Det är brorsans fälgar som jag tror han kör 205/45 på.
Ok, jag ska nämligen ha nya däck till mina super Aero, men vet inte riktigt vilken dimension som blir bäst och snyggast.
Har för mig att det vanligaste är 205/45 på dem och att 205/50 brukar anses för stort (skrapa). Men det borde inte vara så svårt att hitta info om det på turboclub eller 900klubben känns det som.
Ja, det sitter 205/55 på nu och det tar i rätt styggt, får kolla där och se om jag hittar nåt intressant.
Inga stordåd har skett men lite har det rullat på. Har bytt ventilkåpan till en mycket fräsch från en 9000, köpte mig plastkåpan ovanför momentomvandlaren från en automatare, köpt en uppsättning fräscha breda skärmkantslister, en fräsch reflexramp och monterat gråa innerklädseln som ska sitta ovanför där bakre originalhögtalarna sitter.
Lyckades smita in i garaget lite snabbt och fick bytt fjädrarna till mina besiktningsfjädrar, jag fick även bytt bromsoket höger bak och luftat hela systemet. Slängde på vinterhjulen igen och i tisdags gick den igenom besiktningen så när som på utan anmärkning. Blinkerslampan i vänster skärmblinkers hade slocknat på vägen till stationen. En snabb bild på den sorgliga besiktninglooken.
1,5 timme efter att jag kommit hem från besiktningen så satt rätt fjädrar på plats tillsammans med sommarhjulen. Jag byggde sen fästen för mina nya stolar och skickade in dem i bilen. Ska lackera fästena gråa men vill känna in körpositionen lite först.
Jag gick sedan på att bygga om avgaset lite så jag skulle få mer markfrigång. Nu tar den sig över små fartgupp, måste fixa lite till innan jag kan sänka mer. Bakre ljuddämparen måste bytas till en mindre och klämman som sitter i ljuddämparens främre skarv måste lösas på något sätt. Så om någon har tips på små smidiga avgasklämmor så uppskattas det
Bytte även ratt till en lite trevligare som kommer ifrån brorsans donator för hans 99 projekt. I den satt även en skindamask som jag stoppade i min. Fick plocka nedre platskulan på min växelspak och sätta på hans men nu är det inget glapp alls i växelspaken och känslan e fin
Sen fick bilen sig en invändig städning och tvätt, så lite kort på det då.
Blev även en kort film, missade 5:an lite lätt vilket jag tror hörs på slutet
Precis läst igenom hela tråden, eller ja tog ju ett par dagar;) men det va det värt, mycket trevlig läsning och väntar nu på att se hur det blir med aero paketet. Mvh
Precis läst igenom hela tråden, eller ja tog ju ett par dagar;) men det va det värt, mycket trevlig läsning och väntar nu på att se hur det blir med aero paketet. Mvh
Trevligt, kul att det uppskattades
Blir turbobyte nästa vecka då min nuvarande har ordentligt med glapp.
Efter en del pyssel med oljerör och vattenrör så sitter nu turbon på plats. Ska snyggas till lite och avgasbandage ska på, tror nästan jag måste skaffa en turbomössa med så inte fördelarlocket riskerar att gå sönder. Monterade även det något fräschare expansionskärlet.
Nästa steg blir byte av primär, sen tänkte jag byta sida på drivklockorna och se om det hjälper mot dem hejdlösa vibrationerna som har dykt upp. Nya kylet åker på sen också såklart
Du känner dig hotad av Nyllet nu med dom nya hästkrafter han får så nu blir det turbobyte glapp eller ej:) Du kör ändå ifrån han när det börjar svänga.
Tack till C_Lazer, C Sutt, Robertfab, Peter_Eriksson och alla andra.
Tommy Out.
Du känner dig hotad av Nyllet nu med dom nya hästkrafter han får så nu blir det turbobyte glapp eller ej:) Du kör ändå ifrån han när det börjar svänga.
Hans sedan lär gå gött med den effekten han ska ha Lär inte ha mycket att sätt mot där när min fortfarande ligger en bra bit under 300 sträcket , men i svängarna får han kämpa ja.
Efter en del pyssel med oljerör och vattenrör så sitter nu turbon på plats. Ska snyggas till lite och avgasbandage ska på, tror nästan jag måste skaffa en turbomössa med så inte fördelarlocket riskerar att gå sönder. Monterade även det något fräschare expansionskärlet.
Nästa steg blir byte av primär, sen tänkte jag byta sida på drivklockorna och se om det hjälper mot dem hejdlösa vibrationerna som har dykt upp. Nya kylet åker på sen också såklart
Du känner dig hotad av Nyllet nu med dom nya hästkrafter han får så nu blir det turbobyte glapp eller ej:) Du kör ändå ifrån han när det börjar svänga.
Nä då. Kommer ha 100 hk mer. Viktigaste är att jag kör ifrån dig
Efter en del pyssel med oljerör och vattenrör så sitter nu turbon på plats. Ska snyggas till lite och avgasbandage ska på, tror nästan jag måste skaffa en turbomössa med så inte fördelarlocket riskerar att gå sönder. Monterade även det något fräschare expansionskärlet.
Nästa steg blir byte av primär, sen tänkte jag byta sida på drivklockorna och se om det hjälper mot dem hejdlösa vibrationerna som har dykt upp. Nya kylet åker på sen också såklart
Ska du linda dp med ? Eller värme färg ? Slippa rost med då
Blir bandage på dp och grenrör tänkte jag, har dålig erfarenhet från värmefärger. Coatat hade vart nice annars.
nyllet skrev:
Skruvar till det skrev:
Du känner dig hotad av Nyllet nu med dom nya hästkrafter han får så nu blir det turbobyte glapp eller ej:) Du kör ändå ifrån han när det börjar svänga.
Nä då. Kommer ha 100 hk mer. Viktigaste är att jag kör ifrån dig
100 hk hjälper dig inte mycket när det svänger Häng med till kinnekulle i sommar och se hur det går.