2569
Sök

VW Vento -95 Framvagnen hoppar när man växlar upp

2 Inlägg
20 februari 2011
Trådstartare
Hej!
Hoppas någon här kan hjälpa mig.

När man växlar upp, framför allt mellan 2an och 3an, så hoppar framvagnen upp och ner, det är även ett hackande ljud från vänsterfram någonstans. Om man trycker på lite på låga växlar så man varavar upp bilen i typ 3k varv så är det betydligt högre ljud från vänster fram än från höger fram.

Hoppas någon vet vad det kan vara.

Tack på förhand!

...has left the building...
4 474 Inlägg
20 februari 2011
HOPPANDE framvagn på plan och fin asfalt??? Låter mycket konstigt, om nu inte någon ersatt stötdämparna med cykelpumpar...Har svårt att tro att framvagnen formligen hoppar upp & ner på plan fin asfalt vid acceleration...Det knackande ljudet kan vara drivaxelknuten, förändras ljudet när du svänger eller släpper på gasen?
Senast redigerat av dawwe (20 februari 2011)

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

2 Inlägg
23 februari 2011
Trådstartare
ja det knackar lite mer när jag svänger och misljudet upphör när jag släpper på gasen. det kan vara så att stötdämparna är lite slitna...

...has left the building...
4 474 Inlägg
23 februari 2011
Då har du minst en sliten drivknut, brukar vara de yttre som ger upp. Enkla att byta.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

labil eller va det la bil
82 Inlägg
24 februari 2011
du råkar inte bara ha en motorkudde som är av

objekt 142 t
kör sierra cossy
åker bmw 318

1 321 Inlägg
24 februari 2011
Jag tror det kan vara bussningarna i länkarmen som är totalslut...

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.

Sök