2316
Sök

Volvo V70N D5 -04 (Lätt styling Projekt)

Detta är ett rullande projekt vars mening är att greja lite eftersom man får råd och tid, har kommit en liten bit på vägen hittills.

320 504 Visningar
Uppdaterades senast 4 augusti 2014
High on diesel and gasoline
368 Inlägg
26 november 2011
#161
Danne_1977 skrev:
Ok.. big_smile

Jag undrar ju åxå om man ska ha tex 6000k eller 8000k... ?  har hört att många kör med dom två

Eller vad är bäst.. ?

Är du bara ute efter bäst ljus ska du ha 4500k är du ute efter en kombo mellan bra och snyggt så är det typ 6500 eller i närheten där smile ju högre kelvin desto blåare ljus. blått ljus är bra om man kör mycket i snö oväder tongue men lyser svagare, vitt ljus (4500k) är jävligt intensivt ljus man bländar sig själv när man passerar skyltar osv tongue 6000k tror jag det är i de flesta bilarna som har xenon original, annars om man går under 4500 tex 3200 får man gult ljus istället om man gillar det smile  smak sak!
Senast redigerat av Mog1 (26 november 2011)


3 292 Inlägg
26 november 2011
Trådstartare
#162
Mog1 skrev:
Danne_1977 skrev:
Ok.. big_smile

Jag undrar ju åxå om man ska ha tex 6000k eller 8000k... ?  har hört att många kör med dom två

Eller vad är bäst.. ?

Är du bara ute efter bäst ljus ska du ha 4500k är du ute efter en kombo mellan bra och snyggt så är det typ 6500 eller i närheten där smile ju högre kelvin desto blåare ljus. blått ljus är bra om man kör mycket i snö oväder tongue men lyser svagare, vitt ljus (4500k) är jävligt intensivt ljus man bländar sig själv när man passerar skyltar osv tongue 6000k tror jag det är i de flesta bilarna som har xenon original, annars om man går under 4500 tex 3200 får man gult ljus istället om man gillar det smile  smak sak!

Jag förstår.. hörde nån som sa att 6000k och 8000k är bra.. sistnämnda kanske är lite för blå ? Förstnämnda kanske är helt perfekt.. ? Ett allt för vitt ljus tror jag blir för bländande... 6000k har ju lite ljusblått i sig och borde kanske vara bättre...

Det här man can-bus då.. ?  vad är det och ska jag ha det på min bil.. ? 

Funderar på detta kittet men vette faan om det passar

http://www.humanhabit.se/se/xenon/xenon … arter.html

Tänker då på 6 eller 8000k

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

Forummoderator
26 471 Inlägg
26 november 2011
#163
Danne_1977 skrev:
Mog1 skrev:
Danne_1977 skrev:
Ok.. big_smile

Jag undrar ju åxå om man ska ha tex 6000k eller 8000k... ?  har hört att många kör med dom två

Eller vad är bäst.. ?

Är du bara ute efter bäst ljus ska du ha 4500k är du ute efter en kombo mellan bra och snyggt så är det typ 6500 eller i närheten där smile ju högre kelvin desto blåare ljus. blått ljus är bra om man kör mycket i snö oväder tongue men lyser svagare, vitt ljus (4500k) är jävligt intensivt ljus man bländar sig själv när man passerar skyltar osv tongue 6000k tror jag det är i de flesta bilarna som har xenon original, annars om man går under 4500 tex 3200 får man gult ljus istället om man gillar det smile  smak sak!

Jag förstår.. hörde nån som sa att 6000k och 8000k är bra.. sistnämnda kanske är lite för blå ? Förstnämnda kanske är helt perfekt.. ? Ett allt för vitt ljus tror jag blir för bländande... 6000k har ju lite ljusblått i sig och borde kanske vara bättre...

Det här man can-bus då.. ?  vad är det och ska jag ha det på min bil.. ? 

Funderar på detta kittet men vette faan om det passar

http://www.humanhabit.se/se/xenon/xenon … arter.html

Tänker då på 6 eller 8000k

Tänk på besiktningsfrågan också, värt att nämnas.
Plus att ju blåare xenon ju lättare är det för Polisen att påpeka/ge böter om de upptäcker att du kör med konverterade halvljus.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

High on diesel and gasoline
368 Inlägg
26 november 2011
#164
Danne_1977 skrev:
Mog1 skrev:
Danne_1977 skrev:
Ok.. big_smile

Jag undrar ju åxå om man ska ha tex 6000k eller 8000k... ?  har hört att många kör med dom två

Eller vad är bäst.. ?

Är du bara ute efter bäst ljus ska du ha 4500k är du ute efter en kombo mellan bra och snyggt så är det typ 6500 eller i närheten där smile ju högre kelvin desto blåare ljus. blått ljus är bra om man kör mycket i snö oväder tongue men lyser svagare, vitt ljus (4500k) är jävligt intensivt ljus man bländar sig själv när man passerar skyltar osv tongue 6000k tror jag det är i de flesta bilarna som har xenon original, annars om man går under 4500 tex 3200 får man gult ljus istället om man gillar det smile  smak sak!

Jag förstår.. hörde nån som sa att 6000k och 8000k är bra.. sistnämnda kanske är lite för blå ? Förstnämnda kanske är helt perfekt.. ? Ett allt för vitt ljus tror jag blir för bländande... 6000k har ju lite ljusblått i sig och borde kanske vara bättre...

Det här man can-bus då.. ?  vad är det och ska jag ha det på min bil.. ? 

Funderar på detta kittet men vette faan om det passar

http://www.humanhabit.se/se/xenon/xenon … arter.html

Tänker då på 6 eller 8000k

Jodå det passar bara det finns med h7sockel till lamporna smile  Men ska du handla från sverige rekomenderar jag xenonkungen, ring till dom grabbarna så fixar dom allt som behövs med canbus å allt va det heter smile  men ja 6000 låter som passar dig bra smile  själv kör jag med 4500 smile


3 292 Inlägg
26 november 2011
Trådstartare
#165
Jag förstår...

Jag tror jag ska köra på 6000k, det verkar som det är ett bra val.. säger besikningen nåt så går det ju att tillfälligt byta lampa och koppla förbi ballaserna så blir det ju vanligt lyse igen.. när man besiktar.

Vet inte om det är canbus på min bil.. nåt annat lär inte gå att använda utan att det blir felkod antar jag.. ?  om det ska vara canbus alltså..

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

3 292 Inlägg
26 november 2011
Trådstartare
#166
Har kommit fram till att jag måste köpa ett Xenonkitt som är av canbus modell.. och även köpa till två så kallade problemlösare/canceler för att vara säker på att det kommer funka efter montering.  Så troligen blir det det här kittet jag kommer köpa + två cancelers

http://www.humanhabit.se/se/xenon/xenon … -watt.html

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

3 292 Inlägg
27 november 2011
Trådstartare
#167
Behöver inte köpa nån canceler/problemlösare om jag köper ett xenonkit som redan är canbus från början.. vet dock inte om jag ska satsa på Xenon i helljuset åxå (55watt) eller om jag hellre ska satsa på tex hella 3003 extraljus.. ? förslag..?

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

3 292 Inlägg
27 november 2011
Trådstartare
#168
En sak till jag har funderat på är ju om det igentligen blir bra att konvertera orginal lyckthus på -04 V70 ? Eller om man rekommenderar att man uppgraderar till tex klarglas av typen facelift... eller rent av devil eyes med projektor lins ?  för bästa resultat alltså..

Vad tror ni ?

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

2 266 Inlägg
27 november 2011
#169
Danne_1977 skrev:
En sak till jag har funderat på är ju om det igentligen blir bra att konvertera orginal lyckthus på -04 V70 ? Eller om man rekommenderar att man uppgraderar till tex klarglas av typen facelift... eller rent av devil eyes med projektor lins ?  för bästa resultat alltså..

Vad tror ni ?

Facelift lamporna med xenonkonvertering på halv och helljuset bra lyse blir de hade 35w i mina vart ett grymt helljus så jag skippade xljusen.
Inga devil eyes

svetsdiff !!!

3 292 Inlägg
27 november 2011
Trådstartare
#170
PMPerformance skrev:
Danne_1977 skrev:
En sak till jag har funderat på är ju om det igentligen blir bra att konvertera orginal lyckthus på -04 V70 ? Eller om man rekommenderar att man uppgraderar till tex klarglas av typen facelift... eller rent av devil eyes med projektor lins ?  för bästa resultat alltså..

Vad tror ni ?

Facelift lamporna med xenonkonvertering på halv och helljuset bra lyse blir de hade 35w i mina vart ett grymt helljus så jag skippade xljusen.
Inga devil eyes

Låter intressant.. alltså hade du 35watt i både hel och halv eller smackade du i 55watt på hel.. ?

Körde du 6000k eller nåt sånt.. ?

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

2 266 Inlägg
27 november 2011
#171
Danne_1977 skrev:
PMPerformance skrev:
Danne_1977 skrev:
En sak till jag har funderat på är ju om det igentligen blir bra att konvertera orginal lyckthus på -04 V70 ? Eller om man rekommenderar att man uppgraderar till tex klarglas av typen facelift... eller rent av devil eyes med projektor lins ?  för bästa resultat alltså..

Vad tror ni ?

Facelift lamporna med xenonkonvertering på halv och helljuset bra lyse blir de hade 35w i mina vart ett grymt helljus så jag skippade xljusen.
Inga devil eyes

Låter intressant.. alltså hade du 35watt i både hel och halv eller smackade du i 55watt på hel.. ?

Körde du 6000k eller nåt sånt.. ?

Japp 6000k och 35w lampor i halv och hel.
Har för mig att de lyste upp reflexplogpinnarna en 400 meter framför bilen kommer inte ihåg riktigt men bra var de för de var bara 35 or.

svetsdiff !!!

3 292 Inlägg
27 november 2011
Trådstartare
#172
PMPerformance skrev:
Danne_1977 skrev:
PMPerformance skrev:

Facelift lamporna med xenonkonvertering på halv och helljuset bra lyse blir de hade 35w i mina vart ett grymt helljus så jag skippade xljusen.
Inga devil eyes

Låter intressant.. alltså hade du 35watt i både hel och halv eller smackade du i 55watt på hel.. ?

Körde du 6000k eller nåt sånt.. ?

Japp 6000k och 35w lampor i halv och hel.
Har för mig att de lyste upp reflexplogpinnarna en 400 meter framför bilen kommer inte ihåg riktigt men bra var de för de var bara 35 or.

Låter ju fantastiskt.. men har du nån aning om hur det skulle bli i vanliga orginal strålkastarhusen.. kanske inte blir lika bra med dom som med facelift eller devil eyes.. ?

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

2 266 Inlägg
27 november 2011
#173
Nej har dålig koll på de med dom vanliga räfflade på v70n. Vet dock att de är bra men inte mer på gamla v70 karossen där vill man gärna ha extraljus.

svetsdiff !!!

3 292 Inlägg
27 november 2011
Trådstartare
#174
PMPerformance skrev:
Nej har dålig koll på de med dom vanliga räfflade på v70n. Vet dock att de är bra men inte mer på gamla v70 karossen där vill man gärna ha extraljus.

Jag förstår.. min tanke var att köpa Devil Eyes och montera Xenon i dom på hel och halv och kanske vara nöjd så, dom som har det säger att projektorlinsen förbättrar avsevärt åxå..

Det hela är ju en kostnadsfråga.

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

2 266 Inlägg
27 november 2011
#175
Ja vet inte hur ljusutbytet är på devil eyesen men på gamla karossen projektor eftermarknadslamporna var folk besvikna och vart tvunga att xenonkonvertera va jag har läst på olika forum.

svetsdiff !!!

3 292 Inlägg
27 november 2011
Trådstartare
#176
PMPerformance skrev:
Ja vet inte hur ljusutbytet är på devil eyesen men på gamla karossen projektor eftermarknadslamporna var folk besvikna och vart tvunga att xenonkonvertera va jag har läst på olika forum.

Jag förstår.. ja jag har själv ingen erfarenhet.. men nu när man ska till o köpa så vill man ju investera pengarna på bästa sätt.. kommer pendla rätt mycket i vinter och behöver bra lyse.. fast billigt åxå såklart.. big_smile

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

2 266 Inlägg
27 november 2011
#177
Kolla med Lindh hans xc70 har väl devil eyes

svetsdiff !!!

3 292 Inlägg
27 november 2011
Trådstartare
#178
PMPerformance skrev:
Kolla med Lindh hans xc70 har väl devil eyes

Jag har gjort det.. big_smile  han säger att han är nöjd som faan och att ljusbilden är mycket bra i hans tycke.. big_smile Men som sagt, Devil Eyes kostar ju 4500:- samt Xenon på det i hel och halv blir ju en 6500:- cirka.. mycket pengar det för lite lyse.. big_smile  haha

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

2 266 Inlägg
27 november 2011
#179
Danne_1977 skrev:
PMPerformance skrev:
Kolla med Lindh hans xc70 har väl devil eyes

Jag har gjort det.. big_smile  han säger att han är nöjd som faan och att ljusbilden är mycket bra i hans tycke.. big_smile Men som sagt, Devil Eyes kostar ju 4500:- samt Xenon på det i hel och halv blir ju en 6500:- cirka.. mycket pengar det för lite lyse.. big_smile  haha

Billigar med tre sims xenonkonverterade

svetsdiff !!!

3 292 Inlägg
27 november 2011
Trådstartare
#180
PMPerformance skrev:
Danne_1977 skrev:
PMPerformance skrev:
Kolla med Lindh hans xc70 har väl devil eyes

Jag har gjort det.. big_smile  han säger att han är nöjd som faan och att ljusbilden är mycket bra i hans tycke.. big_smile Men som sagt, Devil Eyes kostar ju 4500:- samt Xenon på det i hel och halv blir ju en 6500:- cirka.. mycket pengar det för lite lyse.. big_smile  haha

Billigar med tre sims xenonkonverterade

Ja just det.. där sa du nåt.. tänkte fråga dig.. men glömde, SIM är det nästan exakt kopia av Hella 3000 ? Är det bra grejer igentligen.. eftersom dom är så billiga.. ?

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **


Sök