Täby. Också detta luktar bluff lång väg. Bilen var 2,5 år i Rumänien. Inga papper finns. Carfax är inte till någon hjälp. Ägaren har inte eller vill i alla fall inte visa papper på något. Service bok tom. Ägaren säger att bilen stått i garage i Rumänien hela tiden men är ändå omlackad. Ja, tjena!! Saknar dessutom original fälgar. Ja listan kan göra väldigt lång på oseriösa bilhandlare och t.o.m. rena bluff bedrägeri företag. Gällande US-bilar, gå in på cars.com och kolla. Bilarna har Carfax som nås med en klicktryckning. Full historia direkt. Det är rent ut förjävligt. Köp bara bilar med komplett historia. USA-bilar kollas med Carfax/Autocheck. DE-bilar köps bara av välrenommerade handlare som garanterar att bilen inte krockats.

Carfacts
23 augusti 2011 · 7 Inlägg

Sen kan ju vissa bilar vara  OK. DiddePil har du kollat Carfax på din bil för att se historien? Vet du att bilen inte varit i Litauen?

Carfacts
28 augusti 2011 · 7 Inlägg

DiddePil, varför har du gått in och redigerat i ditt andra inlägg ovan och strukit att det var din EVO IX som du köpte på Bilvågen? Har du kollat upp den och sett att den varit krockad och/eller skruvad. Jag ser att du haft lampor som lyser vilket tyder på samma problem som Adam hade i artiklarna ovan. Berätta om vad du hittat så slipper andra luras av BILVÅGEN.

DiddePil
29 augusti 2011 · 59 Inlägg

Har ej hittat nåt om att den har varit krockad, bakljuset är fixat nu.

perryboy
29 augusti 2011 · 45 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:
Kollade lite på deras bytbilsida. De visar inte någon bil med regnummer synligt. Mycket oseriöst av en bilhandlare! Jag hade inte köpt nån bil där. I bolagsregistret finns Bilvågen som enskild firma. Undvik!

Du är ju rolig du moderator, för ett tag sen när jag la ut om en oseriösbilfirma. då blev jag avstängd!!!
skillnad på folk o folk smile

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
30 augusti 2011 · 17 386 Inlägg

perryboy skrev:

Dieselsmurfen skrev:
Kollade lite på deras bytbilsida. De visar inte någon bil med regnummer synligt. Mycket oseriöst av en bilhandlare! Jag hade inte köpt nån bil där. I bolagsregistret finns Bilvågen som enskild firma. Undvik!

Du är ju rolig du moderator, för ett tag sen när jag la ut om en oseriösbilfirma. då blev jag avstängd!!!
skillnad på folk o folk smile

Att "hänga ut" en enskild firma är inte tillåtet. Men det jag påstår är fakta som är enkelt att kolla. Att jag tycker det framstår som oseriöst är min högst personliga uppfattning.

Mvh
DS

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
perryboy
30 augusti 2011 · 45 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:

perryboy skrev:

Dieselsmurfen skrev:
Kollade lite på deras bytbilsida. De visar inte någon bil med regnummer synligt. Mycket oseriöst av en bilhandlare! Jag hade inte köpt nån bil där. I bolagsregistret finns Bilvågen som enskild firma. Undvik!

Du är ju rolig du moderator, för ett tag sen när jag la ut om en oseriösbilfirma. då blev jag avstängd!!!
skillnad på folk o folk smile

Att "hänga ut" en enskild firma är inte tillåtet. Men det jag påstår är fakta som är enkelt att kolla. Att jag tycker det framstår som oseriöst är min högst personliga uppfattning.

Mvh
DS

Okey, då är jag med på noterna!
Tack för ni uppmärksammar smile

Carfacts
30 augusti 2011 · 7 Inlägg

Samma sak med mig. Skriver den fakta jag har hittat. Hur seriöst är det att inte vilja lämna ut chassinummer och inte jobba med Carfax papper om man imorterar från USA. Det kan nog vem som helst räkna ut.

Diddepil, kul om din bil går bra, har du kollat Carfax, annars om du ger mig reg nr kan jag lätt kolla åt dig. Man ser allt som hänt i USA, reparationer, miltal, ja allt, t.o.m. hjulinställningar finns med!

Sedan tyckte jag det var skumt att du redigerade ett gammalt inlägg o plockade bort att det var Evo IX du köpte på Bilvågen, varför gjorde du det?

DiddePil
30 augusti 2011 · 59 Inlägg

Kom på att man kanske inte fick skriva precis vad man köpt och av vem och så. Tänkte i fall det va mot nån " regel " eller liknande. Men det verkar ju vara lugnt!

940R
18 december 2011 · 1 567 Inlägg

DiddePil skrev:
tjena! Jaha vad har du hittat för bil? Jo, det gick fint för mig. Köpte av dom. Dom var trevliga. I och med att min inte var registrerad och kontrollbesiktad i Sverige när jag var och kollade på den så kunde jag ju inte ta med den hem med en gång. Men dom fixade det åt mig så det bara var att hämta den några veckor senare. Han hörde av sig om hur det gick med registrering och allt med jämna mellanrum, tyckte jag var bra! Sen så verkade dom ha ordning och reda på bilarna.

Du köpte bil där och allt stämde med den i papper/carfax osv osv? svenska säljare?
Kollar själv på en bil där..

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
Kia Sportage GTline "GTline" (2016)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang