Om elmia o de som klagar

dadooo
22 april 2011 · 841 Inlägg

vad tycker ni själva om elmia?

man hör ju varje år på folk som tycker illa om det osv... som säger dålig passform och andra saker.
så som kooz byggen ...de e ju helt enkelt hans stil att bygga

min fråga är då, om man vet lixom vad som väntar där inne varför gå dit??

det är ju typ samma tema varje år så att säga med massa bodykitt osv o så kommer de folk säger de va dåligt osv osv

skriv gärna era åsikter !!



själv tycker jag det är en av de underbaraste dagar på året då 50k+ människor samlas på en o samma plats med samma intresse smile

Volkswagen mk2 "coupe luxuz 11 500 mil" (1988)
Volkswagen Golf r32 "youtubekändis" (2008)
Volkswagen Golf R32 "vr6an" (2006)
744GLT
22 april 2011 · 809 Inlägg

dom är la bara avundsjuka kanske? cool

Qwertan
22 april 2011 · 15 Inlägg

Det brukar vara så att folk klagar som mest när dom egentligen bara är avundsjuka smile

744GLT
22 april 2011 · 809 Inlägg

Qwertan skrev:
Det brukar vara så att folk klagar som mest när dom egentligen bara är avundsjuka smile

precis har dom det inte eller kan inte få det så klagar dom bara för dom vill ha det:lol:cool

Freddeponken
22 april 2011 · 663 Inlägg

tror inte det handlar så mycket om avundsjuka, många stressbyggen där fälgar inte fyller ut hjulhusen och widebodyvolvos utan någon som helst passform på prylarna osv...folk måste få ha åsikter, det är ju Elmia vi snackar om, inte parkeringsträff i Arvika!

Hilmer
22 april 2011 · 1 789 Inlägg

Sanningen är snarare att om man är på en stor utställning förväntar man sig att det ska va lite klass på grejerna, kommentarer på dåliga bilar kommer och dom är ofta befogade och handlar knappast om avundsjuka...

Tias88 OEM Rox
22 april 2011 · 245 Inlägg

Jag tycker det är ren skit, 90% av alla byggen är plastkit med häftig lack och plastade monster-stereo paket plus ett par illa passande kromfälgar. Men sen har jag gett fan i att gå dit de senaste åren också.

"Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen."
Ja, och hur fort går en häst och vagn?
----------
Det stavas Stereo, inget annat.
BMW 325Ci "Heroinsläden" (2001)
Muttley
23 april 2011 ·

Inte värt pengarna och tiden de tar att köra dit. Varit där typ en gång och de räckte.

Freddeponken
23 april 2011 · 663 Inlägg

Tias88 skrev:
Jag tycker det är ren skit, 90% av alla byggen är plastkit med häftig lack och plastade monster-stereo paket plus ett par illa passande kromfälgar. Men sen har jag gett fan i att gå dit de senaste åren också.

jo för man ser ju det man vill se, anser inte att Chip Foose hade fula och dåligt byggda bilar med sig förra året. Finns mycket fina bilar men det måste ju även finnas bredd på mässan så den passar alla!

Tias88 OEM Rox
23 april 2011 · 245 Inlägg

Freddeponken skrev:

Tias88 skrev:
Jag tycker det är ren skit, 90% av alla byggen är plastkit med häftig lack och plastade monster-stereo paket plus ett par illa passande kromfälgar. Men sen har jag gett fan i att gå dit de senaste åren också.

jo för man ser ju det man vill se, anser inte att Chip Foose hade fula och dåligt byggda bilar med sig förra året. Finns mycket fina bilar men det måste ju även finnas bredd på mässan så den passar alla!

En av 100 så att säga

"Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen."
Ja, och hur fort går en häst och vagn?
----------
Det stavas Stereo, inget annat.
BMW 325Ci "Heroinsläden" (2001)
NIzmO Ollikkala Racing
23 april 2011 · 1 724 Inlägg

Jag kan nog klaga på en och en annan bil på utställningar, vissa byggen faller mig inte alls i smaken men kan vara välbyggt för det som t.ex "all show no go" vilken inte är min stil men klagar inte på hur dom är byggda om det är välbyggt.

Annars tycker jag att ställer man ut bilen får man vara beredd på att bilen granskas, ser många bilar med dålig passform på grejerna eller dålig lack och synliga maskeringsskarvar i kanter osv.

Min bil är inte mkt bättre med taskig garagelack här och var och inte 110% passform men samtidigt ställer jag inte ut min bil (den är till för att köras) för gjorde jag det vet jag att massa folk skulle klaga på det!

- Time Attack -
Nissan Cherry "Turbo JDM" (1986)
Nissan 200sx rs13 "Time attack edition" (1989)
Nissan Cherry turbo "Pulsar Turbo ET" (1986)
dadooo
23 april 2011 · 841 Inlägg

Roligt höra vad ni tycker smile

detta året verkade som om alla byggare lyssnade noga på förra året

inte för ja tittar så noga på bilarna o deras passformer riktigt men tycker de va bättre än bilarna förra året

Cupra_
24 april 2011 ·

tkd_rille skrev:
Inte värt pengarna och tiden de tar att köra dit. Varit där typ en gång och de räckte.

Håller helt med.. Halva grejen är väl kanske att träffa folk och så, men mässan i sig räckte att se en gång.. Den var dessutom förvånansvärt liten. Saknar nog bilsportmässan i stockholm mer måste jag säga. Där fanns dessutom inga fyllskallar då det var nolltolerans och poliser inne på mässan sist jag var där. Nä, förra året var en besvikelse och därför fanns inte suget att åka ned i år.

Senast redigerat av Deception (24 april 2011)

Duckster
24 april 2011 · 27 Inlägg

Det mest dåliga iår är att på gästparkeringen utanför.
Det är mycket ego och dålig hänsyn till andra när man står och spinner på gruset mitt på en parkering och försöker vara tuffa genom att blästra andra bilar omkring där.

andreasevo7
24 april 2011 · 353 Inlägg

mer åt bilsporthållet iår än vad det varit dom sista åren, slutat åka upp på fre-lör nu mera och åker upp på söndagen istället. Mkt lugnare och inga fyllon,

enda som var jobbigt i år var alla jävla viasat säljare samt dom som sålde nyckelbrickor

men inte i närheten av bilsportmässan som var i stockholm samt den gamla bilsport performence show som var på hösten i jönköping för några år sen

AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
25 april 2011 · 1 948 Inlägg

Vad är det för oskriven regel om att man måste vara avundsjuk för att man inte tycker om något?

Finns det någon lag jag missat som säger att på diverse bilforum/träffar/utställningar så måste man tycka om alla bilar och aldrig yttra sig om man "fy skam" inte skulle råka tycka om nått?

Nu var jag inte där detta året, men har varit där tidigare och jag tycker det har blivigt sämre varje gång. Och A6 träffen är ju mest skrotbilar och fylla så den är inte mycket att hänga i granen heller.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
Alden_88
25 april 2011 · 84 Inlägg

Själv var jag där första gången i år tyckte det var rätt trevligt å åka på en liten, Road trip å se lite annorlunda byggen jag menar det är ju inte varje dag man ser det.

Sen är man ju där också för den härliga atmosfären visst alla är ju inte helt 100% nyktra när dem är där men så kommer det väll alltid vara tills folk lär sig att lämna alkoholen hemma :-)

Det enda jag kunde klaga på var väl på vägen ner dit på riksväg 50 dvs för oss som åker där , Är att folk måste lugna ner sig tänk på att vi kör i vanlig trafik då kör inte om på dåliga ställen gör inga korkade omkörningar ha tålamod tills man kommer ut på E4an. Fan grabbar rätt va det är så kommer det en bil i motsatt håll å det smäller. Men jag håller med Buh för alla kameror på den vägen .

Men utöver det tyckte jag det var härligt får se om man åker ner dit igen i år var lite jobbigt å åka 592 Km på en dag från Västerås, Å tillbaka.

BMW I3s "Stormtrooper" (2019)
Nagli
25 april 2011 · 104 Inlägg

Första gången jag var på elmia o ja åkte dit utan förväntningar så jag blev inte så missnöjd smile gillade stuntshowen och bilarna i a-hallen

Volkswagen Golf R "Pebban" (2017)
Muttley
25 april 2011 ·

Men om folk var onyktra på mässområdet, borde ni inte gnälla på arrangörerna som släpper in folk som luktar sprit ? Ni skyller liksom på fel folk. Om de släpper in folk som har druckit så är de entren de ska gnällas på.

-Michael :-)
25 april 2011 · 367 Inlägg

Fan va klassiskt att kalla det för avundsjuka när man inte gillar något, löjligt.


Åker man till cms så vet man vad man har att vänta - Samma bilar som tidigare år fast möjligen en ny högtalare i någon dörr samt en ny vinge, ett gäng raggare som hatar alla bilar efter -75, dyr korv och sist men inte minst idioter som vansinneskör på parkeringen.

Orkar man invänta kvällen och besöka A6 så kan man räkna med flygande glasflaskor, glassplitter överallt, folk som pissar på bilar, folk som bara är där för att slåss osv osv.

Att folk kan kalla det för årets höjdpunkt förstår jag inte riktigt, själv åker jag dit bara för sakens skull.
I år blev nog sista besöket på länge dock.


Få bort alla jävla bönder, raggarslusk och "Fuck you i drive a Volvo"-luffare så kan det nog bli ordning där uppe.



Det är vad jag har att säga. Tack för ordet

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang