Ombesiktning på ombesiktning

AdDeD
7 april 2011 · 54 Inlägg

Tjena ska chansa på att ombesikta bilen, hade 2st 2or men har åtgärdat 1 nu, avgasvärden har jag ej åtgärdat, ska testa etanol.
Om den inte går igenom hur länge har jag då på mig innan det blir körförbud ?

Senast redigerat av AdDeD (7 april 2011)

Muckluck
7 april 2011 · 248 Inlägg

vilket avgasvärde var högt? smile

AdDeD
7 april 2011 · 54 Inlägg

Muckluck skrev:
vilket avgasvärde var högt? smile

"CO halt förhöjd tomgång, för hög"

CO = 0.4 (0.5)
HC = 006 (100)
CO 2500 = 1.0 (0.3)
LAMBDA = 0.97 (0,97-1.03)

Tänkte varmköra den riktigt + etanol och se hur de går smile

Muckluck
7 april 2011 · 248 Inlägg

ja med lite tur kan det nog funka:P

FordRSC Los geht's, Schumacher
8 april 2011 · 1 510 Inlägg

Ej helt säker, men blir de ombesiktning igen så blir det en helt ny besiktning, inte bara det som ska ombes. Antar att det är vanliga 30 dagarna?! roll

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE
Saab 900 SE Coupé 2.0T "The Fox" (1997)
KHRacing
8 april 2011 ·

Varför inte bara skriva följande: www.bilprovningen.se & se fakta istället för att ANTA ?

FordRSC Los geht's, Schumacher
8 april 2011 · 1 510 Inlägg

KHRacing skrev:
Varför inte bara skriva följande: www.bilprovningen.se & se fakta istället för att ANTA ?

Tänkte ikke på det, sent på natta tongue

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE
Saab 900 SE Coupé 2.0T "The Fox" (1997)
mateart
8 april 2011 · 246 Inlägg

du får köra en "period" till sedan måste du besiktiga för att inte få körförbud det är lika dant till tredje gången du besiktigar bilen i ett svep, då har du bara en vecka innan körförbud!!

www.facebook.com/motivlack
följ gärna min projekt tråd som kommer bli den fetaste och galnaste g35an i sverige http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=308976
gå gärna in på bilen o rösta vad du tycker med;)
Infiniti g35 "project-stance" (2005)
Peppes Bodega
9 april 2011 · 261 Inlägg

Du kan besikta hur många gånger som helst inom din 2 månaders period.Man får körförbud efter 1 månad men har ombesiktning i 2.Däremot får du 1 vecka på dig from 3:e besiktningen innan körförbud infaller.Detta håller på ända tills bilen blir godkänd.
Gäller även om bilen varit underkänd för ,låt oss säga 2 år sedan och du besiktar nu igen.Man räknar alltså hur många gånger bilen varit underkänd oavsett hur lång tid det varit mellan gångerna.

Etanol hjälper inte ett dugg.Du har ju något fel på bilen eftersom det är just på 2500rpm avgasvärdet är för högt.

AdDeD
9 april 2011 · 54 Inlägg

Peppes Bodega skrev:
Du kan besikta hur många gånger som helst inom din 2 månaders period.Man får körförbud efter 1 månad men har ombesiktning i 2.Däremot får du 1 vecka på dig from 3:e besiktningen innan körförbud infaller.Detta håller på ända tills bilen blir godkänd.
Gäller även om bilen varit underkänd för ,låt oss säga 2 år sedan och du besiktar nu igen.Man räknar alltså hur många gånger bilen varit underkänd oavsett hur lång tid det varit mellan gångerna.

Etanol hjälper inte ett dugg.Du har ju något fel på bilen eftersom det är just på 2500rpm avgasvärdet är för högt.

Nu har jag koll på det, tack!

Vissa värden vart värre med etanol. bytt lambdasond nu så ska testa igen i veckan

Peppes Bodega
9 april 2011 · 261 Inlägg

Varsågod!smile
Tycker att prova med olika bränslen och annat hokus pokus är bara ett sätt att skjuta problemet framför sig.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang