3216
Sök

Nytt rekord på bensinpriset 16.03 kr / litern.

Dumpersförare.
970 Inlägg
9 mars 2012
TBOC_Razor skrev:
opelcoffe skrev:
Aero T16 skrev:
Såg nu att priset är 15.54 för 95 oktan här i byn så nytt rekord nu igen sad

häromdagen hade vi mer än 15,54 15.74 låg det på då. att det ska vara ett satans höjande och sänkande hela jävla tiden

Tankade för 15,28kr/l på shell långebro i kstd, drog i för 950kr på en tankning (??) hur nu det gick till...

Så det blir kul nu fram tills man får pengar när jag har gjort av med mina sista tretton kronor på bensin.

samma här dåligt med det med. svin dyrt ska det va

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97

Rumpmas
3 860 Inlägg
9 mars 2012
Jag anser att bränslekostnader till och från arbete ska vara 100% avdragsgilla i de fall det inte fungerar att ta sig till och från arbetsplatsen med allmänna kommunikationer. Och den regeln finns väl redan för dagens ersättningar, dvs att du ska spara minst två timmar på att ta bilen istället för att använda allmänna kommunikationsmedel.

Som tur är behöver jag bara göra av med drygt  en tank i månaden för att ta mig till och från jobbet, så jag kan ju klara mig på den förbrukningen om jag avsäger mig typ 50% av mitt sociala liv. Men det är väl Ok, Sverige kanske ska fortsätta ligga i topp bland världens olyckligaste folk...

Och innan någon nä,mner vad soppan kostar i Norge kan vi ju konstatera att med deras löner skulle soppan kunna kosta 25 sek/ liter i Norge innan det motsvarar det svenska priset.

3 235 Inlägg
9 mars 2012
Andromeda skrev:
Jag anser att bränslekostnader till och från arbete ska vara 100% avdragsgilla i de fall det inte fungerar att ta sig till och från arbetsplatsen med allmänna kommunikationer. Och den regeln finns väl redan för dagens ersättningar, dvs att du ska spara minst två timmar på att ta bilen istället för att använda allmänna kommunikationsmedel.

Som tur är behöver jag bara göra av med drygt  en tank i månaden för att ta mig till och från jobbet, så jag kan ju klara mig på den förbrukningen om jag avsäger mig typ 50% av mitt sociala liv. Men det är väl Ok, Sverige kanske ska fortsätta ligga i topp bland världens olyckligaste folk...

Och innan någon nä,mner vad soppan kostar i Norge kan vi ju konstatera att med deras löner skulle soppan kunna kosta 25 sek/ liter i Norge innan det motsvarar det svenska priset.

Folk jämför ofta Sverige och Norge, och det är sant, folk tjänar mer i Norge, och har kansle lite lättare att få/byta jobb, men det kostar DUBBELT så mycket att bo där, så det extra man tjänar försvinner lika fort.

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
9 mars 2012
nej nu får de vara nog .... ska vi starta mass självmord ?

Forummoderator
26 478 Inlägg
9 mars 2012
CHEEVA skrev:

Hur löser det, det höga bensinpriset tycker du..?
Senast redigerat av Mack (9 mars 2012)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

* Studerande *
563 Inlägg
9 mars 2012
CHEEVA skrev:

Eller så "straffar" man den sittande regeringen & väljer och lägga sin röst på det "andra alternativet" vid kommande val. tongue

Ett alternativ är att höja trängeselskatterna istället för skatten/momsen på bensinen dag in/ut ... Eller så slopar man fordonskatten totalt!

44 Inlägg
9 mars 2012
Mack skrev:
CHEEVA skrev:

Hahahahaha det undrar jag med lol

3 235 Inlägg
9 mars 2012
Mack skrev:
CHEEVA skrev:

Jag tycker det är alltför lite snack om det i medierna. Det borde snackas och skrivas mer om att straffskatter på bränsle sakta men säkert dödar näringslivet.
Senast redigerat av engolf (9 mars 2012)

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
9 mars 2012
Med denna hastighet lär det bli 20kr till sommaren!

Borde fan protestera på något sätt, börjar bli idiotiskt!

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

Rumpmas
3 860 Inlägg
9 mars 2012
Ljepone skrev:
CHEEVA skrev:

Eller så "straffar" man den sittande regeringen & väljer och lägga sin röst på det "andra alternativet" vid kommande val. tongue

Ett alternativ är att höja trängeselskatterna istället för skatten/momsen på bensinen dag in/ut ... Eller så slopar man fordonskatten totalt!

Menar du det andra alternativet S+VPK+MP? Det lär ju ge lägre bränsleskatter... wink

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
9 mars 2012
Ljepone skrev:
CHEEVA skrev:

det har jag redan gjort ....

Mack skrev:

slipper lida utav skiten iaf ....

Rumpmas
3 860 Inlägg
9 mars 2012
engolf skrev:
Mack skrev:
CHEEVA skrev:

Jag tycker det är alltför lite snack om det i medierna. Det borde snackas och skrivas mer om att straffskatter på bränsle sakta men säkert dödar näringslivet.

