2796
Sök

Angående: Stående Iskörningsträff på Ekerö varje söndag kl. 12.00

186 Inlägg
24 februari 2011
Trådstartare
TriBe skrev:
Vad kommer det att kosta på söndag ca pris?

Om banan behöver plogas, alternativt att vi vill ha en ny bana så kommer det kosta mellan 50 till 100 kr för plogningen smile

33 Inlägg
24 februari 2011
Det år ok..... Då syns vi där på söndag..

Galen, inte dum.
1 324 Inlägg
25 februari 2011
TriBe skrev:
Vad kommer det att kosta på söndag ca pris?

Ta med en hundring.

442 Inlägg
25 februari 2011
H-E-L-V-E-T-E! sad

Gick visst lite hårt med bilen för helt plötsligt tackade motorn för sig. Verkar som att jag antingen sköt en kolv eller toppackning. Tur att jag har nya kolvar liggandes, får beställa en toppackning bara så skiftar jag det imorgon efter felsökningen.

258 Inlägg
25 februari 2011
MiWi skrev:
H-E-L-V-E-T-E! sad

Gick visst lite hårt med bilen för helt plötsligt tackade motorn för sig. Verkar som att jag antingen sköt en kolv eller toppackning. Tur att jag har nya kolvar liggandes, får beställa en toppackning bara så skiftar jag det imorgon efter felsökningen.

hmm okej ige kul... men vadå den bara skar i hop? hmm
hoppas på att de blir en ny bana skulle vara as kul!! big_smile
Senast redigerat av matte_dj (25 februari 2011)

442 Inlägg
25 februari 2011
matte_dj skrev:
hmm okej ige kul... men vadå den bara skar i hop? hmm
hoppas på att de blir en ny bana skulle vara as kul!! big_smile

Nej, men den började gå fruktansvärt ojämnt efter en snabb session med varvstopp på 1-2-3an på väg från ett rödljus.

Har dock felsökt lite, går bra så länge motorn är kall och då man inte gasar. Så fort man varvat upp den börjar den gå skit igen. Ligger stabilt i temp, oljan är inte vattenblandad. Värme finns i bilen. Förlorar inte kylvätska, läcker inte ut olja heller. Får se vad jag hinner idag, annars lämnar jag kvar den på jobbet över helgen. smile

Hög tomgång då den väl har det dock, kan nästan sätta en femma på att jag slet av min lambdasond igen med tanke på hur den känns.

Angående ny bana, så vill jag att ni ska vara medvetna om att detta förmodligen är den sista helgen som vi kommer kunna köra på sjön (om vi inte drabbas av en ny köldvåg). Att då göra upp en ny bana känns lite... Jag vet inte, bortkastat möjligen?
Senast redigerat av MiWi (25 februari 2011)

43 Inlägg
25 februari 2011
Är det någon som har borrat på senaste tiden? så vi vet hur tjock isen är.

167 Inlägg
25 februari 2011
fredriklov18 skrev:

Har inte borrat, men var där och körde igår kväll tongue

Galen, inte dum.
1 324 Inlägg
25 februari 2011
Vinga skrev:
fredriklov18 skrev:

För några veckor sedan var den 30. och det har inte varit några plusgrader sedan dess.

43 Inlägg
25 februari 2011
eddhedd skrev:
Vinga skrev:
fredriklov18 skrev:

För några veckor sedan var den 30. och det har inte varit några plusgrader sedan dess.

Men det har varit lite sol, och den värmer ganska bra nu.. Ni kör ut först så kommer jag ut sen;)

162 Inlägg
25 februari 2011
Vinga skrev:
fredriklov18 skrev:

Knakade fint wink

167 Inlägg
25 februari 2011
fredriklov18 skrev:
eddhedd skrev:
Vinga skrev:

Men det har varit lite sol, och den värmer ganska bra nu.. Ni kör ut först så kommer jag ut sen;)

Haha bara låta tyngre bilar köra före så märker man vad som händer big_smile

167 Inlägg
25 februari 2011
jon-as skrev:
Vinga skrev:
fredriklov18 skrev:

Knakade fint wink

Isen bara pratade lite big_smile

Team Whiplash Racing
146 Inlägg
25 februari 2011
fredriklov18 skrev:
eddhedd skrev:
Vinga skrev:

Har ju varit 0 gradigt idag.
Känns som att de kommer vara väldigt packad snö vilket gör att de gör ont som fan att köra av. En ny plogad bana skulle vara fint. Jag kan lägga pengar och tror andra skulle göra desamma. Men jag vet inte riktigt.
Några andra som är på en ny bana?
Känna inte direkt som att isen smält något nämvärt mycke då de har varit mellan -25/-10 stort sätt hela veckan.

Team Whiplash Racing

167 Inlägg
25 februari 2011
Timp_aa skrev:
fredriklov18 skrev:
eddhedd skrev:

Har ju varit 0 gradigt idag.
Känns som att de kommer vara väldigt packad snö vilket gör att de gör ont som fan att köra av. En ny plogad bana skulle vara fint. Jag kan lägga pengar och tror andra skulle göra desamma. Men jag vet inte riktigt.
Några andra som är på en ny bana?
Känna inte direkt som att isen smält något nämvärt mycke då de har varit mellan -25/-10 stort sätt hela veckan.

Jag kommer nog inte köra så mycket på söndag, ska försöka fota och filma massor istället big_smile
Min däck är typ helt slut, och det vore ju bra om jag klarade resten av vintern med dom på tongue

442 Inlägg
25 februari 2011
Vinga skrev:
Jag kommer nog inte köra så mycket på söndag, ska försöka fota och filma massor istället big_smile
Min däck är typ helt slut, och det vore ju bra om jag klarade resten av vintern med dom på tongue

Sommarn står ju bara runt hörnet! wink

När det gäller min bil... It´s alive! Kostnad - gratis.

Un na na, un na na, un na na oh oh!

Hade sprängt en vakuumslang som sitter på insuget, och samtidigt dragit av två sensorer. Måste varit en bra jävla smäll då slangen var kortad 1 decimeter.

43 Inlägg
25 februari 2011
MiWi skrev:
Vinga skrev:

Sommarn står ju bara runt hörnet! wink

När det gäller min bil... It´s alive! Kostnad - gratis.

Un na na, un na na, un na na oh oh!

Hade sprängt en vakuumslang som sitter på insuget, och samtidigt dragit av två sensorer. Måste varit en bra jävla smäll då slangen var kortad 1 decimeter.

Härligt! skönt att det inte var toppackningen då:)

33 Inlägg
25 februari 2011
Är det någon som kan åka ut och borra, och kolla hur tjock isen är..

43 Inlägg
25 februari 2011
TriBe skrev:

Det skulle kännas tryggt om nån kunde göra det!

167 Inlägg
25 februari 2011
fredriklov18 skrev:
TriBe skrev:

Det skulle kännas tryggt om nån kunde göra det!

Har ingen borr annars hade jag kunnat göra det :S

Sök