4514
Sök

Erfarenheter av Mosconi, Massive Audio, B2 Audio och Hollywood slutsteg?.

2 024 Inlägg
13 mars 2013
För den som vill läsa mer om Gladens prylar så har märket numer en egen svensk hemsida med all information på, inkl länkar till alla svenska ÅF. http://www.gladen-audio.se

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
13 mars 2013
Deras lilla SQX-8 verkar intressant. Jag har lite 8" frenzy just nu, allting som är 8" är asgrymt big_smile
1000kr verkar inte alls farligt. Men nu har man ljud så det räcker (en kort stund).

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
13 mars 2013
Thunderbird88 skrev:
Deras lilla SQX-8 verkar intressant. Jag har lite 8" frenzy just nu, allting som är 8" är asgrymt big_smile
1000kr verkar inte alls farligt. Men nu har man ljud så det räcker (en kort stund).

Har 4st själv, har dock ännu inte fått i dem i bilen. Men de var goa o klämma på wink

3 929 Inlägg
14 mars 2013
Nitromast skrev:
Thunderbird88 skrev:

Har 4st själv, har dock ännu inte fått i dem i bilen. Men de var goa o klämma på wink

Kan tänka mig att dom är trevliga att pilla på big_smile

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
14 mars 2013
Mosconis AS steg bör ju vara stabila i 1Ohm stereo även om dom inte är specade för det, dom är ju specade för 2Ohm bryggat och det är ju i princip samma sak.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

3 929 Inlägg
14 mars 2013
ChriZtoffer skrev:
Mosconis AS steg bör ju vara stabila i 1Ohm stereo även om dom inte är specade för det, dom är ju specade för 2Ohm bryggat och det är ju i princip samma sak.

Men är dom stabila 1 ohm som bryggade? Det är stora frågan smile

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
14 mars 2013
Väldigt tveksamt, det kanske kan fungera men då ska man veta vad man gör och vara väldigt försiktig. Jag skulle då inte ge mig på det. Men kör ett 200.4 istället då och brygga å kör två basar per kanal. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

3 929 Inlägg
1 129 Inlägg
20 mars 2013
Trådstartare
Palicuse skrev:
valstadkillen skrev:
Palicuse skrev:

Har hört lite på nårra av Massive stegen och dom spelar bra för sitt pris. Men då har anläggningarna varit byggda  mer för party framför välljud. Så jag kan inte säga att jag har nog erfarenhet för att ranka dom riktigt än heller.

tycker massive stegen e underbara.. kan skriva mer när ja delar allt aktivt smile

Ska snart eventuellt få låna ett Massive Audio D3600 för att provspela och få mer erfarenhet.

Har provspelat Massive Audio steget och tyckte det hade för platt karaktär för min del.

2 024 Inlägg
20 mars 2013
Palicuse skrev:
Har provspelat Massive Audio steget och tyckte det hade för platt karaktär för min del.

Vart i landet finns du? Finns ju lite Mosconi-byggen här och var där det går att ordna provlyssning.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:

5 153 Inlägg
20 mars 2013
Thunderbird88 skrev:

Den spelar bra för sin storlek smile kör en i min mercedes kombi och blir förvånad hela tiden hur bra den spelar, med tanke på priset smile

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

1 129 Inlägg
20 mars 2013
Trådstartare
Expoze skrev:
Palicuse skrev:

Vart i landet finns du? Finns ju lite Mosconi-byggen här och var där det går att ordna provlyssning.

Jag bor i Årjäng i dagsläget. Men planerar att flytt mot Göteborg.

2 024 Inlägg
20 mars 2013
Palicuse skrev:
Expoze skrev:
Palicuse skrev:

Lite för långt bort för min del då men det kanske finns fler som läser tråden som vet nåt i närheten.
Själv har jag Mosconi Zero 3&4. Låter trevligare än mina Genesis som jag hade förra året.

Samarbetspartners:

3 929 Inlägg
20 mars 2013
Expoze skrev:
Palicuse skrev:
Expoze skrev:

Lite för långt bort för min del då men det kanske finns fler som läser tråden som vet nåt i närheten.
Själv har jag Mosconi Zero 3&4. Låter trevligare än mina Genesis som jag hade förra året.

Jag har hört att du inte behöver din Zero 3 så jag tar den. Det blir väl bra? lol

1 129 Inlägg
20 mars 2013
Trådstartare
Kan ju säga att jag har blivit mer o mer intresserad av Gladen o Mosconi. Mosconi är ju självklart mer intressant med tanke på att det sägs va bättre än Gladen som enligt flera smile.  Men tycker det är synd att Mosconi inte har monoblock.

1 727 Inlägg
20 mars 2013
Palicuse skrev:
Kan ju säga att jag har blivit mer o mer intresserad av Gladen o Mosconi.

Mosconi är ju självklart mer intressant med tanke på att det sägs va bättre än Gladen som enligt flera smile.

Men tycker det är synd att Mosconi inte har monoblock.

Dom gör inte ont alls. smile

AS-stegen ligger på en annan (högre)nivå.
En bra ÅF ska kunna vägleda till det rätta med kunds övriga setup i hand.
(gäller ju alltid oavsett fabrikat)

Mosconis ONE-serie kommer framåt sommaren berikas med ett monoblock, 1000.1
Vad det gäller AS-serien så är det bara att brygga.
Jag menar, har du kollat hur mkt dom lämnar?

Pierre
Senast redigerat av Horsyhorse (20 mars 2013)

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK

1 129 Inlägg
20 mars 2013
Trådstartare
Horsyhorse skrev:
Palicuse skrev:
Kan ju säga att jag har blivit mer o mer intresserad av Gladen o Mosconi.

Mosconi är ju självklart mer intressant med tanke på att det sägs va bättre än Gladen som enligt flera smile.

Men tycker det är synd att Mosconi inte har monoblock.

Dom gör inte ont alls. smile

AS-stegen ligger på en annan (högre)nivå.
En bra ÅF ska kunna vägleda till det rätta med kunds övriga setup i hand.
(gäller ju alltid oavsett fabrikat)

Mosconis ONE-serie kommer framåt sommaren berikas med ett monoblock, 1000.1
Vad det gäller AS-serien så är det bara att brygga.
Jag menar, har du kollat hur mkt dom lämnar?

Pierre

Jag har kollat hur mycke stegen lämnar. Men skulle tydligen inte titta så mycke på deras effekt med tanke på att stegen prestera såpass bra.

Hur ligger One serien till jämfört med Gladen?.

1 727 Inlägg
21 mars 2013
Palicuse skrev:
Men skulle tydligen inte titta så mycke på deras effekt med tanke på att stegen prestera såpass bra.

Hur ligger One serien till jämfört med Gladen?.

Helt rätt, ville bara påvisa att det blir rätt stora siffror vid bryggning av t.ex AS200.2 o upp.

ONE-serien är (kompakta) krutpaket.

Pierre

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK

1 129 Inlägg
21 mars 2013
Trådstartare
Precis. Så det är lite svårt att se vilka steg som som passar bäst. Vilka basar har ni drivit med stegen?. Behöver ett bassteg som driver runt 1500 RMS utan problem. Men stegen får inte va för stora.

Så om jag är ute efter välljud så ska ja satsa mer på AS och uppåt. Vill jag ha små steg med mycke krut i samtidigt som jag får mycke välljud är det ONE serien som gäller. Och om jag vill ha mer party dunk så ligger Gladen bra till eller?.
Senast redigerat av Palicuse (23 mars 2013)

2 024 Inlägg
23 mars 2013
Eftersom vi ändå pratar Mosconi här så passar jag på och puffar lite för dagsfärska www.mosconi.se ifall någon vill läsa mer.

Samarbetspartners:

Sök