Mappning subaru impreza sti-08

PerfectionR Japanese Engineering
14 mars 2011 · 690 Inlägg

no_fake skrev:

1EVOXIN1 skrev:
Menar inget illa men varför köpte du en Impreza STi och vill ge dig in i att trimma när du inte har kunskap sen skriver man inte "svar till 1EVOXIN1" man citerar eller använder @. Du frågar även om en dumpventil är bra eller dålig? hahaha, vet du ens vad en dumpventil är och vad den gör?  ser att du även ägt en T5R så du har erfarenhet av turbobilar och borde även veta om en dumpventil är bra eller dålig.

Som sagt menar inget illa.

Mvh

man köper bil efter vad man vill ha sen får man lära sig trimma.. sen om han skriver svar eller citerar e ju upp till han...

Rätt men han har ju ägt en T5R och äger en Impreza WRX STi borde inte han veta vad en dumpventil gör då?

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti
no_fake
14 mars 2011 · 865 Inlägg

1EVOXIN1 skrev:

no_fake skrev:

1EVOXIN1 skrev:
Menar inget illa men varför köpte du en Impreza STi och vill ge dig in i att trimma när du inte har kunskap sen skriver man inte "svar till 1EVOXIN1" man citerar eller använder @. Du frågar även om en dumpventil är bra eller dålig? hahaha, vet du ens vad en dumpventil är och vad den gör?  ser att du även ägt en T5R så du har erfarenhet av turbobilar och borde även veta om en dumpventil är bra eller dålig.

Som sagt menar inget illa.

Mvh

man köper bil efter vad man vill ha sen får man lära sig trimma.. sen om han skriver svar eller citerar e ju upp till han...

Rätt men han har ju ägt en T5R och äger en Impreza WRX STi borde inte han veta vad en dumpventil gör då?

det står inte att han inte vet vad den gör...

PerfectionR Japanese Engineering
14 mars 2011 · 690 Inlägg

no_fake skrev:

1EVOXIN1 skrev:

no_fake skrev:

man köper bil efter vad man vill ha sen får man lära sig trimma.. sen om han skriver svar eller citerar e ju upp till han...

Rätt men han har ju ägt en T5R och äger en Impreza WRX STi borde inte han veta vad en dumpventil gör då?

det står inte att han inte vet vad den gör...

Tydligen vet han inte vad den gör därför frågar han om den är bra eller ej

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti
no_fake
14 mars 2011 · 865 Inlägg

1EVOXIN1 skrev:

no_fake skrev:

1EVOXIN1 skrev:

Rätt men han har ju ägt en T5R och äger en Impreza WRX STi borde inte han veta vad en dumpventil gör då?

det står inte att han inte vet vad den gör...

Tydligen vet han inte vad den gör därför frågar han om den är bra eller ej

han menar säkert en öppen dump...

Crille77
14 mars 2011 · 251 Inlägg

Tjena Grodan!

Vet iaf att till min gamla GT så ska det vara en återcirklulerande dump.
Subarun bör helst mappas, och för att optimerat funkarppningen så är det komplett avgas inkl kat och downpipe som gäller. Ang filter så bör du inte köpa ett öppet filter, utan om du vill byta så skaffar du dig ett panelfilter som passar i nuvaranade luftfilterbox.
Detta totalt kostar ju en bra slant. En chippning känns kanske så där. Det funkar, inget att snacka om plus att det är billigare. Skillnaden mellan mappningen inkl modsen och chippningen är ca 20hk skillnad kan jag tänka mig.
En mappning så ställer dom in bilen efter vad du har för ev mods och får helt enkelt bilen inställd helt efter dina önskemål och bilens bästa :-)
Ett chip brukar mer vara att dom höjer laddtrycket utan att direkt ha koll på hur mycket bränsle/luft osv som man bör ta hänsyn till, så det kan vara mer riskabelt.

Allt Som Är Ditt Är Mitt Och Allt Som Är Mitt Ger Du F-n I!
AK86
14 mars 2011 · 250 Inlägg

Jag skulle valt en GFB Hybrid-dump! Ifall du inte vill tappa massa ladd, jag köpte en HKS dump till min GT och tappade tryck i min bil hur ja än ställde in skiten, så där kastade jag 5000:- i sjön o satte tillbaka org dumpen, men siktar in mig på en GFB Hybrid sen när Front ICn ska på igen!
http://www.streetside.se/index.php?main … h=49_61_83
Där hittar du dumpen, bra grejer det dära!

Mvh//Diaz

______________________________________________________
Subaru Impreza / Fiat Coupe 20VT / Volvo S80 T6 / Seat Leon Tsi
______________________________________________________
Gr0dan
14 mars 2011 · 116 Inlägg

1EVOXIN1

du tror inte jag funtade på dump till bilmodellen? till volvon vare inga problem alls där kunde man allt om vad som va bra eller inte, och om det gick. det är för att man har hållt på med dom bilarna. detta är en helt annan motor, det kanske finns "oskrivna regler" om vad man kan göra eller inte, så vf inte fråga? någon kanske har ett bra tipps..

Gr0dan
14 mars 2011 · 116 Inlägg

ja vet väl för i helvete va en dump gör din dumma faan:P men som till samma fråga som seglar runt här på garaget vad det gäller dumpventiler till jusst volvo modellerna, ena säger att det inte är bra ena säger att det är bra, det förstör lambasonden lalala. och om man ska ha åter cirk osv osv... jag koppla in min på 850 (en öppen) det gick hur bra som hälst. märkte dock att spinn upp tiden försämrades.

Gr0dan
14 mars 2011 · 116 Inlägg

a riktigt skysst Impreza_BlackDrake,Crille77 det är det här jag menar lite att man kan lära sig av folk som har mer kolla på just ett bilmärke man aldrig har hållt på med eller varit insat i, tack så mycket!

Crille77
14 mars 2011 · 251 Inlägg

Gr0dan skrev:
a riktigt skysst Impreza_BlackDrake,Crille77 det är det här jag menar lite att man kan lära sig av folk som har mer kolla på just ett bilmärke man aldrig har hållt på med eller varit insat i, tack så mycket!

Vi subaruägare är alltid trevliga ;-)
Välkommen in i gänget hehe.
Riktigt trevlig bil du skaffat dig måste jag säga.
Hoppas du tittar ut på lite träffar runt om i sthlm osv.

Allt Som Är Ditt Är Mitt Och Allt Som Är Mitt Ger Du F-n I!
Gr0dan
14 mars 2011 · 116 Inlägg

ja verkligen, gick med i Subaru klubben här om dagen faktiskt smile

Rocko
20 april 2011 · 104 Inlägg

Ring Per Johansson som Jobbade på Atech förut, han är bäst på Subaru, överlägset! Annars JRM.

Mvh. Rocko
* Volvo 960 -92, * VW Caddy 1,6 TDi -14 * Volvo 945 Turbo -95
Volvo 960 3,0 24v "S90 R" (1992)
Arash Pro Tuner @ PBZ.se
27 oktober 2012 · 116 Inlägg

Bläddrade lite bland facebookbilderna för skojs skull smile

323,5hk på hjulen:
http://www.facebook.com/photo.php?fbid= … mp;theater

384hk på hjulen:
http://www.facebook.com/photo.php?fbid= … nt_count=1

Över 400hk på hjulen:
http://www.facebook.com/photo.php?fbid= … mp;theater

Men det finns många fler exempel.

Mvh
Arash

Nissan Skyline R33 GTS-25T "PBZ Carbon R33" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang