Byta från löstagbar till fast dragkrok utan reggbes?

beemern .......
6 mars 2011 · 2 655 Inlägg

halloj, fick en 2a på att dragkroken inte gick att få lös och höl på as länge för att få lös den men hade hänt något med mekanismen i den så den gick inte att få lös hel.

så min fråga är, om jag kan ta den fasta dragkroken från reservdelsbilen och flytta över och tar mej igenom bes eller åker jag på att reggbes den då?

Peppes Bodega
6 mars 2011 · 261 Inlägg

Kolla först i ditt reg.papper ATT det är en demonterbar kula du ska ha på bilen.Vissa kulor är tillåtet att svetsa fast och det kanske redan är gjort på din bil.Annars kan du försöka ännu mer att få bort den.Vilket fabrikat är det på bilen och kulan??

Ska din bil vara utrustad med demonterbar kula har du ett par alternativ:

*Byta till en fast kula= begränsad reg.bes

*Skaffa en likadan kula som du har = efterkontroll

*Svetsa på en mutter eller liknande som omöjliggör användande av kulhandske men ändå tillåter användande av cykelställ= begränsad reg.bes (kommer stå att du får använda kulan endast som fäste för cykelställ)

beemern .......
6 mars 2011 · 2 655 Inlägg

står att den är löstagbar kula i papprena.

förstår inte riktigt va du menar med = begränsad reg.bes tongue.

men vet att om man svetsar på en mutter måste man numera regga den som "cykelställ" eller liknande.


försöker med ljus och lykta efter en likadan, har dock inte kollat vilket fabrikat det är på den men ska kolla de imorrn under dan. svetsa den är inget alternativ, antingen tar jag bort den helt eller så fixar jag fram en helt annan som funkar och monterar den.

Peppes Bodega
6 mars 2011 · 261 Inlägg

Begränsad reg. är en registreringsbesiktning men som enbart görs för att kontrollera dragkroken inkl.el.

Den dragkroken du söker behöver inte vara identisk så länge som du har samma dragvikt mm.Du kan byta mot ett annat fabrikat av drag alltså.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang