2054
Sök

Nytt rekord på bensinpriset 16.03 kr / litern.

Smålänning
7 887 Inlägg
28 februari 2012
Gilgamesh skrev:
twin_cam skrev:
Gäller tullarna även MC, eller är dom avgiftsfria som i t.ex Norge?

avgiftsfria

Då bör alla ta MC-kort, och köpa en bensinsnål MC, tänk vad skatteintäkter som skulle försloras...

250 kr/år i skatt
0,4 per mil
Ingen tullavgift

Hade varit roligt, och kul att se vad dom skulle göra när intäkterna minskade så mycket smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

3 235 Inlägg
28 februari 2012
twin_cam skrev:
Gilgamesh skrev:
twin_cam skrev:
Gäller tullarna även MC, eller är dom avgiftsfria som i t.ex Norge?

avgiftsfria

Då bör alla ta MC-kort, och köpa en bensinsnål MC, tänk vad skatteintäkter som skulle försloras...

250 kr/år i skatt
0,4 per mil
Ingen tullavgift

Hade varit roligt, och kul att se vad dom skulle göra när intäkterna minskade så mycket smile

Gillar tanken, och det kan fungera sommartid, men vi bor ju trots allt i norden...

Smålänning
7 887 Inlägg
28 februari 2012
engolf skrev:
twin_cam skrev:
Gilgamesh skrev:

avgiftsfria

250 kr/år i skatt
0,4 per mil
Ingen tullavgift

Gillar tanken, och det kan fungera sommartid, men vi bor ju trots allt i norden...

Finns kläder och dubbdäck även för MC.

Eller så åker man moped på vintern, ännu bättre, 0,1 milen och helt skatte och avgiftsfri smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

613 Inlägg
28 februari 2012
rabski skrev:
Kollektivtrafiken är ett skämt på många ställen i Sverige. I min hemort skall man vara glad om det går en buss var tredje timme, sedan kostar det mer än att köra samma sträcka med bilen.
Ifall jag hade åkt kollektivt till högskolan där jag studerar så hade det kostat mig ungefär 150:- per dag.
Jag kan köra samma sträcka för ungefär 80:-.

här går det 1 om DAGEN

412 Inlägg
28 februari 2012
discokapten skrev:
Tryck_o_pys skrev:
varför fortsätta diskutera om bensinpriset här, när man har "moderatfittor" ursäkta språket, här som sitter och säger att allt är bra. men om du nu tycker att sverige är så fint,så bra, och vi skall kolla på andra länder. men hur kommer det se ut här om 10 år? kanske 20 år? svenska vården går ner i botten! våra äldre folk som sitter på hemmet får sämre mat än va dom får i skolan! skolarna saknar personal! våra vägar blir sämre! vi tar in fler folk än va vi kan skaffa jobb till! allt fler blir arbetslösa! företag  sparar in pengar och sparkar folk! allt går i botten! så sitt inte o säg att sverige är bäst/bra!

men ni skall få fortsätta diskutera detta tills tråden blir låst! jag kommer inte diskutera mer i denna tråd då det inte går att få fram något vettigt i tråden!

tack för mig!

Jag är så röd man kan bli utan att kalla sig för kommunist, och att belasta just bensin med höga skatter har två fördelar: Det får folk att köra mindre bil (Vilket behövs, jag åker bil för att jag har tråkigt ibland och då har jag inte ett direkt välbetalt jobb eller billig hyra) OCH det drar in en jävla massa pengar till Skolan, äldreomsorg och sjukvård, vart ska de pengarna tas ifrån om man sänkte/tog bort momsen på bensin?

De pengarna man hade sparat i månaden (Vi säger 1500:- i månaden) hade man lagt på andra saker vilket innebär moms (=skatt) till staten. smile

En häst har en hästkraft! Eller..?!

918 Inlägg
28 februari 2012
Nu kostar väl soppan 15:28 i Gbg? Såg det på Statoil (Hjällbovägen)
Senast redigerat av WoozyDozz (28 februari 2012)

Smålänning
7 887 Inlägg
28 februari 2012
Jag har BTW inte tankat för över 15 kr än. Här på Öland ligger det på 14.78. De dyraste jag tankat hittils är 14.92...

918 Inlägg
28 februari 2012
twin_cam skrev:
Jag har BTW inte tankat för över 15 kr än. Här på Öland ligger det på 14.78. De dyraste jag tankat hittils är 14.92...

Har tyvärr tankat för över 15 kr, börjar gå i planer på att köpa en bil som går billigt nu!

STREETRACER
892 Inlägg
28 februari 2012
Helt jävla galet!! Politikerna kommer MÖRDA landsbygden, SKAPA FATTIGA familjer o BARN m.m etc... man har fan inte ens snart råd o jobba!!! Finns ju en HEL DEL o spara pengar på! Men nej, dem beskattar oss bara mer o mer o mer o mer... jävla NÖTTER!!

Finns ju mängder med ställen i världen där bensinen, fortfarande, är billig.  Så min teori är att det är skitsnack gällande "oljebrist" m.m!!

Bmc Crew

Vw trimmare
2 995 Inlägg
28 februari 2012
Sketstopp24v skrev:
Finns ju mängder med ställen i världen där bensinen, fortfarande, är billig.  Så min teori är att det är skitsnack gällande "oljebrist" m.m!!

Då är det bara flytta dit...

420 Inlägg
28 februari 2012
Sketstopp24v skrev:
Helt jävla galet!! Politikerna kommer MÖRDA landsbygden, SKAPA FATTIGA familjer o BARN m.m etc... man har fan inte ens snart råd o jobba!!! Finns ju en HEL DEL o spara pengar på! Men nej, dem beskattar oss bara mer o mer o mer o mer... jävla NÖTTER!!

Dom tänker inte så långt tyvärr. Politiker snackar om ett samhälle utan klasskillnader, detta blir värre..

Det finns hur mycket olja som helst, finns t.o.m i Sverige. Varför dom inte börjat borra än är en gåta för mig.
Senast redigerat av Jimmylainen (28 februari 2012)

Smålänning
7 887 Inlägg
28 februari 2012
Sketstopp24v skrev:

Jo men det har med körandet att göra. Bensinen är dyr som satan i hela Europa, Sverige är långt ifrån dyrast.

Bara att tanka och njuta, skit i sprit och tobak smile

412 Inlägg
28 februari 2012
Vilka länder är dyrare? smile

420 Inlägg
28 februari 2012
Puttejohnsson skrev:
Vilka länder är dyrare? smile

http://www.mrauto.se/bensinpriser

Vw trimmare
2 995 Inlägg
28 februari 2012
Gilgamesh skrev:
Ljepone skrev:
Intressant att INGEN ifrågasätter Biltullarna (trängselskatten) i Stockholmslän ..... roll

åjävla fanskap som kom på skiten........
dock kommer jag göra det när jag ställer på den snart

Sjävlförvållat? Min faster tog bilen varje dag det tog 2,5till jobbet och nästan lika länge hem...under samma tid tog jag tunnelbana och buss jag sparade in på parkering,tullar,soppa och slapp sitta i köer, att trängas 2-30min på tunnelbana och buss klarar vem som helst dina 700kr på bara tullar är ju nästan en sl-kort många firmor kan bjuda på det dessutom..
Senast redigerat av MeloveGolf (28 februari 2012)

412 Inlägg
28 februari 2012
Mexico: 4,89:- per liter
Turkiet: 15,74:- per liter.
Förstår ärligt talat inte varför det egentligen ska vara sån stor skillnad. Kan inte FN gå in och sätta något miljökrav eller något? Vi här i Sverige ska vara först med allt och vara så jävla duktiga med miljön hit och dit. Varför följer inte andra länder med i samma takt? Någon organisation, eller någon på något sätt, skulle satt miljökrav eller något så att det blev rättvist i länderna, i alla fall med miljökrav.

19 Inlägg
28 februari 2012
Under alla bilträffar o liknande skulle dom sänka priset med några kronor som dom gör under power meet i Västerås..där sänker alla mackar i hela västerås priset på bensinen med 1-2 kr så man har råd att köra extra mkt..
visst dom har ju räknat ut att dom tjänar på det ändå men det blir billigare per person:)

Aldrig mer buss..

börnabörnabörna

420 Inlägg
28 februari 2012
Puttejohnsson skrev:
Mexico: 4,89:- per liter
Turkiet: 15,74:- per liter.
Förstår ärligt talat inte varför det egentligen ska vara sån stor skillnad. Kan inte FN gå in och sätta något miljökrav eller något? Vi här i Sverige ska vara först med allt och vara så jävla duktiga med miljön hit och dit. Varför följer inte andra länder med i samma takt? Någon organisation, eller någon på något sätt, skulle satt miljökrav eller något så att det blev rättvist i länderna, i alla fall med miljökrav.

Äsh, så som politikerna snackar om att allt blir värre och värre är ju helt sinnes. Vi i Sverige bla. har minskat våra utsläpp från cirka 270 000 ton 1990 till cirka 161 000 ton 2010.

Se bara här http://www.miljomal.se/Systemsidor/Indi … 1&pl=1 Kolla diagrammet så ser man att våra personbilar i Sverige idag är en väldigt liten mängd i detta fasansfulla klimathot.

TI AMO INTER PER SEMPRE
224 Inlägg
28 februari 2012
MeloveGolf skrev:
Gilgamesh skrev:
Ljepone skrev:
Intressant att INGEN ifrågasätter Biltullarna (trängselskatten) i Stockholmslän ..... roll

jävla fanskap som kom på skiten........
dock kommer jag göra det när jag ställer på den snart

Sjävlförvållat? Min faster tog bilen varje dag det tog 2,5till jobbet och nästan lika länge hem...under samma tid tog jag tunnelbana och buss jag sparade in på parkering,tullar,soppa och slapp sitta i köer, att trängas 2-30min på tunnelbana och buss klarar vem som helst dina 700kr på bara tullar är ju nästan en sl-kort många firmor kan bjuda på det dessutom..

jag tar tåg fanskapet till jobbet under vinter halv året iaf, betalar dessutom 500kr per 6 månader för att åka SL big_smile  men skulle aldrig klara av kaoset som uppstår på morgonen under sommaren när det är som varmast, trängas med folk på tåget och knappt kunna andas... fyfan vad jävligt det är, bara tanken att köra ner cabbat till jobbet med frisk luft är värt mycket!! big_smile  men visst 700kr för enbart tullar är mycket, helt klart, dock som jag sa kanske inte tar den varje dag, men under Juli blir det ju garanterat mer, har gratis parkering på jobbet så enbart bensinen som kostar under juli
Senast redigerat av Gilgamesh (28 februari 2012)

Why don't we cut you up into little pieces and feed you to your pooches? Hmm? And then we'll see how loyal a hungry dog really is

Pim_Pim
28 februari 2012
Bara 1,87kr/litern i Egypten, man kanske skulle flytta dit och skaffa sig en tuk-tuk. Då jävlar åker man snålt sen big_smile haha

Sök