Saab 93, Felkoder...!

f4bb3
14 april 2011 · 62 Inlägg

Hej, har en diesel 2,2tid-03 innebär att de är Fiat motorn, problemet är nu är jag är fått felkoden P0400 och även P0401 detta innebär att återavgasföringen till motorn inte är som den ska, tittade i insuget, byte den tryck/tempgivaren som sitter på fram sidan av motorn, där insuget är gjorde rent så mycket jag kunde då det var fullt med olja men den läkte inte något från intercoolern åt de hållet var det rent och fin men. det sitter även en mangetvetill i insuget som det kan vara fel på man allt är ner kletat med olja och sot. även ner till motorns vevhus veteltion vad jag ser de som.... och även ända in till blocket på motorn, hur fan ska jag nu göra för att få rent allt elr är de någon som har någon erfarenhet av denna felkod???
Ibland är det fulleffekt på motorn och ibland reduceras den. väldigt oregelbundet där den bromsas motorn, och när felkoden går i efter man har nollställt den men tycker det är när man motorbromsar elr ger full gas, händer även att den gå i bara på tomgång.

NÅGON SOM ÄR LITE SÄKER ELR HAR NÅGON ERFARENHET SKRIV GÄRNA OM NI KAN!....


Mvh fabbe

Saab 93 Tid 2,2 SS "K-berga power" (2003)
T-PWR
15 april 2011 · 18 Inlägg

Låter som att det är egr ventilen som är kass. Ett rätt så vanligt problem.

f4bb3
15 april 2011 · 62 Inlägg

aaa vi har funderar på de men är ju inte säker men ska plocka isär skiten nu och hoppas på att den fungerar!
Tack för informationen!

Saab 93 Tid 2,2 SS "K-berga power" (2003)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang