Nu har jag bestämt mig för att det blir toppbyte till 2,1 topp i helgen. Så har jag fixat lite inför detta under veckan.
Införskaffade en sotningssats, topplocksbultar och nytt oljefilter.
![http://img267.imageshack.us/img267/3975/img1034wx.jpg]()
Nyplanad topp.
![http://img600.imageshack.us/img600/2418/img1017z.jpg]()
Fixade till nya insuget lite.
![http://img189.imageshack.us/img189/5505/img1028yn.jpg]()
![http://img718.imageshack.us/img718/4076/img1032xks.jpg]()
Samma visa med toppen, det vart sjukt svårt att få bra täckning utan att det rann på denna. Tog bort maskeringen lite senare och jag tror nog detta kan blir ganska snygg färg om jag bara lyckas hålla den ren.
![http://img40.imageshack.us/img40/9637/img1030qh.jpg]()
Och så ett litet test med insug och topp på samma bild.
![http://img687.imageshack.us/img687/6281/img1031wq.jpg]()
Ska lacka ventilkåpan i samma färg som insuget och sen kåpan över tändstifften i blanksvart. Texten på ventilkåpan kommer vara olackad.
Nån som har tipps inför toppbytet, nåt man ska tänka på? Kamaxlar och fördelare ska jag väl ha dem som sitter i nu?
Har dessutom kapat fjädrarna lite mer, tycker den ligger hyffsat fram nu men lite hög bak.