Biltvätt förstörde lacken !?

knoppen
26 april 2011 · 193 Inlägg

Hejsan!

Var inne och tvättade bilen på Statoil idag för att få en under tvätt!
Gick bra och skulle bara tanka efter, Åker till pumpen och ser att båda sidorna på bilen har det släppt massor med klarlack från dörrarna.

Någon som vart med om biltvätts skador, Hur har det gått för er?

jag gick självklart och sa till direkt och ska komma in och prata med en annan kille i morgon!

Mvh !

Volvo V70 R (2004)
Hilmer
26 april 2011 · 1 792 Inlägg

Om klarlacken släppt så tyder det ju på att lacken inte varit speciellt bra, en "skitig" eller på annat vis defekt automattvätt bör ge andra typer utav skador.

Erick
26 april 2011 · 4 767 Inlägg

Automattvätt kan ge repor, bryta av vindrutetorkare och antenner, men lossnar lacken så var nog lacken riiiiktigt dålig innan..

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
knoppen
26 april 2011 · 193 Inlägg

men det var ändå tvätten som gjorde att den försvann ?

Volvo V70 R (2004)
Woojen
26 april 2011 · 1 101 Inlägg

men det det var ändå lacken som var kass innan tvätten... sålänge dom inte hade något jävligt starkt medel i sin tvätt vilket jag verkligen inte tror dom hade

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet
Nissan Skyline r33 GT-R "Skajjan" (1995)
Subaru Impreza "ost" (2000)
Honda Civic EG "Turbo Civic" (1992)
Tias88 OEM Rox
27 april 2011 · 245 Inlägg

Du har nog inte så mycket att säga till om tyvärr. Din lack hade ju garanterat lossnat vid en vanlig hårdare högtryckstvätt.

"Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen."
Ja, och hur fort går en häst och vagn?
----------
Det stavas Stereo, inget annat.
BMW 325Ci "Heroinsläden" (2001)
Snitch Ointresserad.
27 april 2011 · 936 Inlägg

Det var fortfarande tvätten som förstörde lacken.

Teabag appreciation club.
Glimbrink
27 april 2011 · 723 Inlägg

Snitch skrev:
Det var fortfarande tvätten som förstörde lacken.

Nej det var inte tvätten som förstörde lacken, det var tvätten som tog bort lacken eftersom den redan vart förstörd och hade lossnat vid vanlig högtryckstvätt också... stor skillnad..

Kolla gärna in mitt projekt: V70 T5 98
KHRacing
27 april 2011 ·

Så det är enligt alla helt omöjligt att det blivit fel i programmet som blandar lösningsmedlena eller att en förvirrad anställd på macken satt fel slang i fel tunna så det bara sprutat koncentrerat lösningsmedel över bilen som sedan "rubbats" in i lacken under "tvättningen" ?

k

Hilmer
27 april 2011 · 1 792 Inlägg

KHRacing skrev:
Så det är enligt alla helt omöjligt att det blivit fel i programmet som blandar lösningsmedlena eller att en förvirrad anställd på macken satt fel slang i fel tunna så det bara sprutat koncentrerat lösningsmedel över bilen som sedan "rubbats" in i lacken under "tvättningen" ?

k

Det dom använder idag tar ju knappt bort skiten, än mindre att det skulle lösa upp lacken, oavsett koncentrat.

KHRacing
27 april 2011 ·

Hilmer skrev:

KHRacing skrev:
Så det är enligt alla helt omöjligt att det blivit fel i programmet som blandar lösningsmedlena eller att en förvirrad anställd på macken satt fel slang i fel tunna så det bara sprutat koncentrerat lösningsmedel över bilen som sedan "rubbats" in i lacken under "tvättningen" ?

k

Det dom använder idag tar ju knappt bort skiten, än mindre att det skulle lösa upp lacken, oavsett koncentrat.

kanske har levererats saltsyra av misstag :-) ?

JohanW
27 april 2011 · 212 Inlägg

Blåste bort klarlacken på min front på min 120d med en vanlig högtryckstvätt, BMW tog det på lackgarantin.
Är dörrarna omlackade eller något?

Mini JCW (2016)
Snitch Ointresserad.
27 april 2011 · 936 Inlägg

Jag tror inte riktigt ni förstår.

Lacken kan ha varit hur dåligt lagd som helst, det spelar liksom ingen roll.

Fortfarande tvätten som slet bort skiten. Alltså tvättens fel.

Teabag appreciation club.
JohanW
27 april 2011 · 212 Inlägg

Snitch skrev:
Jag tror inte riktigt ni förstår.

Lacken kan ha varit hur dåligt lagd som helst, det spelar liksom ingen roll.

Fortfarande tvätten som slet bort skiten. Alltså tvättens fel.

Om lacken hade blåst av i regnet när du var ute och körde hade det varit regnets fel då?
Känns som du fiskar efter att få en ny lack?

Mini JCW (2016)
Snitch Ointresserad.
27 april 2011 · 936 Inlägg

Fan inte min lack som blåst av. Jag bryr mig inte ett dugg.

Jämförelsen du gör är ganska tam, faktiskt.

Teabag appreciation club.
hotrodder Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
27 april 2011 · 1 594 Inlägg

Hjulborstarna stannade och körde sitt pass mitt på dörrarna på en bil jag hade. Kan ju säga att det såg inte direkt muntert ut på en marinblå bil. Anmälde och visde upp tvättskadorna i kassan och lämnade sedan iväg på polering. 2000kr gick det på och med kvittot i hand lyfte jag sedan slantarna direkt av mackföreståndaren.

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab
LeafBox Lat Perfektionist
27 april 2011 · 6 359 Inlägg

Ni kan ju prova gnälla på det, om mackägaren är trevlig och/eller bara vill bli av med er kanske han pungar upp. Men rent tekniskt sett har ni inget att säga till om.

Ni är säkert sånna som kommer och klagar när ni köpt bilar på blocket och dom råkar gå sönder veckan senare, precis som att allting är diaboliskt planerat utav förra ägaren.

Senast redigerat av LeafBox (27 april 2011)

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Alexander_
27 april 2011 · 18 Inlägg

Snitch skrev:
Jag tror inte riktigt ni förstår.

Lacken kan ha varit hur dåligt lagd som helst, det spelar liksom ingen roll.

Fortfarande tvätten som slet bort skiten. Alltså tvättens fel.

Alltså, de du säger nu är att om min lack på bilen börjar bli riktigt riktigt kass så kan jag ta mig till närmaste tvätt och köra in bilen för att sedan köra ut den och hoppas något har hänt och sedan gå och hävda att deras tvätt är felet och dom får betala det oundvikliga?

Surt det som har hänt iallafall, det viktiga är att du sköter de på ett smidigt sätt med mackägaren, är du riktigt oförskämd och otrevlig ställer nog dom sig emot dig hmm

Snitch Ointresserad.
27 april 2011 · 936 Inlägg

Alexander_ skrev:

Snitch skrev:
Jag tror inte riktigt ni förstår.

Lacken kan ha varit hur dåligt lagd som helst, det spelar liksom ingen roll.

Fortfarande tvätten som slet bort skiten. Alltså tvättens fel.

Alltså, de du säger nu är att om min lack på bilen börjar bli riktigt riktigt kass så kan jag ta mig till närmaste tvätt och köra in bilen för att sedan köra ut den och hoppas något har hänt och sedan gå och hävda att deras tvätt är felet och dom får betala det oundvikliga?

Surt det som har hänt iallafall, det viktiga är att du sköter de på ett smidigt sätt med mackägaren, är du riktigt oförskämd och otrevlig ställer nog dom sig emot dig hmm

Det du föreslår är ren och skär omoral, något som jag är väldigt emot.

Är det så att TS avsiktligt körde in där för att förstöra bilen, ja då ska han inte ha ett öre.

Men han säger ju att det inte var avsiktligt, då är det så tills någon bevisar motsatsen.

Hade jag kört in en volvo 740 i tvätten, och klarlacken varit borta efteråt hade jag köpt en glass och låtsats som inget hade hänt.

Hade jag däremot haft en Audi RS4, eller liknande för nästan 500 lök (Som jag dock inte tvättat i maskintvätt då det är vansinne) där lacken försvunnit så hade jag blivit ganska arg, och klagat på macken.

Förstår vi varandra?

Teabag appreciation club.
te_wik Forummoderator
27 april 2011 · 12 813 Inlägg

Jag förstår att du känner att det är tvättens fel, men som många andra har skrivit så måste lackeringen varit i dåligt skick redan tidigare. Om det nu inte är så att det blivit något fel i tvätten/programeringen.

Men jag kan inte riktigt förstå varför du startade denna tråd igår, när du skriver att du ska prata med någon om det inträffade idag.

Hur gick det? Vad sades? Är det så att bilen varit i kanonskick tidigare och tvätten förstört bilen så hoppas jag att du får ersättning. Tyvärr kan det vara svårt att bevisa. hmm

Lycka till oavsett och hör nu av dig ikväll vad som sades på mötet.


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang