Ford Fiesta 1.1 -87 går dåligt

Coffeboy
9 april 2011 · 15 Inlägg

Hej!

Har en Ford Fiesta 1.1 -87 som beter sig konstigt.

När den är kall startar den och går rätt dåligt på tomgång, pendlar mellan höga och låga varv och sen när den blir varm går den dåligare och dåligare till slut lägger den av och tänder då inte alls.

Den gick bra innan den började bete sig såhär. Hade då lite pendlande tomgång men slutade inte funka för det.

Jag har bytt vaacum slangar och packningen till förgasarfoten, men den går lika dåligt ändå.
Jag har även sett över tändstift, rotor och fördelarlock och det ser bra ut.


Vad kan det då vara för fel? Någon som vet?


Tack på förhand!

MVH
Coffeboy!

nilssonracing
10 april 2011 · 1 Inlägg

topp packning?

Ford Focus "Fikusen" (1999)
Coffeboy
10 april 2011 · 15 Inlägg

Verkar inte vara det heller, för det brukar ju synas på stiften.

uppvall
11 april 2011 · 4 Inlägg

har du gnista ? isf  tändkablar,rotor,fördelare,fördelarlock.. eller kör skiten på skroten

Mreque89 Oturen själv
11 april 2011 · 593 Inlägg

Din tändspole är troligtvis slut, Den blir överhettad och slutar fungera helt tillslut. Byt den så ska du se att de fungerar. Annars får du kolla över kallstartventil/tomgångsmotorn.

När den dör, ta på tändspolen och bränner du dig så är den slut. alltså när bilen blivit varm och slutar fungera. Var försiktig så du inte får någon blåsa smile Räcker å snudda till den å är den jättevarm är den sönder.

(Den ska bli varm, men inte så du bränner dig/att du inte kan hålla på den. )

Brum
Coffeboy
11 april 2011 · 15 Inlägg

Har kollat den med, den blir inte varm.. Funderar på vad det kan vara för fel.

Coffeboy
12 april 2011 · 15 Inlägg

Hittat felet, Jag bytte förgasare för trotteln, som går på vaacum, va dålig.. Nu funkar bilen fin fint igen! smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang