3191
Sök

Blivit lurad? bilen på service

22 Inlägg
22 april 2011
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124714/124714-9110536d190e5cd099fc514cd4913454.jpg
bakfronten, den var på plats när han fick den, fattades nåra skruvar där uppe på den som man slipper åt enkelt, tar typ en minut att lägga dom  skruvarna på plats.

22 Inlägg
22 april 2011
Trådstartare
För när jag ser bilen, så tänker jag att 11 timmars jobb på den bilen? sen tänker jag att front och vinge och sidokjolarna har varit tidigare på en supra. och fronten o sidokjolar/vingen som var tidigare på den var inte på plats då, så han hamna inte montera bort nånting. då är det ett företag, och han har en arbetare hos sig, han jobbar nämligen anställd på en lack firma så han borde ju också ha erfarenhet.

43 Inlägg
22 april 2011
Varför lämna bort bilen om du vet precis hur du ska göra och har klart för dig hur allt skall åtgärdas?

22 Inlägg
22 april 2011
Trådstartare
om du sku ha läst all text så har det stått där redan.! det var meningen att han sku fixa sidokjolen först bara. sen blev jag och fundera att det är int ett så stort jobb så värför int lämna in hela bilen. så kan jag koncentera mig på mitt jobb som jag nydligen fick och så ska vi flytta så jag kunde koncentera mig på det. läs hela texten så där har det stått!

1 Inlägg
22 april 2011
Men det jag tycker verkar konstigt... om man lämnar in sin bil på verkstad så måste man ju ha råd att kunna betala för sig. om inte annat så väntar man till man har råd.  500 spänn i timmen är ju inte nåt att gnälla över.
skulle ha varit värre om det varit 800-900 i timmen vi snacka om. sälj den där och skaffa en bil du har råd att reparera i stället.  och vad det verkar som så fick du ju rabatt i alla fall...

22 Inlägg
28 april 2011
Trådstartare
jo alltså, jag har råd med bilen. har nämligen två bilar så de behöver man inte fundera över. om du skickar iväg en sak som ska fixas o du vet typ hur länge det kan ta att fixa den saken o sen får veta hur länge det har änligt dom tagit o att du vet att det är väldigt överdrivet, sku det kännas bra att betala bort pengar sådär bara när du vet att det där stämmer inte? o vill gärna ha svar av proficonella personer som vet och ger vettiga svar, vill ha gärna svar av såna som t.ex har bytt svängningsdämpare förut elr monterat ett par sidokjolar som är modell passande? tacksam för svar.

22 Inlägg
28 april 2011
Trådstartare
och nämligen är det timmarna som gäller, 11 timmars jobb på den?

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
28 april 2011
tycker inte 11 timmar verkar det minsta konstigt? du vill väl ha sakerna inpassade ordentligt och inte bara påslängda? hade det varit fråga om 11 timmar och dessutom usel passning mellan karossen och de nya delarna så hade det kanske varit dåligt? men att få till saker och ting rakt och snyggt är inget som gör sig självt. har precis haft min egen bil inlämnad pga en parkeringsskada orsakad av en smitare, verkstaden la över 20 timmar på den för att räta bucklor, spackla, demontera skärm, bakdörr och bakre stötfångare, samt lack, montera och passa in detsamma. visst, det var ett försäkringsjobb så då snålas det inte på timmarna, men 11 timmar för det du beskriver är inte särskilt konstigt, det hade säkert gått att göra på halva tiden, men med en passform som en påse skit som resultat, och det hade väl inte varit så kul?

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
28 april 2011
Ring Toyota och fråga hur lång tid det står avsett i deras verkstadsmanual för arbetet.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

Bilmekaniker
805 Inlägg
13 maj 2011
Alltså.. 11 timmar för 5000 är JÄVLIGT billigt verkstäder brukar ju ligga på 7-800kr / timmen. Så priset är absolut inte dyrt med tanke på timmarna..

Att ta bort nedre remhjulet ( SVÄNGNINGSDÄMPARE ) tar en stund, brukar sitta som fan. Speciellt om man inte har rätt verktyg och aldrig gjort det förr, för mig tar det ca 30-40min att byta om jag tar det lugnt.
Front och lyktor 1h låter rätt, tar en stund om allt ska sitta rätt.

ic osv 1 timme låter rimligt även lite snabbt!

Sök