3319
Sök

Framvagn vibbrerar under accelation Volvo S70 tdi -97

Långtradarchaufför
282 Inlägg
6 april 2011
Trådstartare
Efter att trimboxen installeras på s70in så efter ett litet tag så uppstod vibbration i framvagen under gaspådrag, händer inget under övrigt, bara just när man gasar.

Kan också säg att hjulinställning å ballansering är gjort å de är fortfarande kvar, nån som vet?

BMW - Det stavas som det låter:)

2 266 Inlägg
6 april 2011
Dina drivaxlar kan vara dåliga dom inre knutarna brukar ge sig när man trimmat en diesel automat har varit med om de på två av våra bilar

svetsdiff !!!

Långtradarchaufför
282 Inlägg
6 april 2011
Trådstartare
PMPerformance skrev:
Dina drivaxlar kan vara dåliga dom inre knutarna brukar ge sig när man trimmat en diesel automat har varit med om de på två av våra bilar

ok, då vet man va man ska titta efter, räcker att byta knutarna eller hela drivaxlarna?

2 266 Inlägg
6 april 2011
de blir hela axeln då man inte får isär inre knten och axeln bara att leta på skroten eller så blir de kompletta på volvo kostar runt 3-4500kr har jag för mig,
tänk på att du lär ha drivaxlar från en automatare som inte är nyare än -98 för efter -98 ändra volvo yttre drivknuten till en med en liten bult i centrumet istället för den stora muttern

svetsdiff !!!

Långtradarchaufför
282 Inlägg
6 april 2011
Trådstartare
jag fick rysningar när du sa nypriset, så få se va ja hitta, om inte annat bli de mekonomen, de va bra att veta om de där med mutterbytet -98, tackar för informationen:)

2 266 Inlägg
6 april 2011
Var så lite så. Ja men tänk på att de var kompletta axlar original dessutom, mekonomen har nog bara yttre att få tag på.
Jag köpte mina för 2000 hos en volvoskrotgubbe i grannbyn

svetsdiff !!!

Långtradarchaufför
282 Inlägg
6 april 2011
Trådstartare
PMPerformance skrev:
Var så lite så. Ja men tänk på att de var kompletta axlar original dessutom, mekonomen har nog bara yttre att få tag på.

då fick du plocka av sj då eller?, förresten va kopplar man i laddtrycksmätare på diesel för de e väl inte samma som 940 osv?

Långtradarchaufför
282 Inlägg
6 april 2011
Trådstartare
hangman skrev:
fixat felet? Tror länkarmsbussningarna fram är slut!

fick de på förra besiktningen så de byttes då så dom kan väl inte va slutkörda redan?

2 174 Inlägg
6 april 2011
Poulsen462 skrev:
hangman skrev:

fick de på förra besiktningen så de byttes då så dom kan väl inte va slutkörda redan?

beror på vart du köpte dom. Ja hade en v70 t5a 300 hk, dom nya länkarmarna höll 500 mil dom klara inte av draget och vridet, jag köpte dom på biltema, aldrig mer.

Långtradarchaufför
282 Inlägg
6 april 2011
Trådstartare
hangman skrev:
Poulsen462 skrev:
hangman skrev:

beror på vart du köpte dom. Ja hade en v70 t5a 300 hk, dom nya länkarmarna höll 500 mil dom klara inte av draget och vridet, jag köpte dom på biltema, aldrig mer.

dessa va volvo original, innan ja köpte den så har den alltid vart i volvoverkstäder

2 174 Inlägg
6 april 2011
Poulsen462 skrev:
hangman skrev:
Poulsen462 skrev:

dessa va volvo original, innan ja köpte den så har den alltid vart i volvoverkstäder

okey det är inget som är speciellt med det, service intervallerna är svinlånga och man hinner köra slut på dom gott och väl under tiden imellan. Vem kör tex över 2000 mil innan man byter olja? då ska man inte ha bil..!

2 266 Inlägg
7 april 2011
Poulsen462 skrev:
PMPerformance skrev:

då fick du plocka av sj då eller?, förresten va kopplar man i laddtrycksmätare på diesel för de e väl inte samma som 940 osv?

Nej han hade lösa liggande i en skåpbil på gården men jag fick lov att ha mina med och kolla så jag fick rätt

Du har ju anslutning perfekt på tryckröret där de sitter en liten slang som går upp till luftburken,

De där med länkarmarna fram kan jag säga att dom lär man byta en gång om året och de spelar ingen roll om de är biltema heller volvo original dom håller lika länge och man får två på biltema till priset av en på volvo
Senast redigerat av PMPerformance (7 april 2011)

svetsdiff !!!

Långtradarchaufför
282 Inlägg
7 april 2011
Trådstartare
Oki, ännu en sak man fick lära sig om på s70, och de där med länkarmarna för vänta till efter besiktningen i maj isf, om de nu gnäller om dom:P

2 266 Inlägg
7 april 2011
Ja du kan känna på inre knuten genom att rycka axeln upp och ner brukar glappa rätt mycke när dom är slut

svetsdiff !!!

Sök