4901
Sök

Problem med Automaten på en V70 2.4

7 Inlägg
27 mars 2011
Trådstartare
Min automatåda har slutat att helt dra. Vad kan det berro på?

Mange

1 813 Inlägg
27 mars 2011
haft samma problem som på min V70 2,5T skölj lådan några gånger sitter ett filter i lådan oxå som man ska byta.. blinkade en gul pil på min instrumentpanel. dock var min 98a.

men min gick bara 100 mil till efter sköljning så byte lådan sen blev rätt dyrt att skölja lådan 5 gånger )=

Åk före du så väntar jag på dig där..!

7 Inlägg
27 mars 2011
Trådstartare
Vet du hur man bäst sköljer den?

Mange

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
27 mars 2011
Driver den inte alls å drivaxlarna siter i så e det bara å byta.

Hur oppstog problemet?

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

7 Inlägg
27 mars 2011
Trådstartare
Körde på motorväg och upptäckte att motorn varvade mer utan att farten ökade. Hade grymma problem att ta mig hem. Körde en lite bit och stängde av motorn och sedan så kunde jag köra ett stycke till.

Mange

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
27 mars 2011
Magnus707 skrev:
Körde på motorväg och upptäckte att motorn varvade mer utan att farten ökade. Hade grymma problem att ta mig hem. Körde en lite bit och stängde av motorn och sedan så kunde jag köra ett stycke till.

E det olja kvar på lådan??. Kan ju va så att du har fått en läcka på en slang eller så. Automater driver nämligen inte utan olja

7 Inlägg
27 mars 2011
Trådstartare
Jo jag kollade oljenivån och det finns olja i den. Den är inte klarröd utan lite mörkröd.

Mange

1 813 Inlägg
27 mars 2011
ne vet dock inte hur dom sköljde min det gjorde dom på verksta. men min visade att det var fel på växellådan på felkoden, du kanske bara inte har rätt tryck i lådan ? vet inte hur automatare fungerar där inne i den tongue

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
27 mars 2011
E det rätt nivå då?? Oljan skall kollas med motorn igång. E det rätt nivå så e det byte av låda som gäller. Bara dumt å försöka laga den blir liksom bara extra pengar i sjön..

7 Inlägg
27 mars 2011
Trådstartare
Kollade oljan när motorn var igång. Var får man tag i en ok utbyteslåda?

Mange

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
27 mars 2011
www.laga.se annars kan man ju renovera den som sitter där www.stmab.se

7 Inlägg
27 mars 2011
Trådstartare
Tack får kolla med dem.

Mange

1 813 Inlägg
27 mars 2011
http://www.jb-bildemo.se/svenska/ där köpte ja min v-låda te min V70 automatare. bra priser bra fraktpris och bra att ha att göra med. annars Walters bilskrot i Falkenberg e oxå bra att ha att göra med. köpte en Golf Vr6 låda utav dom. tråkigt nog fick ja på lådan å allt å skulle ut å köra visade sig att synkringen var dålig i 2ans växel men fick hälften utav pengarna tillbax iaf lr att dom skickade en ny låda till mig. men vilket jävla jobb det va så tog pengar å sålde skit bilen ist tongue

7 Inlägg
28 mars 2011
Trådstartare
Tack för hjälpen. Är det någon som känner till någon i Stockholmsområdet.

Mange

Sök