2250
Sök

Nytt rekord på bensinpriset 16.03 kr / litern.

961 Inlägg
8 april 2012
NoFantasy skrev:
Hörde att det kostar ca 3500kr att köpa konverteringskitt så man kan köra på gas, Från polen. Men nu är ju grejjen det. Hur långt får man åka då? för att tanka gas? finns ju inte direkt på alla mackar runt omkring jag bor! smile

fan det borde man nog endå göra, mer värt än sprit + jag har en station i närheten tongue

''Brännvin och frisk luft dör man inte av.''
-danskt ordspråk

15 Inlägg
8 april 2012
368 mil senare är man hemma efter tysklands resa...hmm..BlackR går att köra någorlunda fint;) ..men det går F*NE mej inte att komma under liter...

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
8 april 2012
Kanta skrev:
368 mil senare är man hemma efter tysklands resa...hmm..BlackR går att köra någorlunda fint;) ..men det går F*NE mej inte att komma under liter...

med en sån bil är väl förbrukning oväsentligt?

15 Inlägg
8 april 2012
japp,man köper inte en sån bil omedvetet:)
Alex-s skrev:
Kanta skrev:

med en sån bil är väl förbrukning oväsentligt?

Smålänning
7 887 Inlägg
8 april 2012
Grejat lite på jobbet idag, nu kostade 41 liter 397 kr för min del smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

1 265 Inlägg
8 april 2012
twin_cam skrev:
Grejat lite på jobbet idag, nu kostade 41 liter 397 kr för min del smile

lagom pris

Pim_Pim
9 april 2012
Waahlvik skrev:
bara de slutar å bli minusgrader så kan man börja köra på spillolja å allt, längtar.. givetvis blandar jag ju smile

Kanske skulle köpa sig en gammal diesel jävel o börja tanka skit, har mängder med spillolja. big_smile

200 Inlägg
9 april 2012
Såg nu att priset på oljan(brent) har sjunkit ganska mycket under påsklovet big_smile Man får hoppas på att bensinpriserna kommer att sjunka lite  tongue

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
9 april 2012
Även priset på E85 (E70) har sjunkit till drygt 9:50/litern.
Senast redigerat av Alex-s (9 april 2012)

1 422 Inlägg
9 april 2012
Ludwigk skrev:
Såg nu att priset på oljan(brent) har sjunkit ganska mycket under påsklovet big_smile Man får hoppas på att bensinpriserna kommer att sjunka lite  tongue

De lägger väl på lite extra skatt istället så vi inte ska behöva bli förvirrade av sänkta bensinpriser smile Skulle ju inte förvåna haha

Forummoderator
26 474 Inlägg
9 april 2012
cheffer skrev:
Ludwigk skrev:

De lägger väl på lite extra skatt istället så vi inte ska behöva bli förvirrade av sänkta bensinpriser smile Skulle ju inte förvåna haha

Skulle inte förvåna mig.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
9 april 2012
Kanta skrev:

fasen va törstigt ! trodde de gick snålare än så faktiskt

529 Inlägg
9 april 2012
Billigt ju jag tanka  bara 2 Liter jag ska inte så långt wink

Volvo fore life :)

Elektriker
718 Inlägg
10 april 2012
Mack skrev:
cheffer skrev:
Ludwigk skrev:

Skulle inte förvåna mig.

Det skulle verkligen förvåna mig.

Det tar inte direkt 2timmar mellan nån kommer på idén att höja skatten tills att de faktiskt genomförs;) Utan de ska röstas och bla bla bla. Gissar att man kan bestäma vad som sker om ett halvår typ?
Demokrati är bra, men det går då bra mkt fortare med diktatur=)

Som att kasta vatten i sjön.

15 Inlägg
10 april 2012
3 liter bensin sexa med dubbelturbo 329 kusar...hmm...smile.
CHEEVA skrev:
Kanta skrev:

1 422 Inlägg
10 april 2012
Kanta skrev:
CHEEVA skrev:
Kanta skrev:

Äsch, de får utveckla vidare motorn lite! 535iT går ju att köra på runt 0,9 blandad om man inte är för tung på foten och det är ju ändå en tyngre bil, visserligen 306 hästar men ändå smile Fast ska inte säga något jag som ligger på minst 1,5 liter milen själv haha.

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
10 april 2012
Kanta skrev:
CHEEVA skrev:
Kanta skrev:

trodde ändå det skulle gå billigare... att den är törstigare än en bmw 540 från 90talet tycker jag är riktigt illa !

Smålänning
7 887 Inlägg
10 april 2012
CHEEVA skrev:
Kanta skrev:
CHEEVA skrev:

trodde ändå det skulle gå billigare... att den är törstigare än en bmw 540 från 90talet tycker jag är riktigt illa !

Att den är lika törstig som en motsarande Volvo från 80-talet är än värre wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

818 Inlägg
10 april 2012
twin_cam skrev:
CHEEVA skrev:
Kanta skrev:

Att den är lika törstig som en motsarande Volvo från 80-talet är än värre wink

Vilken motsvarande volvo menar du som är 3 liters bensin sexa med dubbelturbo?

619 Inlägg
10 april 2012
Såg att dom har sänkt priset lite här, kostar 15.38 nu

Sök