Ja, men om du bläddrar tillbaka ett par sidor ser du varför. Folk vänjer sig otroligt fort. Från att ha klagat en vecka tidigare över bränslepriserna skrev ju någon att 14,70 eller vad det var plötsligt var "billigt". Det vet politikerna. Folk vänjer sig snabbt och betalar vad det kostar att tanka. Det finns ju inget annat alternativ om man måste fortsätta åka bil. Andra saker blir lidande när det måste prioriteras, t ex sällanköpsvaror, tjänster och privatsparande. Det sistnämnda drabbar ju hårt vid arbetslöshet.

456 Inlägg
9 mars 2012
Vet inte om det redan blivit sagt i den här tråden men, så länge folk har råd att okynnesköra som dom gör idag, t.ex. varv på varv i en stad,köra på isen för skojs skull eller ta bilen istället för alternativ transport så måste det ju betyda att bensinen är FÖR billig. Vill inte att ni missuppfattar mig nu, den är inte billig MEN för billig. Eller hur?
Vore den för dyr så skulle ju all onödig trafik försvinna? eller?

growing old is mandatory growing up is optional

3 235 Inlägg
9 mars 2012
I USA är bränslepriserna ett hett tama just nu, och enligt undersökningarna som har gjort menar många att bränslepriset kommer vara en viktig del av vem dem ska rösta på...
Folket har makten att rösta fram en person med realistisk syn på miljö och förbrukning av naturresurser, och inte nån nisse som vill slå samhället tillbaka till stenåldern med alltför höga bränslepriser.

I tillägg finns det ingenting som tyder på att höjda avgifter /skatter leder till mindre efterfrågan, dvs att folk fortfarande kör lika mycket=nödvändig för dem allra flesta som är i jobb, och att staten ska tjäna extrema belopp på höjda avgifter på bekostnad av vanliga dödliga människor som håller samhälleti rörelse är helt obegripligt. Staten "skjuter" sig själv i foten, och på sikt kommer det att bli värre. Typiskt politiker att bara se det som händer dem närmaste året man sitter vid makten, resten skiter dem väl i...

med saab i hjärtat & turbotrycket i blodet!
902 Inlägg
9 mars 2012
Oves_Bror skrev:
Vet inte om det redan blivit sagt i den här tråden men, så länge folk har råd att okynnesköra som dom gör idag, t.ex. varv på varv i en stad,köra på isen för skojs skull eller ta bilen istället för alternativ transport så måste det ju betyda att bensinen är FÖR billig. Vill inte att ni missuppfattar mig nu, den är inte billig MEN för billig. Eller hur?

just det! under 1.000kr/l är för billigt!

-Vanliga bilar mäter motoreffekt i hk; saab i "pegasos" ;-P
-Smiskar Alla Andra Brutalt, Snor Alla Andras Brudar (saab)
-"adràxte ti mèra"(grekiska)-->"carpe diem"(latin)-->"fånga dagen"(svenska)
-"ouk en to polo to eu"(Aristoteles), "hakuna matata" (swahili)

677 Inlägg
9 mars 2012
Ljepone skrev:
CHEEVA skrev:

En liten notis bara, drivmedelskatten hade varit mycket högre med "andra alternativet" bara så du vet ! smile

Vi borde protestera, låt folk höra oss!! Om folk lyckas samla folk mot ACTA, Kony osv så borde vi kunna starta en FB event och folk samlas o protesterar!!

3 235 Inlägg
9 mars 2012
Oves_Bror skrev:

Det finns en del folk som har råd att tanka bilen nästan oavsett priset, men saken är att dem flesta inte har det, och folk som har minst drabbas först och hårdast. Att säga att bensinen är billig för att någon har saftig lön är inte helt genomtänkt. Höga priser går utöver personlig ekonomi, mindre konsumtion, mindre till sparande, hälsa osv, men komma till jobbet måste man ju...

3 235 Inlägg
9 mars 2012
Bergkuist skrev:
Ljepone skrev:
CHEEVA skrev:

En liten notis bara, drivmedelskatten hade varit mycket högre med "andra alternativet" bara så du vet ! smile

Vi borde protestera, låt folk höra oss!! Om folk lyckas samla folk mot ACTA, Kony osv så borde vi kunna starta en FB event och folk samlas o protesterar!!

+1

* Studerande *
563 Inlägg
9 mars 2012
Någon som undrar/ slagit´s utav tanken att regeringen kanske"medvetet" höjer bensinpriset (skatt/moms etc) för att få folk & åka kommunalt/kollektivt?... Dvs juh mer som åker kommunalt och nyttjar kollektivatjänster som buss, t-bana, p-tåg & SJ -tåg (+ ökat antal resenärer), juh mera pengar driver SJ/SL/MTR in & på så sätt behåller man "monopolet"  ? roll
Senast redigerat av Ljepone (9 mars 2012)

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
9 mars 2012
Bergkuist skrev:
Ljepone skrev:
CHEEVA skrev:

Vill du verkligen ha klorofyllmaffian till nästa val? Som tack så kommer de höja priset med 5kr på direkten!

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

Sök