Mappning subaru impreza sti-08

Gr0dan
13 mars 2011 · 116 Inlägg

tjenare, jag hade tänk att enbart mappa bilen, då jag bara är ute efter att få lite mer ladd tryck i bilen, alltså inte byta avgassystem och dyligt som jag har sett från vissa fabrikat ska kosta runt 8 lakan.
någon som vet någon som utför detta i sthlm?

sen har ja bara en snabb liten fråga jag tänkte klämma in, vad får man för 4st 17" orginal fälgar med 4 nya däck (subaru fälgarna guldiga) mellan tummen å pekfingret

andreasevo7
13 mars 2011 · 353 Inlägg

vilka subaru fälgar är det? finns ju typ mängder olika guldiga orginalfälgar! om du menar dom som sitter på 08 orginal så är det 18 tummare som kostar drygt 42k på subaru för enbart fälgarna!

PerfectionR Japanese Engineering
13 mars 2011 · 690 Inlägg

Du kanske menar chippa bilen? För om du kör med ett annat eftermarknads styrsystem som tex ECUTek som är ett ganska lätt system så är det inte lönt om du inte byter avgas, filter, bränslepump, tändstift, katt.

Ett ensamt ECUTek går på ca 7500-8800 har jag för mig.

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti
DANLAR
13 mars 2011 · 3 Inlägg

Åk till JRM i Södertälje! Bättre service och personal får du leta efter!

Gr0dan
13 mars 2011 · 116 Inlägg

svar till andreasevo7
ja asså det är ju dom fäljarna som hängde med min bil. jag har knappt kollat på dom,, dom är i garaget, hehe, men det är så jävligt att dom kostar 47k. det trodde ja aldrig, är nämligen ingen större idol av dom, så tänkte ev kränga iväg dom, därför jag frågade nämligen

Gr0dan
13 mars 2011 · 116 Inlägg

svar till 1EVOXIN1

men om du rekomenderar mig något så är det ECUTek jag ska köra på och dy bytts "rubbet" avgas m,m??

AK86
13 mars 2011 · 250 Inlägg

Chippa en Subaru, hahahahaha! De är de sämsta man kan göra, du ska mappa en Subaru, punkt slut!
Så GrOdan, vänd dig till JRM eller till Autotech eller liknande..

______________________________________________________
Subaru Impreza / Fiat Coupe 20VT / Volvo S80 T6 / Seat Leon Tsi
______________________________________________________
Gr0dan
13 mars 2011 · 116 Inlägg

om jag inte minns helt fel så står det väl att jag vill mappa bilen? jag har ägt bilen i dryga 2 månader och har aldrig varit insatt i subaru, så man behöver väl inte bli hånad för att man frågar?

AK86
13 mars 2011 · 250 Inlägg

De var absolut inte dig jag hånade GrOdan! Absolut inte, utan 1EVOXIN1 som sa chippning (Vilket man INTE ska göra på en Subaru)!

Grattis till en underbar bil som du kommer sluka många mil med på småvägar (gärna väldigt kurviga!) smile

Mvh//Diaz

Ps. Gå in på www.jrm-racing.se , tryck sedan på TRIM, sen välj din bil.. Där finns detta:

EcuTek Fas 1.1 STi EJ25 (årsmod. 2006> 2.5L)

Effekt/vrid: ca 350hk/550Nm

Specifikation:
EcuTek installation och individuell programmering med bredbandslambda etc.
HKS 3" Hi-Power cat-back avgassystem
HKS Downpipe
HKS Iridium tändstift HR8
HKS Super Hybrid panelfilter
Walbro 255l/h bränslepump

Tidsåtgång:
Ca 1-2 dagar

Pris: 23.900 kr

Då kommer du få en bil som smiskar Evosar big_smile

______________________________________________________
Subaru Impreza / Fiat Coupe 20VT / Volvo S80 T6 / Seat Leon Tsi
______________________________________________________
Gr0dan
13 mars 2011 · 116 Inlägg

okey tack tack, kollade där, jag har ju följande Impreza STi EJ25 2008> och det står att min effekt ökar med 30 hk, känns ju lite sådär att betala 10000 för hmm för det du skrev där va väl för en 06a?

AK86
13 mars 2011 · 250 Inlägg

Japp my bad! Kollade fel!
30hk och 10k är inte så jättefarligt (eftersom de är ärliga siffror, chip är oftast glädjesiffror), du kommer ju få en mycket piggare bil (bottendraget framförallt!) Iofs har väl din bil bra drag org? Polaren har en Sti (Boki76), tycker den går som ett skållat troll! hehe..

Men om du vill ha mer effekt, fixa en front IC, lite större downpipe samt lite smått så får du ca. 20-25hk till (minst).

/Diaz

______________________________________________________
Subaru Impreza / Fiat Coupe 20VT / Volvo S80 T6 / Seat Leon Tsi
______________________________________________________
Gr0dan
13 mars 2011 · 116 Inlägg

a precise men men, som sagt smakar det så kostar det smile

Christian S
14 mars 2011 · 4 816 Inlägg

1EVOXIN1 skrev:
Du kanske menar chippa bilen? För om du kör med ett annat eftermarknads styrsystem som tex ECUTek som är ett ganska lätt system så är det inte lönt om du inte byter avgas, filter, bränslepump, tändstift, katt.

Ett ensamt ECUTek går på ca 7500-8800 har jag för mig.

? ecutek är inget eftermarknads styrsystem utan det är när man mappar om orginal ecu.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
andreasevo7
14 mars 2011 · 353 Inlägg

Gr0dan skrev:
svar till andreasevo7
ja asså det är ju dom fäljarna som hängde med min bil. jag har knappt kollat på dom,, dom är i garaget, hehe, men det är så jävligt att dom kostar 47k. det trodde ja aldrig, är nämligen ingen större idol av dom, så tänkte ev kränga iväg dom, därför jag frågade nämligen

Fick du 17 eller 18 tum med bilen? Du skrev 17 men 18 är ju original på 08 sti.

PerfectionR Japanese Engineering
14 mars 2011 · 690 Inlägg

Impreza_BlackDrake skrev:
De var absolut inte dig jag hånade GrOdan! Absolut inte, utan 1EVOXIN1 som sa chippning (Vilket man INTE ska göra på en Subaru)!

Grattis till en underbar bil som du kommer sluka många mil med på småvägar (gärna väldigt kurviga!) smile

Mvh//Diaz

Ps. Gå in på www.jrm-racing.se , tryck sedan på TRIM, sen välj din bil.. Där finns detta:

EcuTek Fas 1.1 STi EJ25 (årsmod. 2006> 2.5L)

Effekt/vrid: ca 350hk/550Nm

Specifikation:
EcuTek installation och individuell programmering med bredbandslambda etc.
HKS 3" Hi-Power cat-back avgassystem
HKS Downpipe
HKS Iridium tändstift HR8
HKS Super Hybrid panelfilter
Walbro 255l/h bränslepump

Tidsåtgång:
Ca 1-2 dagar

Pris: 23.900 kr

Då kommer du få en bil som smiskar Evosar big_smile

Ursäkta mig om jag hade fel hade dock rätt över saker som BÖR bytas för bättre resultat/effekt

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti
PerfectionR Japanese Engineering
14 mars 2011 · 690 Inlägg

Jag sa chippning eftersom TS inte vill ha något dyrt och tycker ett avgassystem för 8 000 är dyrt och en ECUTek mappning kan kosta uppmot 8800kr

Senast redigerat av 1EVOXIN1 (14 mars 2011)

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti
Gr0dan
14 mars 2011 · 116 Inlägg

svar till andreasevo7

jo precise det va 18" jag som skrev fel tänkte på dom fälgarna jag har på nu nämligen. och det va dom som hängde med bilen ja,

Gr0dan
14 mars 2011 · 116 Inlägg

tack alla för svaren. sen tänkte jag väl att jag kunde ställa ytterligare en fråga ist för att öppna en ny tråd,
om man vill ha en dump till bilen vad ska man ha då för någon? är det bra dåligt? någon som vet?

PerfectionR Japanese Engineering
14 mars 2011 · 690 Inlägg

Menar inget illa men varför köpte du en Impreza STi och vill ge dig in i att trimma när du inte har kunskap sen skriver man inte "svar till 1EVOXIN1" man citerar eller använder @. Du frågar även om en dumpventil är bra eller dålig? hahaha, vet du ens vad en dumpventil är och vad den gör?  ser att du även ägt en T5R så du har erfarenhet av turbobilar och borde även veta om en dumpventil är bra eller dålig.

Som sagt menar inget illa.

Mvh

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti
no_fake
14 mars 2011 · 865 Inlägg

1EVOXIN1 skrev:
Menar inget illa men varför köpte du en Impreza STi och vill ge dig in i att trimma när du inte har kunskap sen skriver man inte "svar till 1EVOXIN1" man citerar eller använder @. Du frågar även om en dumpventil är bra eller dålig? hahaha, vet du ens vad en dumpventil är och vad den gör?  ser att du även ägt en T5R så du har erfarenhet av turbobilar och borde även veta om en dumpventil är bra eller dålig.

Som sagt menar inget illa.

Mvh

man köper bil efter vad man vill ha sen får man lära sig trimma.. sen om han skriver svar eller citerar e ju upp till han...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang