Marticus skrev:
Är det inte så att man blir "straffad" om man bryter mot trafikreglerna på samma sätt oavsett om man är under prövotid eller inte? däremot blir man av med körkortet under prövotiden måste man ta om det, är man inte under prövotid får man tillbaka det efter ett tag?
Det stämmer alldeles utmärkt. Dock vill en del människor tro att när prövotiden väl har gått ut så kan man bete sig hursomhelst i trafiken, fast det känns rätt fånigt att bränna 4000 spänn på fortkörning samt bli av med kortet i 1 år samt i värsta fall få några månaders fängelse. Men men när prövotiden väl gått ut har väl dessa personer förstått att det inte är värt något av dessa straff.
Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!