4272
Sök

Mercedes 320 cdi -00 som går i nödläge

3 Inlägg
19 mars 2011
Trådstartare
Hej jag har en mercedes 320 cdi som går i nödläge och det innebär att den inte varvar mer än 3000/rpm den går i så fort motorn blir varm sedan om jag startar om den fungerar den som vanligt hela dagen eller som senaste tiden går den i nödläge efter några minuter igen, den går/växlar bra, ville dra 1.37/l milen i vintras vid lugn körning viket jag tycker är lite mycket (köpte den i vintras) har varit in och raderat felkoder (fyra sidor) det var tydligen inte gjort på länge, men har ej sett vad det finns efter det, någon som har ngn ide på vad det kan vara för fel på den?

Forummoderator
18 410 Inlägg
19 mars 2011
Den bör ju ligga på under litern blandad körning!
Hur är det med senaste service?

Mvh
Alex

3 Inlägg
19 mars 2011
Trådstartare
ingen aning, tänkte fullserva den på ngn vecka alla oljor och filter så jag har ngt att gå efter tills nästa service skruvade nu och såg att det svek mellan turbo och kat. drog i hop det och inget nödläge blev det, kan det ha haft med det att göra? för litet motstånd och för högt laddtryck? ska köra mer och se!--------> tydligen ingen skillnad. neutral
Senast redigerat av joje80 (21 mars 2011)

3 Inlägg
7 april 2011
Trådstartare
Sådär, bilen fullservad det var en vacumslang som släppt så bilen var helt utan vakum, även då till avgasreningen /egr ventilen och ja allt annat, nu går den som fan!

3 Inlägg
3 maj 2011
Hej. Har precis samma fel på min 320 CDi. Vart satt denna vakuum slang som du bytte? Mvh Emil

Sök