Eftersnacks tråd Elmia 2011-04-23

SportPilot Ubåtsingenjör
24 april 2011 · 7 234 Inlägg

Sajhmon skrev:
"2 killar skulle hålla emot en S40 som skulle burna. Den ena killen släppte taget när bilen började rulla framåt men den andra killen hann inte utan blev hängandes efter bilen och fick inte släppt taget om bilen försen föraren började släppa på gasen efter ca 30meter, och då faller denna killen mot marken och stupar med huvudet före.

Vi satt på en av betong suggorna vid skjulet och såg allt. Kan säga att det var ingen trevlig syn att se.
Jag tror alla som såg det blev väldigt chockade när han tappade greppet.
Tycker bara det var sjukt dålig stil av dom som stod och skrek att han fejkade allt.

Vi skänker en tanke åt denna kille och hoppas verkligen han blir bra igen."


Hämtade det ur en annan tråd "Angående bus på elmia" Verkade inte vara så trevligt med andra ord. Hoppas det går bra för han!

ush fy fan ! låter som om det gick riktigt illa sad får ont i magen utav att höra sånt här, riktigt tråkigt

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Robbs_
25 april 2011 · 158 Inlägg

Lugnare än vanligt, men ändå flera fall av grov misshandel, stölder och skadegörelse.
Så betecknar polisen påskafton där en misshandel av en 18-årig man fick en olycklig utgång.



Det var vid 23-tiden som 18-åringen misshandlades grovt vid en parkeringsplats vid Solåsvägen i Jönköping. Mannen fick bland annat skador i huvudet och fördes omgående till Universitetssjukhuset i Linköping för vård.
- Vi vet i nuläget inte hur misshandeln har gått till. Polisen söker vittnen till händelsen för att reda ut vad som har hänt, säger Magnus Roman, medieinformatör hos polisen i Jönköping.
- Helt klart är dock att han har blivit rejält tilltyglad. Men vi hoppas kunna bringa klarhet i allt under dagen, fortsätter Roman.
I övrigt har det ägt rum flera fall av misshandel. En 17-årig kvinna blev utsatt av en 20-årig man i ett svartsjukedrama i Jönköping. Kvinnan blev omkullputtad och fick dessutom sin mobiltelefon förstörd.
I Norrahammar ägde två fall av misshandel rum. En 28-årig man fick ta emot flera slag mot huvudet med någon form av tillhygge. I bråket, där flera personer deltog, är en 25-årig man misstänkt för misshandel.
I det andra fallet fick en 52-årig man ta emot flera sparkar mot huvdet av en 30-årig man hemmhörande i Halmstad. 30-åringen tog också strupgrepp på 52-åringen och polisen betecknar det hela som grov misshandel. I båda fallen finns det vittnen till händelsen.
Under påskaftonens natt blev en 25-åring grovt misshandlad av en eller flera personer i Jönköping. Mannen, hemmahörande i Malmbäck, fick ta emot många slag. Ingen person är misstänkt för brottet eftersom de hann ta sig från platsen innan polisen kom.
- Det har varit lite småstökigt på sina håll men ändå inte så som det brukar se ut under en påskafton. Jag upplever att det varit betydligt lugnare i år jämfört med tidigare år, fortsätter Magnus Roman.
Polisen hade ändå fullt upp eftersom man under påsken haft en särskild kommendering i Jönköping. Målsättningen har varit att säkra områden runt Elmia där den stora motormässan pågår.
- Det har fungerat mycket bra. Det har varit lite köper på E4 men inga allvarligare olyckor har ägt rum. Vi har också gjort många fordons- och förarkontroller och besiktat 180 fordon. 160 personer har bötfällts för trafikbrott. Ytterligare ett 20-tal personer ska lagföras efter utredning, och tre personer har blivit av med sina körkort efter att ha kört för fort.
Polisen ser också positivt på det faktum att endast en rattfylla rapporterats, samt två narkotikabrott.
Polisen kunde också avstyra ett så kallat street-race vid Torsvik som planerades. Istället för tävling fick man blåsa av det hela och åka därifrån.
Det fina vädret i samband med motorämssan har gjort att många överförfriskade människor befunnit sig i Jönköping. Polisen räknar med att totalt ha tagit hand om ett 70-tal personer som varit för fulla, eller stört ordningen.

av Donald Sandström
Donald Sandström
donald.sandstrom@jnytt.se

För att bli gammal och erfaren,
Måste man ha varit ung och dum.
GurraG INGET ANNAT!!
25 april 2011 · 1 725 Inlägg

Usch fy fan den där olyckan lät inte roligt alls.. sad och som sagt att folk börjar skrika att han fejkar och grejer efter något sådant tcker jag bara är rent förjävligt

OTAKU
25 april 2011 · 478 Inlägg

Clintan66 skrev:

Piratstikins skrev:

Clintan66 skrev:
Svanberg: Svarar på ditt inlägg i förra tråden. Nej det vart inte jag alla fall. Körde lugnt hela vägen upp smile.

Hemåt annan femma tills det jäkla katta skrället skulle in i Spoilern.

vadå? catkiller eller? tongue

Var redan död, men missade den strax utanför Åstorp. Small till bra. Fixat dimljuset idag, så nu är det ok igen.

Var det en katt hehe jag såg bara något mosat på vägen när jag körde hem mot Hbg runt 02.00 tiden typ hehe tur man inte körde på katten då big_smile

Titta gärna in på min tråd om min Ford Fiesta St 150.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 24&p=1
Toyota Avensis "OTAKU" (2010)
Clintan66
25 april 2011 · 2 011 Inlägg

OTAKU skrev:

Clintan66 skrev:

Piratstikins skrev:

vadå? catkiller eller? tongue

Var redan död, men missade den strax utanför Åstorp. Small till bra. Fixat dimljuset idag, så nu är det ok igen.

Var det en katt hehe jag såg bara något mosat på vägen när jag körde hem mot Hbg runt 02.00 tiden typ hehe tur man inte körde på katten då big_smile

Ja den bör vara rätt så mosad smile. Klippte den i 140-150:i, så man vart orolig att spoilern gått mitt itu, men det höll. Tack och lov. Räcker så bra med alla stenskott man fått redan i början på säsongen.

Inte farten som dödar. Det är stoppen
BMW Turbo 328 E46 Wide Body "Strykjärnet" (1998)
Bolet_boy
25 april 2011 · 227 Inlägg

Här är några bilder från elmia turen 
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … lbum=14093

Vissa faller för grupptryck, andra för laddtryck
BMW 318is (1990)
BMW 116D "F20" (2012)
Clintan66
25 april 2011 · 2 011 Inlägg

Bolet_boy skrev:
Här är några bilder från elmia turen 
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … lbum=14093

Fina bilder. Okej om jag stjäler de på min?

Inte farten som dödar. Det är stoppen
BMW Turbo 328 E46 Wide Body "Strykjärnet" (1998)
WANTED
25 april 2011 · 613 Inlägg

Clintan66 skrev:

Bolet_boy skrev:
Här är några bilder från elmia turen 
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … lbum=14093

Fina bilder. Okej om jag stjäler de på min?

mm nice bilder

BMW E90 330ia "WANTED" (2005)
Bolet_boy
25 april 2011 · 227 Inlägg

Tack tack, ja det är bara att ta big_smile

Vissa faller för grupptryck, andra för laddtryck
BMW 318is (1990)
BMW 116D "F20" (2012)
OTAKU
25 april 2011 · 478 Inlägg

Clintan66 skrev:

OTAKU skrev:

Clintan66 skrev:

Var redan död, men missade den strax utanför Åstorp. Small till bra. Fixat dimljuset idag, så nu är det ok igen.

Var det en katt hehe jag såg bara något mosat på vägen när jag körde hem mot Hbg runt 02.00 tiden typ hehe tur man inte körde på katten då big_smile

Ja den bör vara rätt så mosad smile. Klippte den i 140-150:i, så man vart orolig att spoilern gått mitt itu, men det höll. Tack och lov. Räcker så bra med alla stenskott man fått redan i början på säsongen.

Okej det kan jag tänka mig ny front och allt ju inte roligt med stenskott alls ju så tradigt sad tur inte något allvarligt hände smile

Titta gärna in på min tråd om min Ford Fiesta St 150.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 24&p=1
Toyota Avensis "OTAKU" (2010)
ola_volvo Biltokig
25 april 2011 · 310 Inlägg

CHEEVA skrev:

Sajhmon skrev:
"2 killar skulle hålla emot en S40 som skulle burna. Den ena killen släppte taget när bilen började rulla framåt men den andra killen hann inte utan blev hängandes efter bilen och fick inte släppt taget om bilen försen föraren började släppa på gasen efter ca 30meter, och då faller denna killen mot marken och stupar med huvudet före.

Vi satt på en av betong suggorna vid skjulet och såg allt. Kan säga att det var ingen trevlig syn att se.
Jag tror alla som såg det blev väldigt chockade när han tappade greppet.
Tycker bara det var sjukt dålig stil av dom som stod och skrek att han fejkade allt.

Vi skänker en tanke åt denna kille och hoppas verkligen han blir bra igen."


Hämtade det ur en annan tråd "Angående bus på elmia" Verkade inte vara så trevligt med andra ord. Hoppas det går bra för han!

ush fy fan ! låter som om det gick riktigt illa sad får ont i magen utav att höra sånt här, riktigt tråkigt

Alcohol och bilar hör som sagt inte ihop...

Harè bra
WANTED
26 april 2011 · 613 Inlägg

CHEEVA skrev:
lite bilder som jag tog ... inga super bra bilder utan bara lite snabbt knäppta med kameran

http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … lbum=13991

Bra bilder ju

BMW E90 330ia "WANTED" (2005)
WANTED
26 april 2011 · 613 Inlägg

Är det ingen som har kort från när vi körde borta vid macken smile eller video?

BMW E90 330ia "WANTED" (2005)
SportPilot Ubåtsingenjör
26 april 2011 · 7 234 Inlägg

WANTED skrev:

CHEEVA skrev:
lite bilder som jag tog ... inga super bra bilder utan bara lite snabbt knäppta med kameran

http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … lbum=13991

Bra bilder ju

tack smile

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
GurraG INGET ANNAT!!
26 april 2011 · 1 725 Inlägg

ola_volvo skrev:

CHEEVA skrev:

Sajhmon skrev:
"2 killar skulle hålla emot en S40 som skulle burna. Den ena killen släppte taget när bilen började rulla framåt men den andra killen hann inte utan blev hängandes efter bilen och fick inte släppt taget om bilen försen föraren började släppa på gasen efter ca 30meter, och då faller denna killen mot marken och stupar med huvudet före.

Vi satt på en av betong suggorna vid skjulet och såg allt. Kan säga att det var ingen trevlig syn att se.
Jag tror alla som såg det blev väldigt chockade när han tappade greppet.
Tycker bara det var sjukt dålig stil av dom som stod och skrek att han fejkade allt.

Vi skänker en tanke åt denna kille och hoppas verkligen han blir bra igen."


Hämtade det ur en annan tråd "Angående bus på elmia" Verkade inte vara så trevligt med andra ord. Hoppas det går bra för han!

ush fy fan ! låter som om det gick riktigt illa sad får ont i magen utav att höra sånt här, riktigt tråkigt

Alcohol och bilar hör som sagt inte ihop...

Det mest tråkiga i denna historia är att han faktiskt är från samma lilla håla där jag bor och jag vet vem han är.. sad skänker som sagt en tanke

WANTED
26 april 2011 · 613 Inlägg

GurraG skrev:

ola_volvo skrev:

CHEEVA skrev:

ush fy fan ! låter som om det gick riktigt illa sad får ont i magen utav att höra sånt här, riktigt tråkigt

Alcohol och bilar hör som sagt inte ihop...

Det mest tråkiga i denna historia är att han faktiskt är från samma lilla håla där jag bor och jag vet vem han är.. sad skänker som sagt en tanke

Hur är det med killen mår han bra eller???

BMW E90 330ia "WANTED" (2005)
GurraG INGET ANNAT!!
26 april 2011 · 1 725 Inlägg

Vad jag har hört så har han vaknat upp iallafall men fick tydligen hjärnblödning

WANTED
26 april 2011 · 613 Inlägg

GurraG skrev:
Vad jag har hört så har han vaknat upp iallafall men fick tydligen hjärnblödning

Det är ju bra att han vaknat. Fan det såg inte myssigt ut när han trillade sad

BMW E90 330ia "WANTED" (2005)
GurraG INGET ANNAT!!
26 april 2011 · 1 725 Inlägg

jag såg det dock inte men vad jag hört så va det inte så skoj.. sad

Transporter89
26 april 2011 · 957 Inlägg

Vem var det som  krockade lite  sin Nissan 350Z   på höger fram   var det   en störe repa och sen på höer bak   fångaren så var det  en svart repa till??

Honda Civic Type R "Black Mamba" (2018)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang