3597
Sök

Kontraktuella obligationer

Galen, inte dum.
1 324 Inlägg
11 februari 2011
Trådstartare
Jag och mina klanmates har haft en hettad diskussion om kontrakt.

frågan är:

Om man organiserar ett kommersiellt lan och alla som går på lanet skriver på ett kontrakt där om en spelare fuskar så får de som organiserar kasta ut spelarens dator ur ett fönster om det finns bevis för det.

Får man göra så?

Muttley
11 februari 2011
nej. Man får inte kasta saker ut ur hus hur man vill. Du kan träffa någon i huvudet när den flyger ut genom rutan.

4 005 Inlägg
12 februari 2011
eddhedd skrev:

frågan är:

Om man organiserar ett kommersiellt lan och alla som går på lanet skriver på ett kontrakt där om en spelare fuskar så får de som organiserar kasta ut spelarens dator ur ett fönster om det finns bevis för det.

Får man göra så?

Om avtalet är korrekt skrivet och personen har gått med på det så ja, däremot räcker det väl att avvisa personen istället för att hålla på med fjortismetoder och förstör saker.

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
12 februari 2011
linuslinje skrev:
eddhedd skrev:

frågan är:

Får man göra så?

Om avtalet är korrekt skrivet och personen har gått med på det så ja, däremot räcker det väl att avvisa personen istället för att hålla på med fjortismetoder och förstör saker.

Han har tittat på en viss klassisk(och uppgjord) film där några dårar(usa?) gör just det som kontraktet beskriver har jag rätt??? wink

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

Galen, inte dum.
1 324 Inlägg
12 februari 2011
Trådstartare
AcesHigh666 skrev:
linuslinje skrev:
eddhedd skrev:

frågan är:

Får man göra så?

Han har tittat på en viss klassisk(och uppgjord) film där några dårar(usa?) gör just det som kontraktet beskriver har jag rätt??? wink

Precis. Det är mer av en hypotetisk fråga.

Sök