5396
Sök

Saab 900 T16

Saab 900 som är T16 konverterad och som det fixas lite med efter hand.

413 063 Visningar
Uppdaterades senast 3 november 2020
1 958 Inlägg
3 juli 2012
Juvakka skrev:
Aha, det låter inge vidare. Denna karavanen gick ju bra vad jag märkte, var inte så många i den heller iof. Men så fick du väl plats under taket med, kanske man ska försöka få nästa gång tongue

Ja jag var först till grinden på Kullen. wink Sen var det ju de andra som hade sovit över där som var före mig. wink

Tror jag åkte en halvtimme innan karavanen.

Tacka fan för det, du har ju tankat 95!
NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

1 697 Inlägg
14 juli 2012
Trådstartare
Tyckt att bilen har varit allt för hög ett tag, så idag fick jag gjort något åt det. Monterade fjädrarna som jag kapade för mycket tidigare i vår. Nu med mer camber fram och nerflyttade genomslag bak så verkar dem passar ganska okej big_smile Satsar man riktigt hårt så slår den i bakskärmarna, måste bara sänka ner bakre genomslagen lite till så kommer det aldrig ta i smile Måste fixa till avgaset lite också.

Förra veckan löste jag även schimsning av höger fram. Ska försöka åka in på torsdag och mäta upp hjulvinklarna och ställa toe. Igår monterade jag även bakre stänkskydd, tyckte det gjorde sig rätt bra så dem får sitta kvar. Så var det lite bilder på det då smile

http://img10.imageshack.us/img10/3007/img1441qp.jpg

http://img685.imageshack.us/img685/9592/img1442wc.jpg

http://img687.imageshack.us/img687/765/img1437k.jpg

http://img856.imageshack.us/img856/8482/img1438p.jpg

http://img507.imageshack.us/img507/2140/img1439jw.jpg

2 564 Inlägg
14 juli 2012
Nu börjar den bli låg och fin smile tycker du ska tona rutorna hade gjort mycket ..... Hur lyser dom gula i mörker ?

tack till:
www.MBSCA.com

1 697 Inlägg
14 juli 2012
Trådstartare
nyllet skrev:
Nu börjar den bli låg och fin smile tycker du ska tona rutorna hade gjort mycket ..... Hur lyser dom gula i mörker ?

Tror inte på att tona rutorna, tycker det blir så tråkigt utseende med bubblor dessutom. Ja jag ser iaf lite om det är vad du undrar wink Nä men det lyser ju så jag ser helt okej. Man kan ju anpassa farten lite också när mörkret faller på.

2 564 Inlägg
14 juli 2012
Juvakka skrev:
nyllet skrev:

Tror inte på att tona rutorna, tycker det blir så tråkigt utseende med bubblor dessutom. Ja jag ser iaf lite om det är vad du undrar wink Nä men det lyser ju så jag ser helt okej. Man kan ju anpassa farten lite också när mörkret faller på.

Tona riktigt... Blir det bra wink

tack till:
www.MBSCA.com

1 697 Inlägg
14 juli 2012
Trådstartare
nyllet skrev:
Juvakka skrev:
nyllet skrev:

Om du menar lämna in så kostar det en slant och det är verkligen inget prioriterat wink

198 Inlägg
14 juli 2012
Sådär ja! äntligen! fan va bra de blev smile

2 564 Inlägg
14 juli 2012
Juvakka skrev:
nyllet skrev:
Juvakka skrev:

Om du menar lämna in så kostar det en slant och det är verkligen inget prioriterat wink

Köpa riktig film. Har du äns testat tona en ruta ?

tack till:
www.MBSCA.com

1 697 Inlägg
14 juli 2012
Trådstartare
Broden skrev:
Sådär ja! äntligen! fan va bra de blev smile

Japp, äntligen var rätt ord tongue Tack smile

1 697 Inlägg
14 juli 2012
Trådstartare
nyllet skrev:
Juvakka skrev:
nyllet skrev:

Har tonat lampor wink Men som sagt får det vänta, funderar ändå på plastrutor i framtiden och då får jag riva bort filmen ingen.

