2855
Sök

Misstänkt vårdslöshet i trafik

Aldrig nöjd
804 Inlägg
27 april 2011
Är sikten så pass dålig att du inte ser 200 meter fram med helljus så måste det ju anses rätt vårdslöst att accelerera snabbt till "okänd hastighet".

Livet är för kort för att äga Volvo.

2 011 Inlägg
27 april 2011
Om något sker så erkänn inget. Du har kört lugnt hela tiden. Tror inget kommer hända, men om det gör det., så körde du lugnt. Polisen måste kunna visa bevis på vad som skett. Håller tummarna.

Inte farten som dödar. Det är stoppen

24 Inlägg
6 september 2011
Trådstartare
För er som var intresserade som lade dom ner ärendet pga att dom inte kunde styrka någonting

* Voff voff *
10 944 Inlägg
6 september 2011
Philip- skrev:
För er som var intresserade som lade dom ner ärendet pga att dom inte kunde styrka någonting

Hur gick det till då? Du skrev tidigare i tråden att dom omhändertog ditt körkort?! Fick du vänta länge på att få tillbaka det? Behövde du kontakta Transportstyrelsen?

Tänkte mest att det säkert finns fler som i framtiden kan råka ut för något liknande och då är det bra med en tråd med fakta i!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

2 011 Inlägg
6 september 2011
Philip- skrev:

Härligt. Skönt.

Inte farten som dödar. Det är stoppen

Fri fart för ett fritt folk!
14 643 Inlägg
6 september 2011
Brådhis skrev:
Philip- skrev:

Hur gick det till då? Du skrev tidigare i tråden att dom omhändertog ditt körkort?! Fick du vänta länge på att få tillbaka det? Behövde du kontakta Transportstyrelsen?

Tänkte mest att det säkert finns fler som i framtiden kan råka ut för något liknande och då är det bra med en tråd med fakta i!

//Brådhis

dom tog aldrig körkortet på plats

något dom sällan gör vid misstanke om vårdlöshet i trafik
bara grov vårdlöshet som dom kan göra det

polarn körde ifrån ett antal poliser och blev till sist tagen och där fick han tillbaka körkortet
även om han är misstänkt för vårdlöshet i trafik om det inte t.om räkandes som grovt

gick tydligen mer än fort boråt 180-200 på 50väg osv

så det verkar vara någon grej med misstanke om vårdlöshet i trafik som gör att dom måste bevisa gärningen i domstol eller via erkännaden först innan transportstyrelsen beslutar om sånt

sen kan man diskutera hurvida polarn borde ha kortet kvar eller ej
kanske har han inte det dock det fysiska körkortet kvar i dagens datum var ungefär 4månader sen det hände

Kör fort så hinner inget hända...

* Voff voff *
10 944 Inlägg
6 september 2011
Growe skrev:
Brådhis skrev:
Philip- skrev:

//Brådhis

polarn körde ifrån ett antal poliser och blev till sist tagen och där fick han tillbaka körkortet
även om han är misstänkt för vårdlöshet i trafik om det inte t.om räkandes som grovt

så det verkar vara någon grej med misstanke om vårdlöshet i trafik som gör att dom måste bevisa gärningen i domstol eller via erkännaden först innan transportstyrelsen beslutar om sånt

kanske har han inte det dock det fysiska körkortet kvar i dagens datum var ungefär 4månader sen det hände

I inlägg #5 på första sidan i den här tråden skriver ju trådskaparen att dom togs hans körkort på plats?!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

Old school JDM
176 Inlägg
7 september 2011
Du borde väl ha sett att det stog en polisbil där, med tanke på alla reflexer dom har på bilarna? Eller hade dom en civilbil?

¡ɹǝuɥɔoddn ʇǝpɹoqʇuǝƃuɐʇ pǝɯ ɐʌıɹʞs ʇʇɐ ɐɹq ǝʇuı

Fri fart för ett fritt folk!
14 643 Inlägg
7 september 2011
Brådhis skrev:
Growe skrev:
Brådhis skrev:

//Brådhis

I inlägg #5 på första sidan i den här tråden skriver ju trådskaparen att dom togs hans körkort på plats?!

//Brådhis

hm första tråden tolkar jag det som att dom inte tog kortet märkligt smile

Kör fort så hinner inget hända...

5 198 Inlägg
7 september 2011
Philip- skrev:
Jokero skrev:
Av egen erfarenhet så rycks inte lappen vid "Vårdslöshet i trafik" utan först vid "Grov vårdslöshet".
Blev dömd för en olycka som skedde under den sista månaden av min prövotid (ca 8år sen nu) för vårdslöshet, men fick behålla lappen eftersom det inte klassades som grovt.

Mycket möjligt att det kan tas upp i rätten, men dessa ärenden är inte prioriterade speciellt mycket alls, jag väntade nästan 2år på min rättegång.

Därav en fråga. Du väntade i 2 år på rättegång

Dom tog mitt körkort på plats och jag fick 48 timmar på mig att köra
Om detta drar ut på tiden innan dom fyller i alla papper, har dom mitt körkort på obestämd tid?
Fattar inte hur det fungerar

772 Inlägg
7 september 2011
gamlingen skrev:
Philip- skrev:
Jokero skrev:
Av egen erfarenhet så rycks inte lappen vid "Vårdslöshet i trafik" utan först vid "Grov vårdslöshet".
Blev dömd för en olycka som skedde under den sista månaden av min prövotid (ca 8år sen nu) för vårdslöshet, men fick behålla lappen eftersom det inte klassades som grovt.

Mycket möjligt att det kan tas upp i rätten, men dessa ärenden är inte prioriterade speciellt mycket alls, jag väntade nästan 2år på min rättegång.

Om detta drar ut på tiden innan dom fyller i alla papper, har dom mitt körkort på obestämd tid?

Läs inlägg #36.
Personligen förstår jag fortfarande inte om dom tog det eller inte. smile

5 198 Inlägg
7 september 2011
PoulZen skrev:
gamlingen skrev:
Philip- skrev:

Läs inlägg #36.

Dom kanske både tog och inte tog... TS kanske inte vet själv...

24 Inlägg
7 september 2011
Trådstartare
Det står i tråden jag skrev att dom ej hade reflexer på sig och dom hade en äldre polisbil avstängd och utan reflexer, gällande körkortet så tog dom INTE det, dom tog det först och sa att jag fick köra i 48 timmar sen pratade dom med sin chef och jag fick tillbaka det10 min senare. Det jag skrev gällande 48 timmar var bara en allmän fråga då dom först gjorde så, kan hålla med om att det blev otydligt

711 Inlägg
7 september 2011
Men en äldre polis bil är vit, med blåa "zoner". Du menar att du missade en vit bil?
Har du dåligt lyse eller kanske tunnelseende?

24 Inlägg
7 september 2011
Trådstartare
Den stod inte inte på vägen..

5 198 Inlägg
7 september 2011
Philip- skrev:
Den stod inte inte på vägen..

Näe den stog på trottoaren.... som ligger invid körbanan och borde ha synats ändå,,Och en blåvit polisbil som står på trottoaren syns, har den inga reflexer så borde det ha varit en CIVIL polisbil.. och inte en *gammal* polisbil

Tangentbordsriddare
1 825 Inlägg
7 september 2011
låter som när jag blev tagen för "vårdslös parkering" med min sunny. Först så var det snack om att mitt körkort skulle bli taget, då jag kunde ha kört på någon.. (Det var en stor upplyst parkering där jag drog i kryckan för att sedan styra mot olika rutor) Det fanns varken bilar eller folk i närheten då klockan var runt halv fyra snåret på natten. tongue
Klarade mig undan, sålklart...

24 Inlägg
7 september 2011
Trådstartare
Trottoaren där är väldigt bred och den stod långt bort på andra sidan vägen, alltså inte till min höger

133 Inlägg
7 september 2011
gamlingen skrev:
PoulZen skrev:
gamlingen skrev:

Läs inlägg #36.

Dom kanske både tog och inte tog... TS kanske inte vet själv...

Lilla du, läs igenom tråden innan du kommenterar. Jag gjorde ett inlägg där jag skrev att jag förlorade mitt körkort. Kolla upp din fakta så inser du att jag inte är trådskaparen.

Hon: Det är ju bara en bil.
Jag: Du är bara en tjej.

772 Inlägg
7 september 2011
thelaughingmadman skrev:
Men en äldre polis bil är vit, med blåa "zoner". Du menar att du missade en vit bil?
Har du dåligt lyse eller kanske tunnelseende?

Men var ni med eller?? Ni har ingen aning om hur poliserna parkerade eller var, eller hur skymt eller öppet de stod.
Poliserna har ju rykte om sig att försöka gömma sig och bilarna för att inte folk som kör olagligt ska se dem. Så det är väll inte så konstigt att TS fick syn på dem försent.

Sök