Tja
Ville bara beskriva driftstörningen på min golf TDI-98 och dela med mig av lösningen till andra..
Skulle köra ut från mekonomen men bilen startade ej, det jag märkte var att glödningslampan ej lyste, den blinkade inte ens till som den alltid brukar fast motorn är varm och så.. motorn drogs runt utan problem men som sagt så försökte den inte ens starta. Kollade alla säkringar, alla hela samt förglödningssäkringen (50A) som finns i motorrummet på torpedväggen, den vart oxå hel.
Vi bogserade den och då startade den direkt, och gick hur fint som helst, vart lite förbryllad. Kollade runt på olika motorforum och fick tips att kolla ett relä som kallas main power supply relay 109 art.nr: 1J0906381A, (märkt 109 på reläet), sitter ovanför säkringarna. Tydligen ska lödningarna bli dåliga på den.
Sagt och gjort, tog bort den, pillrade opp kåpan och tog och lödde om alla lödningarna, monterade tillbax den och så var problemet löst

glödningslampan fungerade nu (lyste till snabbt) och motorn startade direkt.
Lite amatörfunderingar är då att detta relä fungerar som nåt typ av huvud strömrelä och ger ström till styrboxen + en massa annat.
Ett hett tips om ni har samma problem