3099
Sök

Nytt rekord på bensinpriset 16.03 kr / litern.

Evildan
1 april 2012
#2021
OpelP1 skrev:
Texasbo skrev:
discokapten skrev:

Om jag får välja så sitter jag hellre i en aygo än en pv med solid rattstång när jag krockar med något i "160" km/h

Blir hellre spetsad till döds av en solid rattstång från en gammal pv än sitter och genom lider resan till jobb i en aygo

Precis, ungefär som att rycka bort ett plåster snabbt (pv), istället för jättelångsamt (aygo)


big_smile

har möjligtvis ngn av herrarna provkört en av trillingbilarna? 107, C1, Aygo?

43 Inlägg
1 april 2012
#2022
Evildan skrev:
OpelP1 skrev:
Texasbo skrev:

Blir hellre spetsad till döds av en solid rattstång från en gammal pv än sitter och genom lider resan till jobb i en aygo

Precis, ungefär som att rycka bort ett plåster snabbt (pv), istället för jättelångsamt (aygo)


big_smile

har möjligtvis ngn av herrarna provkört en av trillingbilarna? 107, C1, Aygo?

Har kört toyota carina och den är större och de var en pina . Jag vill glida cruisa och det gör man inte i en små bil


1 412 Inlägg
1 april 2012
#2023
Evildan skrev:
OpelP1 skrev:
Texasbo skrev:

Blir hellre spetsad till döds av en solid rattstång från en gammal pv än sitter och genom lider resan till jobb i en aygo

Precis, ungefär som att rycka bort ett plåster snabbt (pv), istället för jättelångsamt (aygo)


big_smile

har möjligtvis ngn av herrarna provkört en av trillingbilarna? 107, C1, Aygo?

Naturligtvis inte, jag har sett hur dom ser ut så jag kommer att göra mitt bästa för att slippa sitta i en.

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
1 april 2012
#2024
optimalt bör ju vara att börja köra 125a ? en snål 4taktare då smile man kan ju köra större delen utav året och vintertid får man väl lyxa till det lite och köra bil


Evildan
1 april 2012
#2025
Texasbo skrev:
Evildan skrev:
OpelP1 skrev:

Precis, ungefär som att rycka bort ett plåster snabbt (pv), istället för jättelångsamt (aygo)


big_smile

har möjligtvis ngn av herrarna provkört en av trillingbilarna? 107, C1, Aygo?

Har kört toyota carina och den är större och de var en pina . Jag vill glida cruisa och det gör man inte i en små bil

jag har kört en chevrolet matiz, så då är alla chevor lika som den?
carina slutades tillverkas -97 om jag inte missminner mig, ngt missvisande att jämnföra en uppdaterad
-80 talskonstruktion med en relativt modern småbil.
pendla låt oss säga 15mil om dagen i en PV och du kommer antagligen gladeligen sätta dig i en ac-försedd, tystare, säkrare, bekvämare aygo efter ngn månad om du inte är fruktansvärt masochistiskt lagd smile

Evildan
1 april 2012
#2026
OpelP1 skrev:
Evildan skrev:
OpelP1 skrev:

Precis, ungefär som att rycka bort ett plåster snabbt (pv), istället för jättelångsamt (aygo)


big_smile

har möjligtvis ngn av herrarna provkört en av trillingbilarna? 107, C1, Aygo?

Naturligtvis inte, jag har sett hur dom ser ut så jag kommer att göra mitt bästa för att slippa sitta i en.

då är det väl förbannat svårt att ha en uppfattning om hur det är att transportera sig i en?
är det bara ytan/utseendet som räknas hör du hemma på stureplan wink

43 Inlägg
1 april 2012
#2027
Evildan skrev:
Texasbo skrev:
Evildan skrev:

har möjligtvis ngn av herrarna provkört en av trillingbilarna? 107, C1, Aygo?

Har kört toyota carina och den är större och de var en pina . Jag vill glida cruisa och det gör man inte i en små bil

jag har kört en chevrolet matiz, så då är alla chevor lika som den?
carina slutades tillverkas -97 om jag inte missminner mig, ngt missvisande att jämnföra en uppdaterad
-80 talskonstruktion med en relativt modern småbil.
pendla låt oss säga 15mil om dagen i en PV och du kommer antagligen gladeligen sätta dig i en ac-försedd, tystare, säkrare, bekvämare aygo efter ngn månad om du inte är fruktansvärt masochistiskt lagd smile

Ja den är säkert bättre på det du nämner men handlar ju om vad man tycker om utseendet kvittar om den går på 0.5 då och som sagt den är liten


1 412 Inlägg
1 april 2012
#2028
Evildan skrev:
OpelP1 skrev:
Evildan skrev:
har möjligtvis ngn av herrarna provkört en av trillingbilarna? 107, C1, Aygo?

Naturligtvis inte, jag har sett hur dom ser ut så jag kommer att göra mitt bästa för att slippa sitta i en.

då är det väl förbannat svårt att ha en uppfattning om hur det är att transportera sig i en?
är det bara ytan/utseendet som räknas hör du hemma på stureplan wink

I det här fallet så räcker det med utseendet ja.

På samma sätt som med nyaste MB E-klass och nyaste modellerna av BMW med märkliga fronten.
Hur kunde ett märke som gjort E30, E32 och E46 hamna så fel?
Senast redigerat av OpelP1 (1 april 2012)

Evildan
1 april 2012
#2029
Texasbo skrev:
Evildan skrev:
Texasbo skrev:

Har kört toyota carina och den är större och de var en pina . Jag vill glida cruisa och det gör man inte i en små bil

jag har kört en chevrolet matiz, så då är alla chevor lika som den?
carina slutades tillverkas -97 om jag inte missminner mig, ngt missvisande att jämnföra en uppdaterad
-80 talskonstruktion med en relativt modern småbil.
pendla låt oss säga 15mil om dagen i en PV och du kommer antagligen gladeligen sätta dig i en ac-försedd, tystare, säkrare, bekvämare aygo efter ngn månad om du inte är fruktansvärt masochistiskt lagd smile

Ja den är säkert bättre på det du nämner men handlar ju om vad man tycker om utseendet kvittar om den går på 0.5 då och som sagt den är liten

jo, den är liten och det finns större, snålare, billigare alternativ, som min Punto, antingen är funktionen viktigast eller utseendet, är det utseendet som går före en ekonomisk bekväm transport då är verkligen bränslet fortfarande för billigt.

1 412 Inlägg
1 april 2012
#2030
Det är väl en smaksak helt enkelt.

Har haft några nyare bilar och det är inte min grej riktigt, framförallt inte såna där småbilar under 4,5m.
Åker just nu en 5,6m lång bil på 2250kg från -69 som bruksbil för att jag gillar det.

Den är tillräckligt gammal för att jag ska gilla den + att den har dom suveräna ventilationsrutorna och är bältesbefriad.


Men jag vet också att majoriteten vill ha nya bilar så jag vet att jag är udda.  smile
Senast redigerat av OpelP1 (1 april 2012)

43 Inlägg
1 april 2012
#2031
Evildan skrev:
Texasbo skrev:
Evildan skrev:

jag har kört en chevrolet matiz, så då är alla chevor lika som den?
carina slutades tillverkas -97 om jag inte missminner mig, ngt missvisande att jämnföra en uppdaterad
-80 talskonstruktion med en relativt modern småbil.
pendla låt oss säga 15mil om dagen i en PV och du kommer antagligen gladeligen sätta dig i en ac-försedd, tystare, säkrare, bekvämare aygo efter ngn månad om du inte är fruktansvärt masochistiskt lagd smile

Ja den är säkert bättre på det du nämner men handlar ju om vad man tycker om utseendet kvittar om den går på 0.5 då och som sagt den är liten

jo, den är liten och det finns större, snålare, billigare alternativ, som min Punto, antingen är funktionen viktigast eller utseendet, är det utseendet som går före en ekonomisk bekväm transport då är verkligen bränslet fortfarande för billigt.

Det handlar ju om vad man gillar för bilar också jag bort priorterar ju andra saker för att ha råd köra lever hellre spartanskt och enkelt för på något sätt ska pengarna fram till soppan

En som jobbar enbart för 95 oktan


Evildan
1 april 2012
#2032
OpelP1 skrev:
Evildan skrev:
OpelP1 skrev:

Naturligtvis inte, jag har sett hur dom ser ut så jag kommer att göra mitt bästa för att slippa sitta i en.

då är det väl förbannat svårt att ha en uppfattning om hur det är att transportera sig i en?
är det bara ytan/utseendet som räknas hör du hemma på stureplan wink

I det här fallet så räcker det med utseendet ja.

På samma sätt som med nyaste MB E-klass och nyaste modellerna av BMW med märkliga fronten.
Hur kunde ett märke som gjort E30, E32 och E46 hamna så fel?

jag vågar påstå att BMW har kapitalt misslyckats även i tidiga år, se på tex: Neue Klasse, E3,  E12, E21, Z1 är förutom de du räknade upp inte heller några designunderverk anser jag.
vissa är trevliga att köra som E39, men jag anser inte att dom är ngt att vila ögonen på i jämnförelse med en fin och välskött MB W123, W124, W126, W140, R107, R129.

1 412 Inlägg
1 april 2012
#2033
Evildan skrev:
OpelP1 skrev:
Evildan skrev:
då är det väl förbannat svårt att ha en uppfattning om hur det är att transportera sig i en?
är det bara ytan/utseendet som räknas hör du hemma på stureplan wink

I det här fallet så räcker det med utseendet ja.

På samma sätt som med nyaste MB E-klass och nyaste modellerna av BMW med märkliga fronten.
Hur kunde ett märke som gjort E30, E32 och E46 hamna så fel?

jag vågar påstå att BMW har kapitalt misslyckats även i tidiga år, se på tex: Neue Klasse, E3,  E12, E21, Z1 är förutom de du räknade upp inte heller några designunderverk anser jag.
vissa är trevliga att köra som E39, men jag anser inte att dom är ngt att vila ögonen på i jämnförelse med en fin och välskött MB W123, W124, W126, W140, R107, R129.

Nej dom bmw modellerna jag räknade upp är ju inga underverk men dom hade iaf rena, enkla linjer.

Av mercamodellerna du räknade upp är det bara W126 som jag gillar (har haft en), resten är rena sämnpiller i mina ögon.

Dock så tycker jag att dom gamla SE modellerna med fenor och stora stående strålkastarna är nice.smile (kommer inte ihåg karossnamnet)
Senast redigerat av OpelP1 (1 april 2012)

Evildan
1 april 2012
#2034
nä, smaken är ju som bekant olika.
W126 är även min favorit. har hunnit med ngr, bla en 500sel med utbytt motor till en M117 V8 5547ccm2 från 560.
bor på ett sätt så dom fina iögonfallande bilarna får ligga på is ett tag.
W111 heter den modellen du menar, dom är inte tokiga alls, svårt hitta fina till vettiga pengar.
nu får vi gå mera ontopic tror jag, tankade härmodagen, full tank i 945, ska bli intressant och se hur mkt den släden hinkar i sig till o från jobbet.

så här kan man köra sin 500sel.

http://www.youtube.com/watch?v=KRY5UsGwug0
Senast redigerat av Evildan (1 april 2012)

1 412 Inlägg
1 april 2012
#2035
Evildan skrev:
nä, smaken är ju som bekant olika.
W126 är även min favorit. har hunnit med ngr, bla en 500sel med utbytt motor till en M117 V8 5547ccm2 från 560.
bor på ett sätt så dom fina iögonfallande bilarna får ligga på is ett tag.
W111 heter den modellen du menar, dom är inte tokiga alls, svårt hitta fina till vettiga pengar.
nu får vi gå mera ontopic tror jag, tankade härmodagen, full tank i 945, ska bli intressant och se hur mkt den släden hinkar i sig till o från jobbet.

Just ja så var det. smile

Jag får nog ta och byta mitt dåliga fördelarlock någon dag.
Bilen drar 2,5-3 liter/mil nu istället för 1l/mil. hmm

Evildan
1 april 2012
#2036
OpelP1 skrev:
Evildan skrev:
nä, smaken är ju som bekant olika.
W126 är även min favorit. har hunnit med ngr, bla en 500sel med utbytt motor till en M117 V8 5547ccm2 från 560.
bor på ett sätt så dom fina iögonfallande bilarna får ligga på is ett tag.
W111 heter den modellen du menar, dom är inte tokiga alls, svårt hitta fina till vettiga pengar.
nu får vi gå mera ontopic tror jag, tankade härmodagen, full tank i 945, ska bli intressant och se hur mkt den släden hinkar i sig till o från jobbet.

Just ja så var det. smile

Jag får nog ta och byta mitt dåliga fördelarlock någon dag.
Bilen drar 2,5-3 liter/mil nu istället för 1l/mil. hmm

bara tanka och leeee, värt pengarna.
har du HEI i suburban? kan vara bara kolet från spolen som är trött, haft det problemet på en trött misständande Camaro med fjollig 305cui för länge sedan. den blev knappt piggare med fungerande tändsystem men gick snålare.

1 412 Inlägg
1 april 2012
#2037
Evildan skrev:
OpelP1 skrev:
Evildan skrev:
nä, smaken är ju som bekant olika.
W126 är även min favorit. har hunnit med ngr, bla en 500sel med utbytt motor till en M117 V8 5547ccm2 från 560.
bor på ett sätt så dom fina iögonfallande bilarna får ligga på is ett tag.
W111 heter den modellen du menar, dom är inte tokiga alls, svårt hitta fina till vettiga pengar.
nu får vi gå mera ontopic tror jag, tankade härmodagen, full tank i 945, ska bli intressant och se hur mkt den släden hinkar i sig till o från jobbet.

Just ja så var det. smile

Jag får nog ta och byta mitt dåliga fördelarlock någon dag.
Bilen drar 2,5-3 liter/mil nu istället för 1l/mil. hmm

bara tanka och leeee, värt pengarna.
har du HEI i suburban? kan vara bara kolet från spolen som är trött, haft det problemet på en trött misständande Camaro med fjollig 305cui för länge sedan. den blev knappt piggare med fungerande tändsystem men gick snålare.

Jovisst är det värt pengarna men att le var väl kanske lite överdrift. tongue

Nä det är en vanlig originalfördelare, locket ser ut att vara lika gammalt som bilen typ och totalt sopslut inuti.
Senast redigerat av OpelP1 (1 april 2012)

Smålänning
7 887 Inlägg
1 april 2012
#2038
Om vi tar med i uträkningarna som va tidigare och räknar på att man byter jobb, men vill behålla bilen ändå för att åka lite på helgen och handla kanske.

Då kostar en bil med lån fortfaronde månadskostnaden, skatt och försäkring fast den inte används. En skitbil kostar bara skatt och försäkring.

Och vi som inte är fina i kanten och inte har så stora pretentioner kan åka Nissan Micra -88 till jobb, visa mig den kalkyl som säger att en ny bil är billigare än en 5000-kronorsbil som drar 0,5 och kostar dryga tusingen i skatt och knappt något i försäkring...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Rumpmas
3 860 Inlägg
1 april 2012
#2039
Evildan skrev:
OpelP1 skrev:
Texasbo skrev:

Blir hellre spetsad till döds av en solid rattstång från en gammal pv än sitter och genom lider resan till jobb i en aygo

Precis, ungefär som att rycka bort ett plåster snabbt (pv), istället för jättelångsamt (aygo)


big_smile

har möjligtvis ngn av herrarna provkört en av trillingbilarna? 107, C1, Aygo?

Ja.


961 Inlägg
1 april 2012
#2040
Andromeda skrev:
Evildan skrev:
OpelP1 skrev:

Precis, ungefär som att rycka bort ett plåster snabbt (pv), istället för jättelångsamt (aygo)


big_smile

har möjligtvis ngn av herrarna provkört en av trillingbilarna? 107, C1, Aygo?

Ja.

jag beklagar sorgen.... lol

''Brännvin och frisk luft dör man inte av.''
-danskt ordspråk


Sök