2 564 Inlägg
20 juli 2012
Juvakka skrev:
nyllet skrev:
Juvakka skrev:

Har tonat lampor wink Men som sagt får det vänta, funderar ändå på plastrutor i framtiden och då får jag riva bort filmen ingen.

Kör på film bättre... Har ju plast i min sådär ...

tack till:
www.MBSCA.com

1 697 Inlägg
20 juli 2012
Trådstartare
nyllet skrev:
Juvakka skrev:
nyllet skrev:

Fast jag menade att ta bort glasrutorna och sätta i plast istället. Inte sån toningsplast som du har.

2 564 Inlägg
20 juli 2012
Juvakka skrev:
nyllet skrev:
Juvakka skrev:

Fast jag menade att ta bort glasrutorna och sätta i plast istället. Inte sån toningsplast som du har.

Jaha.. då kan du beställa dom mörka..smile finns la bak lucka i plast till din med va ?

tack till:
www.MBSCA.com

1 107 Inlägg
20 juli 2012
På tal om tona rutor. Köp inte film från Mekonomen, BDS osv. Utan köp riktig proffs-film med repskydd smile

1 697 Inlägg
20 juli 2012
Trådstartare
nyllet skrev:
Juvakka skrev:
nyllet skrev:

Jaha.. då kan du beställa dom mörka..smile finns la bak lucka i plast till din med va ?

Fast det blir nog vanliga plast isf. Ja det finns det, men huv är mer prioriterat än baklucka då. Kan du få lacka det åt mig wink

1 697 Inlägg
20 juli 2012
Trådstartare
anafylaxi skrev:
På tal om tona rutor. Köp inte film från Mekonomen, BDS osv. Utan köp riktig proffs-film med repskydd smile

Ja repor är aldrig snyggt, ser så dassigt ut. Vet att det även finns repfria plastrutor men vet inte hur bra dem är.

1 697 Inlägg
20 juli 2012
Trådstartare
M_Broberg skrev:
Juvakka skrev:
anafylaxi skrev:

Ja repor är aldrig snyggt, ser så dassigt ut. Vet att det även finns repfria plastrutor men vet inte hur bra dem är.

plastrutor håller rätt bra.. klart det kan bli repor, men då måste nått repa dom. är ju inte ofta man drar finbilen längs en 20 meters häck direkt..

Nä, men hur är det med tvättrepor och märken från skit som kommer på dem när man kör?
Glasrutor slits ju med tiden och glaset är ju något hårdare än plasten.

1 697 Inlägg
20 juli 2012
Trådstartare
M_Broberg skrev:
Juvakka skrev:
M_Broberg skrev:

plastrutor håller rätt bra.. klart det kan bli repor, men då måste nått repa dom. är ju inte ofta man drar finbilen längs en 20 meters häck direkt..

Nä, men hur är det med tvättrepor och märken från skit som kommer på dem när man kör?
Glasrutor slits ju med tiden och glaset är ju något hårdare än plasten.

Självklart håller plast sämre än glas.

Men det är å andra sidan Bra mycekt lättare wink

Japp, tror den lilla biten väger upp alla nackdelar när det väl är lättning som står i fokus big_smile

1 697 Inlägg
2 augusti 2012
Trådstartare
Var inne och fick mätt upp hjulvinklarna fram och bak idag och ställt toe i fram.

Fram är det 2,25° negativ camber och 1mm toe in per sida.
Bak är det 0° camber och 2,5mm toe in per sida.

Testade även att montera hjulen med r-däcken i helgen och det verkar som det inte kommer skava med dem på så nu är bilen nästan klar för kinnekulle smile

Tryck och pys-åka
884 Inlägg
2 augusti 2012
Bra jobbat !

Men du ska nog ta och ordna lite camber i bak om du har banåka-ambitioner.
Det finns ju inget att skruva på med stel bakaxel då förståss, men man "bockar" hela rackaren litegrann på mitten.
Gammalt indianknep på 900.

Sök