2897
Sök

Konstigt ljud vänster fram v70-99

52 Inlägg
26 april 2011
Trådstartare
#1
Hej!
Har en v70 TDI -99 som för tillfället ger ifrån sig ett märkligt ljud som enligt mitt öra kommer från vänstra framdäcket. De låter ungefär som att nånting vibrerar och slår och de låter redan vid 30 km/h. Kan de va så jävligt att de är hjullager? Den gick igenom besiktningen med detta ljud. Ingenting sitter löst, typ bromsok, länkarm... har rykt och slitit i allt och de sitter fast.

hjälp?

Tack på förhand!

Malla Mööl!!
Turbodiesel skare va!

145 Inlägg
26 april 2011
#2
ivab skrev:
Hej!
Har en v70 TDI -99 som för tillfället ger ifrån sig ett märkligt ljud som enligt mitt öra kommer från vänstra framdäcket. De låter ungefär som att nånting vibrerar och slår och de låter redan vid 30 km/h. Kan de va så jävligt att de är hjullager? Den gick igenom besiktningen med detta ljud. Ingenting sitter löst, typ bromsok, länkarm... har rykt och slitit i allt och de sitter fast.

hjälp?

Tack på förhand!
jag kan ta en provtur åt dig wink

hedstr3m

52 Inlägg
26 april 2011
Trådstartare
#3
hedstr3m skrev:
ivab skrev:
Hej!
Har en v70 TDI -99 som för tillfället ger ifrån sig ett märkligt ljud som enligt mitt öra kommer från vänstra framdäcket. De låter ungefär som att nånting vibrerar och slår och de låter redan vid 30 km/h. Kan de va så jävligt att de är hjullager? Den gick igenom besiktningen med detta ljud. Ingenting sitter löst, typ bromsok, länkarm... har rykt och slitit i allt och de sitter fast.

hjälp?

Tack på förhand!
jag kan ta en provtur åt dig wink
haha gör så wink

Malla Mööl!!
Turbodiesel skare va!

60 Inlägg
26 april 2011
#4
Tjoflöjt!

Inte omöjligt att det är hjullager haveri snart men ha förtröstan! Jag köpte ett på biltema och det vara inte så svårt att byta, inget pressa lager osv. Om det är vänstra hjullagret så bör det låta mer när du svänger åt vänster eftersom du belastar det med mer "tryck" då och låta mindre eller nästan upphöra när du svänger skarpt åt höger. Det börjar med ett lätt vinanda ljud sen högre o efter det knacka o nära på vrööla dåvt o högt! se då till att byta det snarast...

// Kotten

Roadkill cafè - You kill it, we grill it!

* Voff voff *
10 423 Inlägg
26 april 2011
#5
Enkelt sätt att kolla hjullager:

Lyft upp bilen, lägg ena handen på fjädern, snurra hjulet! Vibrerar det är det lagret kass!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

52 Inlägg
27 april 2011
Trådstartare
#6
Absoluterebel skrev:
Tjoflöjt!

Inte omöjligt att det är hjullager haveri snart men ha förtröstan! Jag köpte ett på biltema och det vara inte så svårt att byta, inget pressa lager osv. Om det är vänstra hjullagret så bör det låta mer när du svänger åt vänster eftersom du belastar det med mer "tryck" då och låta mindre eller nästan upphöra när du svänger skarpt åt höger. Det börjar med ett lätt vinanda ljud sen högre o efter det knacka o nära på vrööla dåvt o högt! se då till att byta det snarast...

// Kotten
OkajOkaj, då ska ja nog beställa ett lager snarast ^^ Dyra jävlar är dom dock ^^

Malla Mööl!!
Turbodiesel skare va!

52 Inlägg
27 april 2011
Trådstartare
#7
Brådhis skrev:
Enkelt sätt att kolla hjullager:

Lyft upp bilen, lägg ena handen på fjädern, snurra hjulet! Vibrerar det är det lagret kass!

//Brådhis
Okaj, domkraften nästa!

Malla Mööl!!
Turbodiesel skare va!

145 Inlägg
28 april 2011
#8
Absoluterebel skrev:
Tjoflöjt!

Inte omöjligt att det är hjullager haveri snart men ha förtröstan! Jag köpte ett på biltema och det vara inte så svårt att byta, inget pressa lager osv. Om det är vänstra hjullagret så bör det låta mer när du svänger åt vänster eftersom du belastar det med mer "tryck" då och låta mindre eller nästan upphöra när du svänger skarpt åt höger. Det börjar med ett lätt vinanda ljud sen högre o efter det knacka o nära på vrööla dåvt o högt! se då till att byta det snarast...

// Kotten
du måste svänga åt höger för att belasta vänster tongue

hedstr3m

60 Inlägg
28 april 2011
#9
hedstr3m skrev:
Absoluterebel skrev:
Tjoflöjt!

Inte omöjligt att det är hjullager haveri snart men ha förtröstan! Jag köpte ett på biltema och det vara inte så svårt att byta, inget pressa lager osv. Om det är vänstra hjullagret så bör det låta mer när du svänger åt vänster eftersom du belastar det med mer "tryck" då och låta mindre eller nästan upphöra när du svänger skarpt åt höger. Det börjar med ett lätt vinanda ljud sen högre o efter det knacka o nära på vrööla dåvt o högt! se då till att byta det snarast...

// Kotten
du måste svänga åt höger för att belasta vänster tongue
aaa nu vart de visst fel:P

Roadkill cafè - You kill it, we grill it!

GREASEMONKEY
822 Inlägg
29 april 2011
#10
Tog mig friheten och kollade upp var du hittar ett nytt lager.

http://www.skruvat.se/Hjullagerssats-P11794.aspx

Är väl ett ganska okej pris på denna sidan ändå, dock läste jag en tråd en gång, där dom klagade väldigt mycket på deras kvalité på hjullager till Volvo V70.

Mvh S.Österdahl

52 Inlägg
2 maj 2011
Trådstartare
#11
770_EVOLVE skrev:
Tog mig friheten och kollade upp var du hittar ett nytt lager.

http://www.skruvat.se/Hjullagerssats-P11794.aspx

Är väl ett ganska okej pris på denna sidan ändå, dock läste jag en tråd en gång, där dom klagade väldigt mycket på deras kvalité på hjullager till Volvo V70.
har redan beställt ^^ kommer imörrn tongue

Malla Mööl!!
Turbodiesel skare va!


Sök