Frågor ang om man har bränt lacken vid polering

emil_92
28 mars 2011 · 460 Inlägg

ok låter logiskt!

Jag har sonax rubbing och polish som ja ska behandla bilen med; googlade lite snabbt men hittade ingen information om varvtal som man bör köra med. Du har inte nått tips eller ska man prova sig fram och ta de lugnt?

Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
28 mars 2011 · 4 418 Inlägg

emil_92 skrev:
ok låter logiskt!

Jag har sonax rubbing och polish som ja ska behandla bilen med; googlade lite snabbt men hittade ingen information om varvtal som man bör köra med. Du har inte nått tips eller ska man prova sig fram och ta de lugnt?

Kollat på förpackningen? Brukar ofta stå där.
Har aldrig använt Sonax så jag vågar tyvärr inte svara ...

Senast redigerat av Jill (28 mars 2011)

emil_92
28 mars 2011 · 460 Inlägg

nae kollade på deras hemsida men de står kanske på förpackningen! Tack för svaren!

astrakalle VVS-Montör
28 mars 2011 · 231 Inlägg

Jag brukar köra med 3000 varv/min faktiskt, eller ja inte alltid. när jag rubbar bilen, använder jag sonax rubbing och turtle wax på samma gång, sen kör jag med twin en runda till med vaxet så får man bort ev. "rondeller :9 men de gäller att inte köra för länge på ett ställe så de går hål på lacken :p nu kan inte jag få tag i sånna medel som Carbrite och alla andra proffsmedel för de var ett tag sen jag jobbade som bilvårade :p men men synd som fan de ju :p ska prova gå in på en Bilvårdsverkstad och fråga faktiskt :9

Stolt Pappa till sonen Lias och dottern Melicia!! :9
Life`s a bitch then you die! So fuck the world and take a ride! :9
DavidSan
28 mars 2011 · 227 Inlägg

Om man verkligen bryr sig om bilen så ska man inte försöka själv då produkter som säljs till allmänheten aldrig återfinns bland produkter som som yrkesmännen använder. Är det en bil man skiter och kör in en automattvätt, fine do whatever. Men visst det lättar på plånboken men samtidigt bibehåller man värdet på bilen längre tongue

Flubbe
29 mars 2011 · 211 Inlägg

Goda nyheter! Det var inte bränd lack utan något kvarglömt medel som låg och göttade sig och såg lite suspekt ut smile Men det blev en trevlig diskussion iaf tongue

DavidSan
29 mars 2011 · 227 Inlägg

Flubbe skrev:
Goda nyheter! Det var inte bränd lack utan något kvarglömt medel som låg och göttade sig och såg lite suspekt ut smile Men det blev en trevlig diskussion iaf tongue

HHAHA! =P Fyfan tur det wink nu vet du ju hur du ska förebygga i framtiden så det INTE händer!

Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
29 mars 2011 · 4 418 Inlägg

Flubbe skrev:
Goda nyheter! Det var inte bränd lack utan något kvarglömt medel som låg och göttade sig och såg lite suspekt ut smile Men det blev en trevlig diskussion iaf tongue

Härligt .. nu har du helt plötsligt tjänat pengar, när du slipper lacka om... haha

vr6rotrex
29 mars 2011 · 248 Inlägg

astrakalle skrev:
Jag brukar köra med 3000 varv/min faktiskt, eller ja inte alltid. när jag rubbar bilen, använder jag sonax rubbing och turtle wax på samma gång, sen kör jag med twin en runda till med vaxet så får man bort ev. "rondeller :9 men de gäller att inte köra för länge på ett ställe så de går hål på lacken :p nu kan inte jag få tag i sånna medel som Carbrite och alla andra proffsmedel för de var ett tag sen jag jobbade som bilvårade :p men men synd som fan de ju :p ska prova gå in på en Bilvårdsverkstad och fråga faktiskt :9

3000rpm med roterande e fan hardcore! smile (om d va roterande vill säga)

polering 0706-903247
Volkswagen Lupo 1.8t quattro "4wd 520Hk 590Nm" (2000)
astrakalle VVS-Montör
29 mars 2011 · 231 Inlägg

vr6rotrex skrev:

astrakalle skrev:
Jag brukar köra med 3000 varv/min faktiskt, eller ja inte alltid. när jag rubbar bilen, använder jag sonax rubbing och turtle wax på samma gång, sen kör jag med twin en runda till med vaxet så får man bort ev. "rondeller :9 men de gäller att inte köra för länge på ett ställe så de går hål på lacken :p nu kan inte jag få tag i sånna medel som Carbrite och alla andra proffsmedel för de var ett tag sen jag jobbade som bilvårade :p men men synd som fan de ju :p ska prova gå in på en Bilvårdsverkstad och fråga faktiskt :9

3000rpm med roterande e fan hardcore! smile (om d va roterande vill säga)

jajamen med roterande, twin kör jag efteråt asså roterande och vibrerande :9

Stolt Pappa till sonen Lias och dottern Melicia!! :9
Life`s a bitch then you die! So fuck the world and take a ride! :9
guwib
30 mars 2011 · 624 Inlägg

excentrisk menar ni...

who´s the man?
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang