Grundlack på G! Äntligen är lack-dagen här! Får tacka min snälla granne (som är f.d brandman och lackerare) som hjälpte till att lacka och lärde mig hur allt går till, så nu kan man lacka själv i framtiden
Bakluckan klar!
Ja, det va väl allt för idag ska låta lacken torka tills i morgon, sen kan man börja montera dit lister osv Ang. resultatet så blev det väl helt okej! Syns på några ställen att jag missade lite med själva slipgrunden, men det är iaf bättre än hur det såg ut tidigare
Ja, så här blev det. Lite småskavanker men jag är väldigt nöjd iaf! Ser klart mycket bättre ut än tidigare.
Monterade även nät under strålkastarna och i fronten.
Gick lös med färgsprutan även här Ska polera spridarkåpan och det andra tryckröret samt köpa nytt luftfilter. Har beställt nya regplåtar som åker på under veckan. Så ja, det va väl allt från dagens fix Börjar ju sakta men säkert bli en bil utav detta projekt också!
Såg riktigt lyckat ut med lackeringen fast det borde väl vara ganska så kallt att lackera utomhus nu?
Snyggt gjort med bulan, bankade ni ut den ordentligt först? Fortsätt i samma stil
Det va varm och vindstilla när vi lackade bilen och direkt när den va lackad så körde jag in den i garaget Jajjemen, en kompis hjälpte mig med bulan. Renslipade hela ytan och sen använde vi spikrycken och sedan polyesterspackel.