Var inte så blåst... Det är absolut inte bra för dig att äta det där rent öht, speciellt inte en hel matsked! Jag tror inte du förstår hur starkt 1,5 mille scoville är!
Jag lagar regelbundet mat med Blairs produkter, två droppar Sudden death sås ger styrka för en hel stor gryta. Att äta en matsked ger förmodligen bestående men för livet. Du får helt enkelt överväga om summan är stor nog för att riskera ev livet (om halsen svullnar upp)
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Symptom på överdos av capsaicin (som scoville är mätenhet för) är andningsproblem, blå hud och krampattacker. Tillräckligt stor överdos kan ha ihjäl dig. Your call.
Och det jag gjorde var att doppa en tandpetare i flaskan och sen "slicka av den"...... suck* Skojjar inte haha, trodde fan nästan att jag skulle få åka ambulans därifrån Hela ansiktet brändes, jag kunde inte se nånting eftersom ögonen brände och rann för fullt, det gick inte att dricka nånting eftersom det kändes som brinnande syra i munnen! Fick sitta och äta gräddfil med sked för att svalka munnen. Men, det var kul o testa!!
FEARLESS
TelgeTokarMC
TEAM HOOLIGAN
NSR - No Shame Racing #Topp10stockholm
En rågad matsked är massor, även om du får spy upp det efteråt tror jag att den mängd som ligger kvar i din strupe kommer ge dig enorma smärtor och alla möjliga chocksymtom.
Testa en lr två droppar på tungan först, så ska du nog se att du avstår en hel matsked.
För att få lite perspektiv, hur många scoville har tabasco?