2280
Sök

Nytt rekord på bensinpriset 16.03 kr / litern.

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
15 mars 2012
CHEEVA skrev:
ronkinpeace skrev:
man kan även börja ta skatt från båtar eftersom man har skatt på allt annat, det skulle bli en jävla massa pengar om man beskattade dom!

Nej ! usch vilken hemsk tanke sad

marwin of sweden: ska vi starta eget parti ? wink kallar oss för bilisterna haha

någon som vet hur man går tillväga för att starta ett parti ?  måste vara många som röstar på ett parti som hjälper folket tycker man roll

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
15 mars 2012
CHEEVA skrev:
CHEEVA skrev:
ronkinpeace skrev:
man kan även börja ta skatt från båtar eftersom man har skatt på allt annat, det skulle bli en jävla massa pengar om man beskattade dom!

marwin of sweden: ska vi starta eget parti ? wink kallar oss för bilisterna haha

någon som vet hur man går tillväga för att starta ett parti ?  måste vara många som röstar på ett parti som hjälper folket tycker man roll

Hmm, de kanske man skulle ta reda på. De kanske är nu vi startar vår karriär som framgångsrika politiker, i framtiden kanske vi sitter i högsta stolen:)
Tyvärr är de väl så att man aldrig skulle gå igenom dina förslag även om man kom så långt dom till riksdagen:/

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
15 mars 2012
Spelis skrev:
tanka just, bara 900 spänn, tycker gott o väl att dom kan höjja några öre till smile

De är för att du har en tank stor som en ägg kopp;)

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
15 mars 2012
marwin_of_sweden skrev:
CHEEVA skrev:
CHEEVA skrev:

Hmm, de kanske man skulle ta reda på. De kanske är nu vi startar vår karriär som framgångsrika politiker, i framtiden kanske vi sitter i högsta stolen:)
Tyvärr är de väl så att man aldrig skulle gå igenom dina förslag även om man kom så långt dom till riksdagen:/

kollat lite på det smile Står att man ska skapa en ideell förening, sen hänvisar de till komunens hemsida, och väl på den hemsidan (kristianstads komun) hänvisar de till deras föreningskonsult "Lars", man kanske ska slå en signal till denne Larsa big_smile

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
15 mars 2012
CHEEVA skrev:
marwin_of_sweden skrev:
CHEEVA skrev:

kollat lite på det smile Står att man ska skapa en ideell förening, sen hänvisar de till komunens hemsida, och väl på den hemsidan (kristianstads komun) hänvisar de till deras föreningskonsult "Lars", man kanske ska slå en signal till denne Larsa big_smile

Det tycker jag absolut. Som vi har märkt verkar vi ha ganska liknande åsikter.
Jag hjälper gärna till om du lyckas ta reda på om man kan dra igång något sånt:)

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
15 mars 2012
marwin_of_sweden skrev:
CHEEVA skrev:
marwin_of_sweden skrev:

Jag hjälper gärna till om du lyckas ta reda på om man kan dra igång något sånt:)

ska absolut forska i det smile

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
15 mars 2012
tankade bara fullt för 1200 igår big_smile. fan värt var enda krona big_smile går ingen nöd än höjj mer big_smile

1 079 Inlägg
15 mars 2012
Andromeda skrev:
Mack skrev:
Big_JN skrev:
Kan ju börja med att sänka politikernas löner och pensioner till rimliga nivåer!
Sen kan vi dra in stödet (socialbidraget) för kungafamiljen när vi ändå håller på också!

Och när man ändå håller på så går det sänka statliga företagschefers löner också.
En del tjänar fruktansvärt mycket, för att knappt göra någonting.

Politikerna har i regel inte orimliga löner. Orimliga pensionsförmåner har de, men jag tycker inte att det är orimligt att vår regeringschef tjänar 116k i månaden. Det är vad en högre chef i ett medelstort företag tjänar ungefär. Ska riksdagsmännen ha ut full lön tycker jag dock att det ska vara krav på obligatorisk närvaro på arbetet under alla sammanträden i riksdagen. På vilket annat jobb kan jag välja att avstå från att utföra mitt arbete 2 veckor per månad och ändå få ut min lön?
En kommunpolitiker på heltid, t ex ett kommunalråd, tjänar ungefär som en skiftarbetare eller dagtidsarbetande förman i industrin. Varför ska kommunpolitikern med ett ledningsansvar för säg 8 personer ha signifikant mindre lön än om han hade haft samma personalansvar i industrin? De kommunala tjänstemännen, t ex VA-ingenjörer, har i regel betydligt bättre löner.

mnja det största problemet är att det blir fler och fler underhuggare till dessa högavlönade politiker som gör det egentliga arbetet, alla kräver högre lön, förmåner osv precis som alla andra MEN olikt ett företag som presterar och drar in pengar är att det finanserias av skattepengar och det är ohållbart i längden fler och fler tjänstemän samma arbete utfört finansierat av skattepengar.

Ett annat problem är väl att det går ut otroligt mkt pengar till att rusta upp EU, har inga siffror men gissningsvis går det ut mer än det kommer in. Sedan så är konkurrensen sådan att i Sverige kommer det snart bara finnas fina huvudkontor och naturreservat som fina tjänstemän kan få rekreation medans massvis med udda "bevaraprojekt" ska betalas, fäbodar, rovdjur, samer, miljömiljö blabla dubbdäcksförbud så dessa fina tjänstemän ska andas ren luft. Bopriserna far i taket, urinvånarna får bo i lägenhet medans fina tjänstemän får ha sina 5miljoners 150kvadrats hus som sommarstugor. När de är pensionärer så är det vi urinvånare som får första parkett att torka dom i arslet på ålderns höst. Men jag är inte bitter smile

Åter till ämnet, bensinen kommer inte bli mkt billigare än vad den är nu, man kanske ska tänka så istället och glädjas åt det, stuva om i finanserna och ha bilen som det man lägger pengarna på istället för att supa skallen i bitar i thailand. Säkert miljövänligare och billigare att stanna hemma och ta ett par extra bilturer istället och finansiera det fina skattesystem vi har.

Hörde en kille som resonerade "bensinpriset spelar ingen roll jag tankar bara för 100kr ändå" det kan vara skönt att tänka så kanske.
Senast redigerat av Madhouse (15 mars 2012)

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
15 mars 2012
MrEricsson skrev:
tankade bara fullt för 1200 igår big_smile. fan värt var enda krona big_smile går ingen nöd än höjj mer big_smile

jo visst är det roligt att elda upp pengar big_smile

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
16 mars 2012
CHEEVA skrev:
MrEricsson skrev:

jo visst är det roligt att elda upp pengar big_smile

så länge man har en kul bil så. big_smile

1 062 Inlägg
16 mars 2012
Verkligen INGEN som vet om någon kreativ Estländare eller så säljer bensin som håller 95-98oktan standard i någon av Stockholms hamnar?

"You Go, we go!"

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
16 mars 2012
TLO skrev:
Verkligen INGEN som vet om någon kreativ Estländare eller så säljer bensin som håller 95-98oktan standard i någon av Stockholms hamnar?

Jo, men att uppmana till brott är också ett brott, sen är väl problemet att du har ingen aning vad du tankar. det kan vara bra en gång, dåligt nästa...

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

Rumpmas
3 860 Inlägg
16 mars 2012
discokapten skrev:
TLO skrev:

Jo, men att uppmana till brott är också ett brott, sen är väl problemet att du har ingen aning vad du tankar. det kan vara bra en gång, dåligt nästa...

Man verkar ju få tipsa om xenonpaket trots att det tydligt framgår att de inte ska sättas på bilar med originalmonterat xenon...

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
16 mars 2012
Andromeda skrev:
discokapten skrev:
TLO skrev:

Man verkar ju få tipsa om xenonpaket trots att det tydligt framgår att de inte ska sättas på bilar med originalmonterat xenon...

Då bryter du mot fordonsförfattningen,(vilket oftast inte är så jävla farligt) plus att du kan hävda att bilen bara kommer att köras på bana osv.

Vill inte ens tänka på vad för brott du begår om du fultankar ev. stulen bensin, bakom hörnet av en container i en hamn.
Senast redigerat av discokapten (16 mars 2012)

1 433 Inlägg
16 mars 2012
discokapten skrev:
Andromeda skrev:
discokapten skrev:

Då bryter du mot fordonsförfattningen,(vilket oftast inte är så jävla farligt) plus att du kan hävda att bilen bara kommer att köras på bana osv.

Vill inte ens tänka på vad för brott du begår om du fultankar ev. stulen bensin, bakom hörnet av en container i en hamn.

here we go again! TROLL + Moral KÄRRING!

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
16 mars 2012
SylvesterStallone skrev:
discokapten skrev:
Andromeda skrev:

here we go again! TROLL + Moral KÄRRING!

Va?

Evildan
16 mars 2012
CHEEVA skrev:
marwin_of_sweden skrev:
CHEEVA skrev:

känns riktigt stabilt, en blivande partiledare som pga bränslepriset skrivit om att begå självmord samt invadera vårat västra grannland.
ta inte med det i partiprogrammet är mitt råd wink

med saab i hjärtat & turbotrycket i blodet!
902 Inlägg
16 mars 2012
Evildan skrev:
CHEEVA skrev:
marwin_of_sweden skrev:

känns riktigt stabilt, en blivande partiledare som pga bränslepriset skrivit om att begå självmord samt invadera vårat västra grannland.
ta inte med det i partiprogrammet är mitt råd wink

kanske maxpris hade varit nåt!

-Vanliga bilar mäter motoreffekt i hk; saab i "pegasos" ;-P
-Smiskar Alla Andra Brutalt, Snor Alla Andras Brudar (saab)
-"adràxte ti mèra"(grekiska)-->"carpe diem"(latin)-->"fånga dagen"(svenska)
-"ouk en to polo to eu"(Aristoteles), "hakuna matata" (swahili)

149 Inlägg
16 mars 2012
nu har jag hittat 15.65 i munkfors på okq8. känns inte så roligt å tanka längre;(

1 265 Inlägg
16 mars 2012
dieseln kosta 1.568kr i finland nyss när jag titta. Vad ligger euro kursen på?
Glömde kolla vad röddieseln kosta

Sök