Subaru impreza sti -99 motorfel

kleinis
27 april 2011 · 253 Inlägg

Hej

Häromdagen när jag var på väg hem från jobbet och hade haft igång bilen i ca 2 min så börja den gå riktigt ryckigt mellan 1500-2000 rpm men den gick bra ända upp till 4000 då detta broblem började igen. när man körde på den "ryckiga varven" så var det som att motorn inte orka när man gasa utan man fick öka gasen långsamt.

efter jag kommit hem så stängde jag av motorn o började leta om det var någon kabel till tändstift eller bränslepump som inte satt i ordentligt men hitta inget. den läcker ingen bensin häller.

sedan testa jag o starta den när den fortfarande var varm men den gick igång men så fort jag nudda gasen hände det inget och det kom något tickande ljud vid spjället.
Men nu när den är kall så startar den inte alls.

är det någon som har en aning om vad detta kan vara? jag tror personligen att det är något med bränslesystemet men kan ha fel.
Tack för snabba svar// Erik

Subaru Impreza "RWD Imprezan" (1999)
julius75
27 april 2011 · 7 Inlägg

luftmassemätaren ??? som fått spelet kanske alt bränslepumpen

bränslefilter samt stift mm byttes före du köpte bilen frågan är om pumpen gett upp istället om du vrider på tändningen får du något läte från bränslepumpen ??

låter mysko det där har du kollat på imprezaklubbens forum finns många duktiga där på impreza strul ..

tråkigt när sånt där sker gått bra före ?? tippar på luftmassemätaren ....hmm

Volvo V70 (2010)
kleinis
27 april 2011 · 253 Inlägg

tjaa jag tror att det är nått annat en luftmassemätaren då bilen borde starta om det är något fel på den tror mer på bränslepumpen ska ta en tipp på den idag igen. bilden står på ett ganska så dåligt ställe o finns ju inget o dra i fram utan att plocka dän kjolen tyvärr detta ska jag under snar framtid fixa

Subaru Impreza "RWD Imprezan" (1999)
julius75
28 april 2011 · 7 Inlägg

det har du rätt i sätta dit en riktig towhook fram i snygg kulör + att det ser rätt ballt ut

hoppas det löser sig samt att det bara är pumperiet

sätt i en warlbro pump 255l de är rätt populära verkar det som tror pumpen sitte bak i skuffen ovan tanken finns en lucka i botten golvet i bagagen ska sitta där hmm

Volvo V70 (2010)
kleinis
29 april 2011 · 253 Inlägg

Japp idag tog jag bort pumpen o till min förhoppning var det pumpen och inget annat ( Vad jag vet än så länge tongue ) nu är frågan när jag köper en warlbro pump 255l så hur blir det då med bränsletryck måste jag ochså köpa en brensletrycksregulator eller sköter bilen den biten med eletroniken :S ???

Subaru Impreza "RWD Imprezan" (1999)
julius75
29 april 2011 · 7 Inlägg

gott !! tror inte du ska behöva en regulator till bränsletrycket det ska funka ändå tror jag samt är det ju en bättre pump änn orginalet kostar heller inte skjortan så det är ju skönt !! winkwink

Volvo V70 (2010)
kleinis
29 april 2011 · 253 Inlägg

japp bränslepump är nu beställd kommer troligtvis på tisdag smile

Subaru Impreza "RWD Imprezan" (1999)
Christian S
29 april 2011 · 4 816 Inlägg

det är bara att byta pumpen för skillnaden är bara att den flödar mer.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
julius75
30 april 2011 · 7 Inlägg

smile gott det sedan bara gasa vidare !!

Volvo V70 (2010)
kleinis
30 april 2011 · 253 Inlägg

japp smile

Subaru Impreza "RWD Imprezan" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang