Cigarettuttag på volvo 740

JuliusWasHere
12 april 2011 · 3 Inlägg

Tjena, jag är ganska okunnig vad gäller bilar. Cigarettuttaget funkar inte på min Volvo 740 -88/89. Vart ligger säkringen till den? och vilken siffra är den på? Jag har ingen instruktionsbok till fanskapet. Har ni någon idé vad det kan vara för fel? Tändaren är helt kall även när jag kör.

TACK!

Booornis
12 april 2011 · 158 Inlägg

Kolla på baksidan/undersidan av askoppen, sitter en lista där över alla säkringar. Kommer fan inte ihåg,men cigtändarn går väl på samma säkring som innerbelsyning o sånt. Menmen,bara riva isär o kolla, annars kanske en av kablarna som släppt från baksidan?.

"Objects in mirror tend to dissapear"
Volvo 164 "V8" (1970)
240bns
12 april 2011 · 1 008 Inlägg

Ta bort askkoppen och vänd på den så har du säkringsförteckningen där smile
säkringscentralen sitter alldeles innanför och säkringen för cigguttaget bör vara nr 14 som delas med bla stereon.

Har du testat uttaget med något annat än ciggtändaren?  så det inte bara är denna som är trasig.

JuliusWasHere
12 april 2011 · 3 Inlägg

240bns skrev:
Ta bort askkoppen och vänd på den så har du säkringsförteckningen där smile
säkringscentralen sitter alldeles innanför och säkringen för cigguttaget bör vara nr 14 som delas med bla stereon.

Har du testat uttaget med något annat än ciggtändaren?  så det inte bara är denna som är trasig.

Okej, tack. Ja, jag fixa just en FM-sändare som skulle kopplas in i cigguttaget som inte funkade, och först då märkte jag att ciggtändaren inte funkade överhuvudtaget. Men min stereo funkar konstigt nog .. hmm

Kan det vara något annat fel?

JuliusWasHere
12 april 2011 · 3 Inlägg

Booornis skrev:
Kolla på baksidan/undersidan av askoppen, sitter en lista där över alla säkringar. Kommer fan inte ihåg,men cigtändarn går väl på samma säkring som innerbelsyning o sånt. Menmen,bara riva isär o kolla, annars kanske en av kablarna som släppt från baksidan?.

Okej! Ska kolla efter lösa kablar

Sakiq
12 april 2011 · 270 Inlägg

Va en orange sladd på baksidan (flatstift) som hade åkt dän på min, kolla de smile

Volvo 740 "Sheriffen" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang