2216
Sök

Varför kör ni gamla bilar?

749 Inlägg
2 oktober 2012
Det är häftigare att ha en gammal bil i bra skick än en ny bil.
En ny bil vet alla att den är i bra skick så är inget märkvärdigt alls.
Men om man inte kan så mkt om bilar kan de va bra att ha en nyare, fast även nya bilar går sönder, ibland med konstiga dyra fel..
Senast redigerat av Bjornn (2 oktober 2012)

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 365 Inlägg
2 oktober 2012
Bjornn skrev:
Men om man inte kan så mkt om bilar kan de va bra att ha en nyare, fast även nya bilar går sönder, ibland med konstiga dyra fel..

smile

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

volvoraggare
4 776 Inlägg
2 oktober 2012
jag ska nog börja ta och leta upp en amazon och köra med så räcker det med hylsnyckelsatsen med  sig  när man ska laga den inte en massa databoxar och annat som kan gå sönder

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

4 637 Inlägg
2 oktober 2012
Bjornn skrev:

Har haft arbetskamrater med diverse nyare bilar. En nyare bil går med sönder (inte sällan oftare) och är så dyra att reparera att man åtminstonde bör kunna göra det själv.
Nyare bil = stor mekarkunskap alternativt lust att lägga mycket pengar på bilen.

orginal är för gubbjävlar
296 Inlägg
2 oktober 2012
har gamla bilar för att ja gillar hur dom ser ut och sen är mycke roligare att åka runt i än nya bilar som nästan kör sig själv...sen är de ju helt annan kvalitet på dom än på dagens bilar med databoxar och plast så långt ögat når...

hellre pallbocks kung än trailer queen

NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
2 oktober 2012
Har haft gamla bilar förut, och är en helt annan känsla att sitta i en gammal jänkare och glida runt än i en ny bil. Dom som inte glidit runt på raggen i gamla bilar har missat mycket ! big_smile

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658

Rumpmas
3 860 Inlägg
4 oktober 2012
cpu1337 skrev:
Rquired skrev:
cpu1337 skrev:

bara jag klarar mig så skiter väll jag i hur det går för den andra:)

Hur tänkte du med begreppet "den andra"? Du skrev att du hellre skadar dig själv än din bil, och nämnde inte någon motpart. Som sagt "Survival of the fittest", och du verkar inte höra till dem.

Hade du haft någon som helst aning om vad du pratar om, vilka skador som kan uppstå även vid en lätt krock i låg fart och hur det är att ha ont dygnet runt för eventuellt resten av sitt liv hade du aldrig skrivit något så dumt som att bilen helst får klara sig bättre än dig själv.

ja har krockat där båda bilarna kom runt 50 och så har jag slagit runt i 120 och även petat till en golf lite:) alla 3 gånger utan bälte och inte fått en skada utom då ja slog runt då fick ja ett litet blåmärke på benet efter ratten:)

Du lärde dig inte första gången att det kan vara bra att ha bälte? Du verkar smart...

Fri fart för ett fritt folk!
14 731 Inlägg
4 oktober 2012
Andromeda skrev:
cpu1337 skrev:
Rquired skrev:

Hur tänkte du med begreppet "den andra"? Du skrev att du hellre skadar dig själv än din bil, och nämnde inte någon motpart. Som sagt "Survival of the fittest", och du verkar inte höra till dem.

Hade du haft någon som helst aning om vad du pratar om, vilka skador som kan uppstå även vid en lätt krock i låg fart och hur det är att ha ont dygnet runt för eventuellt resten av sitt liv hade du aldrig skrivit något så dumt som att bilen helst får klara sig bättre än dig själv.

ja har krockat där båda bilarna kom runt 50 och så har jag slagit runt i 120 och även petat till en golf lite:) alla 3 gånger utan bälte och inte fått en skada utom då ja slog runt då fick ja ett litet blåmärke på benet efter ratten:)

Du lärde dig inte första gången att det kan vara bra att ha bälte? Du verkar smart...

varför ändra ett vinnande konsept?

setat i bilar 2gånger som gått av vägen utan bälte  visst slog jag mig men inte speciellt

första gången 130blås rakt ut baklänges ut i skogen  nackont var det enda

nästa gång 8dagar senare så fick vi sladd i en kurva och klipte av en telfonstolpe i trä och sen vidare in i ett stort träd och en sten bilen hamnade på sidan bara en bruten axel för mig och ett jack i benet
värre gick det för polarn massor av bruta revben och en punkterad lunga
fast det var endå rätt lindrigt tanke på att vi hade 120blås när bilen gick ut på sladd smile

sista gången försökte jag iallfall hinna få på mig bältet men vi åkte av redan efter 200meter från jag klev från förarsidan till passagerar sidan smile

Kör fort så hinner inget hända...

Avstängd
1 714 Inlägg
4 oktober 2012
Growe skrev:
Andromeda skrev:
cpu1337 skrev:

setat i bilar 2gånger som gått av vägen utan bälte  visst slog jag mig men inte speciellt

nästa gång 8dagar senare så fick vi sladd i en kurva och klipte av en telfonstolpe i trä och sen vidare in i ett stort träd och en sten bilen hamnade på sidan bara en bruten axel för mig och ett jack i benet
fast det var endå rätt lindrigt tanke på att vi hade 120blås när bilen gick ut på sladd smile

sista gången försökte jag iallfall hinna få på mig bältet men vi åkte av redan efter 200meter från jag klev från förarsidan till passagerar sidan smile

"Nackont var det enda"

Fast sen kan det ju hända att om 5 år måste du operera eller bära krage eller något,
såna saker är inte att leka med, bälte är bra..

volvoraggare
4 776 Inlägg
4 oktober 2012
jag ska använda min bälteskudde jag har  skavar mot halsen om jag har bältet på mig

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

ironhead skrev:
jag ska använda min bälteskudde jag har  skavar mot halsen om jag har bältet på mig

lol

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P

4 261 Inlägg
5 oktober 2012
Growe skrev:
Andromeda skrev:
cpu1337 skrev:

Hade du inte klarat dig lika bra/bättre med bälte på då?

Saaboholic
3 129 Inlägg
5 oktober 2012
Iq nivån verkar ha sjunkt väldigt drastiskt här. Kul att ni mindre begåvade människor som argumenterar emot användningen av bilbälte dessutom verkar tro att det är en merit att inte kunna hålla sig på vägen. Snarare tvärtom, det talar om hur pass dåliga bilförare ni är som inte anpassar er efter bilen, vädret osv. Hoppas ni får betydligt allvarligare skador nästa gång så ni inser vad fan ni sysslar med i trafiken.

"Liberty of thought is the life of the soul"

BMW entusiast
579 Inlägg
5 oktober 2012
Growe skrev:

Undrar varför du känner dig som 98 bast i kroppen?

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
5 oktober 2012
Har helt enkelt inte råd med en nyare bil för tillfället så 9-5an får duga tills vidare.

Dock vill jag ha en gammal bil att pilla med, så så länge jag har E28an som projekt så skulle jag kunna ha så ny bruksbil som möjligt om jag hade råd.

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Cykelhatande yrkeschaufför.
241 Inlägg
5 november 2012
Jag skulle ju inte tacka nej till en sprojlans ny bil, men jag föredrar att köra en lastgammal Saab än en skruttig 850 eller VW Passat.

Först så kör jag inte särskilt mycket, jag åker mycket buss och har bil i jobbet. Så därför är en veteranbil väldigt lämplig i och med skattefritt och väldigt billig försäkring.
Jag valde en V4 främst för att jag gillar Saab. Visst, den är inte lika rolig som en Volvo 142 på vintern men den drar hälften så lite soppa.
Sen är den lättmekad som innehelvete, den är sjukt charmig och det finns inte många av dom på vägarna om man jämför med gamla jänkare, volvos eller opelar.

jag var nära på att göra mig av med den här för en 95'a istället men den förra ägaren är så mån om bilen så jag känner att det vore elakt mot henne om jag sålde den utan att fixa upp den. Efter det är gjort så blir det en tvåtaktare!wink

4 637 Inlägg
5 november 2012
Noart skrev:
Jag skulle ju inte tacka nej till en sprojlans ny bil, men jag föredrar att köra en lastgammal Saab än en skruttig 850 eller VW Passat.

Först så kör jag inte särskilt mycket, jag åker mycket buss och har bil i jobbet. Så därför är en veteranbil väldigt lämplig i och med skattefritt och väldigt billig försäkring.
Jag valde en V4 främst för att jag gillar Saab. Visst, den är inte lika rolig som en Volvo 142 på vintern men den drar hälften så lite soppa.
Sen är den lättmekad som innehelvete, den är sjukt charmig och det finns inte många av dom på vägarna om man jämför med gamla jänkare, volvos eller opelar.

jag var nära på att göra mig av med den här för en 95'a istället men den förra ägaren är så mån om bilen så jag känner att det vore elakt mot henne om jag sålde den utan att fixa upp den. Efter det är gjort så blir det en tvåtaktare!wink

V4 dricker halvliter milen?
Senast redigerat av Navkapsel (5 november 2012)

Vingåkers Bo
70 Inlägg
5 november 2012
inge roligt att köpa en bil för 150tusen som sjunker i pris efter varje dag som går.

Better than God \o/
1 886 Inlägg
5 november 2012
Navkapsel skrev:
Noart skrev:

V4 dricker halvliter milen?

Hur kör man en 140 på 1 liter/ mil vintertid? Låter den stå på tomgång när man blir bogserad tongue

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

175 Inlägg
5 november 2012
man kan vända på frågan... har haft praktik på en volvo/renualt verkstad och nyare bilar är skapade till för att just gå sönder. vrf ska man köpa ny bil?????

Sök