Alla Politiker skulle få gå en obligatorisk praktik med jämna mellanrum och få leva som det vanliga folket. De skulle få en normal månadslön som jag tippar ligger på mellan 13-20 tusen beroende på arbete och om du skiftar osv. Och sen få se hur det fungerar och då få lite insikt i det hela.
Vidare så borde de politiker som ställer sig bakom t.ex bilförbud i GBG ökad drivmedelskatt och propagerar för att vi ska använda bilen faktist leva som de lär. Parkera deras(folkets bil) och sedan endast gå eller åka kommunalt för att statuera ett exempel för folket. SÅ länge de själva inte gör detta så är det ren dubbelmoral. De kan inte heller skylla på att de måste ta bilen för sin egen säkerhet, för vakter kan gå dem också. Plus att även en vanlig svensson kan bli rånad och nerslagen på gatan så varför ska bara politikerna kunna använda det argumentet?
Jag är duktigt trött på hela skiten.
EDIT: måste även tillägga att ovanstående talare får en guldstjärna av mig samt applåder för att skriva ut det som många tänker. Och även det som är verkligheten.
Senast redigerat av AcesHigh666 (1 juli 2011)
Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.