1484
Sök

Nytt rekord på bensinpriset 16.03 kr / litern.

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
13 april 2012
Kommer bli intressant att se vad idioterna sätter för priser i sommar! kommer säkert öka ordentligt!

Kolla min busbil BILEN HÄR Lämna en kommentar eller nått

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
13 april 2012
NoFantasy skrev:
Kommer bli intressant att se vad idioterna sätter för priser i sommar! kommer säkert öka ordentligt!

tror också det ! men det stoppar fan inte mig smile blir en europa tur i år också!

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
13 april 2012
CHEEVA skrev:
NoFantasy skrev:

tror också det ! men det stoppar fan inte mig smile blir en europa tur i år också!

Se då till att kolla på allt! ta mycket bilder! så det verkligen är värt de! smile

961 Inlägg
13 april 2012
NoFantasy skrev:

som fan du, de vill säkert få bort alla som glider runt på stan för nöjes skull.... säkert upp till 20kr/L... sad

''Brännvin och frisk luft dör man inte av.''
-danskt ordspråk

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
13 april 2012
KBAragger skrev:
NoFantasy skrev:

som fan du, de vill säkert få bort alla som glider runt på stan för nöjes skull.... säkert upp till 20kr/L... sad

har man otur så blir det säkert nått sånt där! smart grejj att minska farliga utsläppen är ju att höjja soppa priset så jävla sjukt så folk inte har råd att köra! tillslut får man åka taxi, och fråga taxigubben och han har lust att stanna till på nån parkering och busaköra lite! big_smile

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
14 april 2012
NoFantasy skrev:
CHEEVA skrev:
NoFantasy skrev:

Se då till att kolla på allt! ta mycket bilder! så det verkligen är värt de! smile

absolut smile tänkte va lite miljövänlig och köra bil ist för att flyga big_smile hehe

961 Inlägg
14 april 2012
NoFantasy skrev:
KBAragger skrev:
NoFantasy skrev:

har man otur så blir det säkert nått sånt där! smart grejj att minska farliga utsläppen är ju att höjja soppa priset så jävla sjukt så folk inte har råd att köra! tillslut får man åka taxi, och fråga taxigubben och han har lust att stanna till på nån parkering och busaköra lite! big_smile

haha, då får man ha en taxigubbe per familj tongue

-danskt ordspråk

961 Inlägg
14 april 2012
CHEEVA skrev:
NoFantasy skrev:
CHEEVA skrev:

absolut smile tänkte va lite miljövänlig och köra bil ist för att flyga big_smile hehe

bra tänkt, men så ser inte alla andra på det, ''du vet en bil släpper ju ut mer än ett jetflygplan'' roll
Edit: sålänge den inte är grön målad såklart tongue
Senast redigerat av KBAragger (14 april 2012)

-danskt ordspråk

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
14 april 2012
KBAragger skrev:
CHEEVA skrev:
NoFantasy skrev:

bra tänkt, men så ser inte alla andra på det, ''du vet en bil släpper ju ut mer än ett jetflygplan'' roll

nästa bil jag har ska va grön med blommor på taket big_smile kanske får skattelättnad då roll

hehe, nej men jag gissar på runt 18kr till sommaren...

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
14 april 2012
CHEEVA skrev:
KBAragger skrev:
CHEEVA skrev:

nästa bil jag har ska va grön med blommor på taket big_smile kanske får skattelättnad då roll

17.50 - 18-20

961 Inlägg
14 april 2012
NoFantasy skrev:
CHEEVA skrev:
KBAragger skrev:

17.50 - 18-20

mm... låter troligt, det har ju gått bakåt lite..... men ökar troligtvis sedan och hinner nog nå 18 till sommarn som sagts, men under sommarn kanske det kommer shock höjas och till hösten så har alla varsin cyckel (om liter priset på syre inte ökar också roll )

-danskt ordspråk

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
14 april 2012
KBAragger skrev:
NoFantasy skrev:
CHEEVA skrev:

17.50 - 18-20

mm... låter troligt, det har ju gått bakåt lite..... men ökar troligtvis sedan och hinner nog nå 18 till sommarn som sagts, men under sommarn kanske det kommer shock höjas och till hösten så har alla varsin cyckel (om liter priset på syre inte ökar också roll )

hahaha sant de! :d

15 Inlägg
14 april 2012
fick skatten på bilen igår...2765kr (237g/km) mer utsläpp så får vi varmare väder^^

Sir.
42 Inlägg
14 april 2012
Kanta skrev:
fick skatten på bilen igår...2765kr (237g/km) mer utsläpp så får vi varmare väder^^

266g på audin, ska ta hela nästa lön och bara köpa bensin och ut o gasa, behöver lite varmare klimat nu när det är snö big_smile

961 Inlägg
14 april 2012
Menno skrev:
Kanta skrev:

266g på audin, ska ta hela nästa lön och bara köpa bensin och ut o gasa, behöver lite varmare klimat nu när det är snö big_smile

äh det stämmer inte, vi får ostadigare klimat, ibland kan det bli torka och ibland blir det full storm och ibland iskallt, men jag hörde att om det blir varmt då smälter nordpolen och golfströmmen flyttas neråt till typ afrika/södra europa och vi får liknande väder som sibirien och kannada, fint va? smile men det är inte bilarna i sverige som är lösningen, det är fabriker och kraftverk över hela världen, sverige släpper inte ut något kraftverksmässigt då vind, vatten och kärnkraft inte har några utsläpp, bilar? jämfört med resten av världen.... nej -_- . vi har gjort tillräckligt nu är det stormakternas tur tongue

-danskt ordspråk

Evildan
14 april 2012
Menno skrev:
Kanta skrev:

Skatt på SAAB 0kr iofs 65kr i registreringshållningsavgift.
Punto 680kr.
Det kalla vädret är Prius, Gaspassater och andra miljöbilsnissars fel wink

Jag kompenserar dom låga utsläppen om 136g/km från Punton med V4 utan avgasrening och givetvis blytillsats och 98oktan.
Men jag hävdar likväl att bränslet är för billigt då vi ändock till mans kan "bekvämåka" 1km till närbutiken och handla chips och annat skräp.

1 327 Inlägg
14 april 2012
Trådstartare
http://sverigesradio.se/sida/gruppsida. … el=5065664

"Regeringen föreslår i dag att bensinbolagen från 2014 ska tvingas blanda i mer etanol och biodiesel i vanlig bensin och diesel. Därmed väntas koldioxidutsläppen minska från bilar som inte är miljöbilar, enligt energiminister Anna-Karin Hatt."

Något som säkert kommer att öka bränslepriset ytterligare.

Pim_Pim
14 april 2012
Aero T16 skrev:
http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=83&grupp=10974&artikel=5065664

"Regeringen föreslår i dag att bensinbolagen från 2014 ska tvingas blanda i mer etanol och biodiesel i vanlig bensin och diesel. Därmed väntas koldioxidutsläppen minska från bilar som inte är miljöbilar, enligt energiminister Anna-Karin Hatt."

Något som säkert kommer att öka bränslepriset ytterligare.

Känns som att en hel del bilar kommer att få problem med ytterligare utblandning ?

Sir.
42 Inlägg
14 april 2012
Dags att fylla några tusen dunkar med 98 oktan innan 2014 då smile

Forummoderator
26 474 Inlägg
14 april 2012
Menno skrev:
Dags att fylla några tusen dunkar med 98 oktan innan 2014 då smile

Frågan är hur oktanhalten blir när dunkarna blir stående tills du hinner använda dem..?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Sök