Era åsikter om lackkonservering

_soren
15 april 2011 · 52 Inlägg

Vill du ha en bra lackkonservering så tycker jag du ska vända dig till swedecoat.ett bra skydd som är framtaget här i sverige för det nordiska klimatet,efter cirka två år får du åka in igen för en återbehandling och sen har du bilen likadan igen.vi använder det på mitt jobb och alla kunder har varit riktigt nöjda.

Das Auto
Chrille79
16 april 2011 · 70 Inlägg

Jill skrev:

Chrille79 skrev:
Jobbat med bilvård i över 10 år.

Hela branschen är buffel och båg. Finns inget som funkar direkt bra.

Vanligt vax funkar lika bra. Då har man råd med det 4 gånger per år istället.

Håller faktiskt inte med där.
Polerar man ordentligt och lägger lackskydd noggrant så är det ljusår bättre än ett vax smile
Ett vax är som smör, rinner av med en ordentlig avfettning.

Nu är du ju inte direkt opartisk. Du måste ju säga så. Sen dagens vaxer är ljus år bättre än för 10 år sen. Idag är det inte mycket skillnad på ett bra vax och en "lackkonservering".

Vad är det för skillnad på dom två? Vissa benämner sina vaxer som lackkonservering/lackskydd. Min egna personliga åsikt är att ett bra vax är överlägset. Inget lackskydd håller vad det lovar, punkt!

Vet att jag skjuter mig själv lite i foten nu. Då jag oxå "lever" av det.

Så trött på oseriösa i branschen samt att kunder hos vissa företag blir lurade om, om & om igen.

Som sagt många gånger innan, personen bakom polermaskinen är viktigare än produkterna han jobbar med.

Peace out.

Christian Roskjaer, Helsingborg
Honda Crx "Glassbilen" (1988)
Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
16 april 2011 · 4 418 Inlägg

Chrille79 skrev:

Jill skrev:

Chrille79 skrev:
Jobbat med bilvård i över 10 år.

Hela branschen är buffel och båg. Finns inget som funkar direkt bra.

Vanligt vax funkar lika bra. Då har man råd med det 4 gånger per år istället.

Håller faktiskt inte med där.
Polerar man ordentligt och lägger lackskydd noggrant så är det ljusår bättre än ett vax smile
Ett vax är som smör, rinner av med en ordentlig avfettning.

Nu är du ju inte direkt opartisk. Du måste ju säga så. Sen dagens vaxer är ljus år bättre än för 10 år sen. Idag är det inte mycket skillnad på ett bra vax och en "lackkonservering".

Vad är det för skillnad på dom två? Vissa benämner sina vaxer som lackkonservering/lackskydd. Min egna personliga åsikt är att ett bra vax är överlägset. Inget lackskydd håller vad det lovar, punkt!

Vet att jag skjuter mig själv lite i foten nu. Då jag oxå "lever" av det.

Så trött på oseriösa i branschen samt att kunder hos vissa företag blir lurade om, om & om igen.

Som sagt många gånger innan, personen bakom polermaskinen är viktigare än produkterna han jobbar med.

Peace out.

Som sagt din åsikt som du får stå för! wink

Jag har startat en egen firma för att det funkar! Jag har valt marknadens bästa leverantörer och produkter och inte satt mig i fällan med ett koncept där du måste köra vissa grejor.

Visst är det underbart att tekniken går framåt, och att produkterna blir bättre och hållbarare. Men du kommer aldrig ifrån skillnaden på 2komp. och enpetare i hållbarhet. Det är skillnad på 18månader och 6-8månader.

Det är min åsikt och erfarenhet! cool

guwib
16 april 2011 · 624 Inlägg

jag är beredd till att hålla med till viss del.
lackskydd har bättre hållbarhet än ett vax beroende på lackskydd och vax självklart...men det folk inte fattar är att när man lämnat in bilen på återbehandling så är det inte lackskyddet som gjort bilen repfri igen utan det är pga av att man i 99,999999% av fallen alltid får köra en ny helpolering och därmed också lägga om lackskyddet på nytt.

personen bakom är A & O.




Chrille79 skrev:

Jill skrev:

Chrille79 skrev:
Jobbat med bilvård i över 10 år.

Hela branschen är buffel och båg. Finns inget som funkar direkt bra.

Vanligt vax funkar lika bra. Då har man råd med det 4 gånger per år istället.

Håller faktiskt inte med där.
Polerar man ordentligt och lägger lackskydd noggrant så är det ljusår bättre än ett vax smile
Ett vax är som smör, rinner av med en ordentlig avfettning.

Nu är du ju inte direkt opartisk. Du måste ju säga så. Sen dagens vaxer är ljus år bättre än för 10 år sen. Idag är det inte mycket skillnad på ett bra vax och en "lackkonservering".

Vad är det för skillnad på dom två? Vissa benämner sina vaxer som lackkonservering/lackskydd. Min egna personliga åsikt är att ett bra vax är överlägset. Inget lackskydd håller vad det lovar, punkt!

Vet att jag skjuter mig själv lite i foten nu. Då jag oxå "lever" av det.

Så trött på oseriösa i branschen samt att kunder hos vissa företag blir lurade om, om & om igen.

Som sagt många gånger innan, personen bakom polermaskinen är viktigare än produkterna han jobbar med.

Peace out.

who´s the man?
SAAB_4ever
16 april 2011 · 767 Inlägg

Jill skrev:

Chrille79 skrev:

Jill skrev:

Håller faktiskt inte med där.
Polerar man ordentligt och lägger lackskydd noggrant så är det ljusår bättre än ett vax smile
Ett vax är som smör, rinner av med en ordentlig avfettning.

Nu är du ju inte direkt opartisk. Du måste ju säga så. Sen dagens vaxer är ljus år bättre än för 10 år sen. Idag är det inte mycket skillnad på ett bra vax och en "lackkonservering".

Vad är det för skillnad på dom två? Vissa benämner sina vaxer som lackkonservering/lackskydd. Min egna personliga åsikt är att ett bra vax är överlägset. Inget lackskydd håller vad det lovar, punkt!

Vet att jag skjuter mig själv lite i foten nu. Då jag oxå "lever" av det.

Så trött på oseriösa i branschen samt att kunder hos vissa företag blir lurade om, om & om igen.

Som sagt många gånger innan, personen bakom polermaskinen är viktigare än produkterna han jobbar med.

Peace out.

Som sagt din åsikt som du får stå för! wink

Jag har startat en egen firma för att det funkar! Jag har valt marknadens bästa leverantörer och produkter och inte satt mig i fällan med ett koncept där du måste köra vissa grejor.

Visst är det underbart att tekniken går framåt, och att produkterna blir bättre och hållbarare. Men du kommer aldrig ifrån skillnaden på 2komp. och enpetare i hållbarhet. Det är skillnad på 18månader och 6-8månader.

Det är min åsikt och erfarenhet! cool

Vilka produkter jobbar du med?

Saab- se alla avundsjuka blickar
www.Rushracing.se
Saab 9-3 Turbo X "Turbo X" (2008)
Saab 9-3 SC "2.0T XWD Aero" (2009)
Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
16 april 2011 · 4 418 Inlägg

SAAB_4ever skrev:

Jill skrev:

Chrille79 skrev:
Nu är du ju inte direkt opartisk. Du måste ju säga så. Sen dagens vaxer är ljus år bättre än för 10 år sen. Idag är det inte mycket skillnad på ett bra vax och en "lackkonservering".

Vad är det för skillnad på dom två? Vissa benämner sina vaxer som lackkonservering/lackskydd. Min egna personliga åsikt är att ett bra vax är överlägset. Inget lackskydd håller vad det lovar, punkt!

Vet att jag skjuter mig själv lite i foten nu. Då jag oxå "lever" av det.

Så trött på oseriösa i branschen samt att kunder hos vissa företag blir lurade om, om & om igen.

Som sagt många gånger innan, personen bakom polermaskinen är viktigare än produkterna han jobbar med.

Peace out.

Som sagt din åsikt som du får stå för! wink

Jag har startat en egen firma för att det funkar! Jag har valt marknadens bästa leverantörer och produkter och inte satt mig i fällan med ett koncept där du måste köra vissa grejor.

Visst är det underbart att tekniken går framåt, och att produkterna blir bättre och hållbarare. Men du kommer aldrig ifrån skillnaden på 2komp. och enpetare i hållbarhet. Det är skillnad på 18månader och 6-8månader.

Det är min åsikt och erfarenhet! cool

Vilka produkter jobbar du med?

Säg vilka jag inte jobbar med... plockar det bästa från alla världar. cool

Kemikaliesidan är i huvudsak KombiDelta som är vår stora partner.
Polering så är det främst 3M men även Lahega, Smartab & Menzerna.
Lackskydd är PPS, och lite olika enpetare, beroende på vad det är för lack jag jobbar med.

SAAB_4ever
16 april 2011 · 767 Inlägg

oki

Saab- se alla avundsjuka blickar
www.Rushracing.se
Saab 9-3 SC "2.0T XWD Aero" (2009)
Saab 9-3 Turbo X "Turbo X" (2008)
snodd
24 april 2011 · 223 Inlägg

Vissa tillverkare lovar lu 1-2 tillo med tre års garanti kanske ska räkna med 1-1½ Ditecs medel tycker jag e bra men Ditec center gbg slarvade endel ibland med mindre bra resultat för o hinna med fler bilar - ditec falkenberg fungerar jättebra.. tidy fbg e ju oberoende så han har 4-5 olika beroende lite på va de e för lack.. tefcar har det kommit flera missnöjda kunder till dom jag jobbat med med flammiga bilar m.m som ändå vart relativt nybehandlade.. Men har nog aldrig kommit nån från mrcap som vart missnöjd..

Swarkos
26 september 2011 · 23 Inlägg

Finns det någon mer skillnad på vax och lackkonservering mer än hållbarheten?

Jag tänker alltså på förmågan att skydda lacken mot korrosion och annat eller är det lika bra ur ett vårdande perspektiv. Förutsatt då att man använder ett kvalitetsvax.

DanneGTV6
27 september 2011 · 270 Inlägg

Jag har testat det mesta och kommit fram till att Meguiars funkar bäst.... för mig... fast allt funkar egentligen nästan lika bra.. men olika snabbt smile

Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
27 september 2011 · 4 418 Inlägg

Swarkos skrev:
Finns det någon mer skillnad på vax och lackkonservering mer än hållbarheten?

Jag tänker alltså på förmågan att skydda lacken mot korrosion och annat eller är det lika bra ur ett vårdande perspektiv. Förutsatt då att man använder ett kvalitetsvax.

Skillnaden är innehållet och därav som du själv skriver hållbarheten.

Amstaff
27 september 2011 · 253 Inlägg

Har kört R2000 och PPS i många år och aldrig haft en bil som det inte hållt på efter 18-24mån.
Finns inget rent vax på marknaden som tål det.

Allt handlar om underarbetet, ju finare den är innan du lägger på lackskyddet desto längre håller det.

BMW 318D xDrive "Sportsline" (2016)
KaptenHaddock
29 september 2011 · 357 Inlägg

Som sagt är det skit bakom spakarna blir det aldrig bra:)

Jag arbetar med bilvård och produkter och som det nämns blir skillnaderna mindre även om det helt klart är MKT bättre hållbarhet på ett bra lackskydd.
Men inte ndvändigtvis roligare eller trevligare att ha om man gillar att sköta sin bil.

Motståndet mot avfettning är det enklaste sättet att mäta hållbarhet på och där är lackskydden bättre överlag, inget snack om saken.

MVH/

www.pingens.se
-Ny bilvårdswebshop och guider uppe nu!
Följ oss på Facebook
DanneGTV6
3 oktober 2011 · 270 Inlägg

Varför ska man smeta in lacken med 2K konservering när man har 2K klarlack på bilen??

Torlejf Bilvårdstönt.
3 oktober 2011 · 1 109 Inlägg

DanneGTV6 skrev:
Varför ska man smeta in lacken med 2K konservering när man har 2K klarlack på bilen??

Dina kommentarer på detta forum blir ju inte smartare och smartare precis.

Varför ska man måla ett redan målat hus?

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)
Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
3 oktober 2011 · 4 418 Inlägg

DanneGTV6 skrev:
Varför ska man smeta in lacken med 2K konservering när man har 2K klarlack på bilen??

Därför att 2 komp. skydd har bättre hållbarhet mot allt som bryter ner lacken.
Jämför en lackskyddad bil som är 6år gammal och en oskyddad så förstår du värdet av att skydda lacken med riktiga kvalitetsprodukter.

DanneGTV6
3 oktober 2011 · 270 Inlägg

hus och bil är inte riktigt samma sak smile
Tål ni inte lite frågor?

Torlejf Bilvårdstönt.
3 oktober 2011 · 1 109 Inlägg

DanneGTV6 skrev:
hus och bil är inte riktigt samma sak smile
Tål ni inte lite frågor?

Jasså? Vad är skillnaden när det gäller att skydda det man äger?

Ett hus utsätts för:
Vind.
Regn.
Surt nedfall.
Kyla.
Värme.

Detta sliter på färgen och därför målas hus om med jämna mellanrum.

En bil utsätts för samma saker, och skyddar man inte lacken med jämna mellanrum så försämras skicket.

Ett vax funkar som skydd om man gillar att pyssla om sin bil, men en "lackkonservering" är ett betydligt bättre alternativ om man gillar att köra bil istället för att ta hand om den.

Du får ställa frågor, men gör dig inte dummare än du är.

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)
KaptenHaddock
3 oktober 2011 · 357 Inlägg

Danne Gtv6, menar du att det skulle vara bättre med ett en komponentsskydd alltså?

Sen hoppas jag folk fortf är så naiva och tror att ett lackskydd är samma sak som en klarlack..

MVH/

www.pingens.se
-Ny bilvårdswebshop och guider uppe nu!
Följ oss på Facebook
DanneGTV6
3 oktober 2011 · 270 Inlägg

Man brukar ju inte polera huset när det börjar bli slitet smile
så lite tokigt jämförelse tycker jag. Jag tycker man ska polera upp bilens lack riktigt noga
och sen använda ett bra vax eller 1K eller vad man nu vill. Men 2K är jag personligen inget fan av,
den härdar ju och förstör i min mening lacken, och försvårar en eventuell framtida omlackering.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang