22 april 2011
Trådstartare
Det är så att min motorelektronik lampa lyser och har kollat ut fel koderna 121 och 232 i sockel A2
1-2-1 LH 3.2 LH 2.4 Motr 1.8 Motr 4.3 - Luftmassmätarsignal saknas eller är felaktig
Regina Fenix 5.2 - Lufttrycksgivarsignal saknas eller är felaktig
2-3-2 LH 2.4 Motr 4.3 Regina - Adaptiv lambdareglering tomgång, vid övre eller undre gräns
LH 3.2 Motr 1.8 Fenix 5.2 - Adaptiv lambdareglering tomgång, vid övregräns (för mager)
Och då är det enda problem jag kunnat komma på är att det är luftmassemätaren
Som är sönder, så jag har bytt ut den och märkte väll inte någon direkt skillnad på bilen om någon alls
Men sen skulle jag testa radera felkoderna fast det går inte, har gjort så att jag har kollat igenom koderna en gång och sen att den första visas igen och även testat kolla igenom dom två gånger och sen slår jag av tändningen och på igen och håller sen in knappen i 5 sek men problemet är att den ska ju börja blinka och sen lysa ett fast sken men när jag trycker så lyser den bara hela tiden och när jag släpper så slocknar den igen. Vad kan vara felet? Börjar bli trött på att se den motorelektronik lampan lysa hela tiden och jag har besiktning om ca en och en halv månad så den måste ju vara släkt tills dess. Hjälp snälla!