3319
Sök

Nytt rekord på bensinpriset 16.03 kr / litern.

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
30 mars 2012
Det behöver en ny 1968 då många länder var ut och protesterade.
Sverige studenter var med och kämpade ordentlig mot poliser.
Olof Palme var då Sverige statsminister.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

7 Inlägg
30 mars 2012
hej ja det är helt rätt att svensken är ett fegt folk, har varit i australien och där fick jag höra att vi svenskar var dumma som gick med på allt vad EU och regeringen prackar  på oss. För att återgå till bensinpriserna här i sverige så tänker de inte längre en näsan, det är bilen som bidrar med största skatteinkomsten och alla företag som får lägga ner, tänk er vilken misär vi skulle få uppleva om dessa skatter skulle läggas på den enskilde, för att alla miljarder som slussas ut ur landet det rör dom inte, säkert att någon tjänar på det.:

7 Inlägg
30 mars 2012
vad tog mitt medeland vägen??? waplan

5 198 Inlägg
30 mars 2012
waplan skrev:
vad tog mitt medeland vägen??? waplan

finns ett 13:01:26

961 Inlägg
30 mars 2012
Bergkuist skrev:
NU kommer jag säkert irritera många men jag är så jävla glad att jag faktiskt utbildar mig så jag har möjlighet att flytta. Jag inser att striden är redan förlorad och det kommer bli värre tro mig,  När (S)(V)a(MP) kommer in i riksdagen då jävlar kan vi snacka om bensinpriset. Kommer vi att klaga på Internet ? Självklart!! kommer vi göra något åt det? Aldrig!!

Jag tänker lite på boken " det sovande folket" eller vad det hette och ta me fan vad den stämmer bra!! Svenskar gör inget åt saken? visst är det roligt?

Nej Sverige består av mesar, inklusive mig själv som inte vågar göra något åt det.
Jag citerar en debatt artikel:
" Ni, kära svenskar, är personer som man kan slå på vänstra kinden och ni vänder den andra kinden till. Man kan trampa på er utan att se någon reaktion. "

nämen du har en poäng, fast jag tror jäkligt många skulle gå med om några startade en protest grupp på en sida som många är på, fast då ska man ha några som orkar starta en, kolla på SOPA/ACTA, där lyckades de ju, jag skulle personligen inte kunna tänka mig att starta en protest grupp men om  någon gjorde det skulle jag stödja den lojalt. det tror jag många tänker med.
ps tänkte citera hela ditt inlägg, men det var lite långt så jag kortade ner det lite tongue

''Brännvin och frisk luft dör man inte av.''
-danskt ordspråk

961 Inlägg
30 mars 2012
jonnielahti skrev:
dags att gå ut i protesttåg?

japp, jag är på tongue

-danskt ordspråk

59 Inlägg
30 mars 2012
Jag är på fast i STHLM alltså! smile

5 Inlägg
30 mars 2012
crillein skrev:
Jag har hört, att bensinpriset kan inom den närmaste framtiden komma upp till Sek18,00
Vill du, att bensinpriset sänks istället?
Det är möjligt! Men man måste agera NU!
Man måste göra det klokt! Förra året försökte man pressa oljebolagen, genom att inte köpa bensin på vissa dagar.
Direktörerna skrattade, för dom visste att bensinen, som inte köptes på måndagar, köptes ändå sedan på tisdagar.
Lite strul lyckades man orsaka, men någon större effekt kunde man inte se.
Någon har kommit på en idé, som kan fungera, Om vi verkligen vill.
Läs vidare och bli en av oss!
Bensinen kostar i dag ca. 15,00 sek/liter
Vi känner alla till, att oljebolagen gör jättevinster.
Försök komma ihåg, när vi lät priset komma upp till 10,00 sek.
Då påstod man, att oljan håller på att ta slut.
I dag försöker man inte ens påstå, att oljan är på väg att ta slut - det finns mer olja i dag, än för 35 år sedan och då kostade bensinen 2 kr liter.
Vi måste bli mer aggressiva och visa, att konsumenterna kan göra något.
Att kunden får ha rätt!
Det enda sättet är att slå där det gör mest ont: Plånboken!
Det kan vi göra!
Hur?
Vi behöver alla våra bilar och vi måste köpa vår bensin,
Men vi kan påverka priset.
När vi agerar tillsammans kan vi starta ett Priskrig!!!
Vi föreslår: Att vi inte Köper bensin av dom 2 största bensinbolagen: Statoil och Preem.
När dom 2 största oljebolagen inte lyckas sälja bensin längre, blir dom tvungna att sänka priset, för att få kunderna tillbaka.
Detta leder till priskrig och alla andra bolag är tvungna att följa med.
Men, för att kunna nå resultat, måste vi nå hundratusentals Statoil och Preem- kunder. Och alla måste samarbeta.
Vi gör såhär: Även med företagsbilar!
Jag skickar detta till 30 personer och lägger ut det på FaceBook.
När alla i sin tur skickar detta vidare till 10 personer, har vi redan nått 300. Och när dessa 300 skickar till sina 3000 bekanta. Har vi nått 3 000 000 o.s.v..
Du förstår hur jag menar?
När alla skickar detta dagen efter, har vi nått på en vecka 300 Miljoner männskor, I priskrig mot oljebolag!
(Någon måste naturligtvis översätta detta till engelska och tyska)
Ja, vi kan vinna, men det är oerhört Viktigt att vi inte köper vår bensin på Statoil eller Preems mackar
För att kunna komma vidare med detta och nå ändamålet.
Ber jag dig,
Skicka detta vidare.
Kan vi räkna med dig????

De där borde nog alla göra då blir de bensin krig wink

Hur kan bensinen kosta typ 5spänn i ryssland då? 70% i sverige är skatt

961 Inlägg
30 mars 2012
Grankotten skrev:
Jag är på fast i STHLM alltså! smile

så bra då, fick just en idé, om vi startar demonstrationer över hela landet, tex om några går i stockholm några i götet kanske några i malmö osv. då känner ju fler manade att gå med och det blir större effekt för då värkar det som att hela landet är ute och demonstrerar tongue bra idé va?

-danskt ordspråk

961 Inlägg
30 mars 2012
RFallqvist skrev:
crillein skrev:
Jag har hört, att bensinpriset kan inom den närmaste framtiden komma upp till Sek18,00
Vill du, att bensinpriset sänks istället?
Det är möjligt! Men man måste agera NU!
Man måste göra det klokt! Förra året försökte man pressa oljebolagen, genom att inte köpa bensin på vissa dagar.
Direktörerna skrattade, för dom visste att bensinen, som inte köptes på måndagar, köptes ändå sedan på tisdagar.
Lite strul lyckades man orsaka, men någon större effekt kunde man inte se.
Någon har kommit på en idé, som kan fungera, Om vi verkligen vill.
Läs vidare och bli en av oss!
Bensinen kostar i dag ca. 15,00 sek/liter
Vi känner alla till, att oljebolagen gör jättevinster.
Försök komma ihåg, när vi lät priset komma upp till 10,00 sek.
Då påstod man, att oljan håller på att ta slut.
I dag försöker man inte ens påstå, att oljan är på väg att ta slut - det finns mer olja i dag, än för 35 år sedan och då kostade bensinen 2 kr liter.
Vi måste bli mer aggressiva och visa, att konsumenterna kan göra något.
Att kunden får ha rätt!
Det enda sättet är att slå där det gör mest ont: Plånboken!
Det kan vi göra!
Hur?
Vi behöver alla våra bilar och vi måste köpa vår bensin,
Men vi kan påverka priset.
När vi agerar tillsammans kan vi starta ett Priskrig!!!
Vi föreslår: Att vi inte Köper bensin av dom 2 största bensinbolagen: Statoil och Preem.
När dom 2 största oljebolagen inte lyckas sälja bensin längre, blir dom tvungna att sänka priset, för att få kunderna tillbaka.
Detta leder till priskrig och alla andra bolag är tvungna att följa med.
Men, för att kunna nå resultat, måste vi nå hundratusentals Statoil och Preem- kunder. Och alla måste samarbeta.
Vi gör såhär: Även med företagsbilar!
Jag skickar detta till 30 personer och lägger ut det på FaceBook.
När alla i sin tur skickar detta vidare till 10 personer, har vi redan nått 300. Och när dessa 300 skickar till sina 3000 bekanta. Har vi nått 3 000 000 o.s.v..
Du förstår hur jag menar?
När alla skickar detta dagen efter, har vi nått på en vecka 300 Miljoner männskor, I priskrig mot oljebolag!
(Någon måste naturligtvis översätta detta till engelska och tyska)
Ja, vi kan vinna, men det är oerhört Viktigt att vi inte köper vår bensin på Statoil eller Preems mackar
För att kunna komma vidare med detta och nå ändamålet.
Ber jag dig,
Skicka detta vidare.
Kan vi räkna med dig????

De där borde nog alla göra då blir de bensin krig wink

Hur kan bensinen kosta typ 5spänn i ryssland då? 70% i sverige är skatt

därför att putin är bättre ledare än någon svensk tongue bara det att ryssarna inte fattar att han är bra. tongue X2

-danskt ordspråk

59 Inlägg
30 mars 2012
VÄLDIGT BRA IDÉ!!! Skulle man få ihop något sånt då skulle man kunna få ner priset på soppan till typ 10kr/l...

Nej önsketänkande men alltså då skulle soppan bli mycket billigare!

Demonstrera tills man är nöjd med sänkningen av soppapriserna! Förstår faktiskt inte varför soppan är så dyr!?!?!?

961 Inlägg
30 mars 2012
Grankotten skrev:
VÄLDIGT BRA IDÉ!!! Skulle man få ihop något sånt då skulle man kunna få ner priset på soppan till typ 10kr/l...

Nej önsketänkande men alltså då skulle soppan bli mycket billigare!

Demonstrera tills man är nöjd med sänkningen av soppapriserna! Förstår faktiskt inte varför soppan är så dyr!?!?!?

vraför skulle vi inte kunna få ner den till 10:- *wink* *wink* wink

-danskt ordspråk

59 Inlägg
30 mars 2012
Jo kanske det iofs!

Men jag hoppas att vi/någon sätter ihop en demonstration där alla som kan/orkar/vill kan dra in till stan och demonstrera!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

961 Inlägg
30 mars 2012
waplan skrev:
hej ja det är helt rätt att svensken är ett fegt folk, har varit i australien och där fick jag höra att vi svenskar var dumma som gick med på allt vad EU och regeringen prackar  på oss. För att återgå till bensinpriserna här i sverige så tänker de inte längre en näsan, det är bilen som bidrar med största skatteinkomsten och alla företag som får lägga ner, tänk er vilken misär vi skulle få uppleva om dessa skatter skulle läggas på den enskilde, för att alla miljarder som slussas ut ur landet det rör dom inte, säkert att någon tjänar på det.:

nämen EU fattar jag inte men regeringen är uppe i 500 år av hjärntvätt, så det är inte så konstigt hmm

-danskt ordspråk

961 Inlägg
30 mars 2012
Grankotten skrev:
Jo kanske det iofs!

Men jag hoppas att vi/någon sätter ihop en demonstration där alla som kan/orkar/vill kan dra in till stan och demonstrera!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

nämen man behöver bara komma på ett datum typ om en månad, lägga upp det på massor av motor forum som: garaget, gatbilar, two stroke rider kanske några epa och lastbils forum, nämen ni/du förstår man får nog organisera allt, typ starta en organisation som kommer på vad man ska skrika ut ute på stan och vad man ska göra typ mass tälta på torget i några dagar tills regeringen ger upp, ja det kan va nått typ en sorts form av motor meet fast för alla genres, det kan bli en fin gemenskap och man får lära känna nya människor och grilla korv smile

-danskt ordspråk

5 198 Inlägg
30 mars 2012
Finns nog inte en chans i helvete att bensin skatten sänks.. inte ens med SD.. ni som tror på demonstrationer.. vad blev det sist när ALLA skulle blockera ALLA mackar...jo kattskit som vanligt... men hoppas på en sänkning kan man ju

Ubåtsingenjör
7 373 Inlägg
30 mars 2012
gamlingen skrev:
Finns nog inte en chans i helvete att bensin skatten sänks.. inte ens med SD.. ni som tror på demonstrationer.. vad blev det sist när ALLA skulle blockera ALLA mackar...jo kattskit som vanligt... men hoppas på en sänkning kan man ju

tyvär är detta sant ... man får emigrera istället

961 Inlägg
30 mars 2012
CHEEVA skrev:
gamlingen skrev:

JAG VET! alla i hela landet kan elda upp sig på stureplan! då hade nog ploitikerna sänkt priset smile

-danskt ordspråk

5 198 Inlägg
30 mars 2012
KBAragger skrev:
CHEEVA skrev:
gamlingen skrev:

JAG VET! alla i hela landet kan elda upp sig på stureplan! då hade nog ploitikerna sänkt priset smile

japp... annars får de inte in nån skatt..

Ubåtsingenjör
7 373 Inlägg
30 mars 2012
KBAragger skrev:
CHEEVA skrev:
gamlingen skrev:

jo men efter vi eldat upp oss får vi ju inte ta del utav det lägre soppa priset hmm

planer på att flytta till kanarieholmarna och jobba på en oljerigg finns roll

sen får man ha en vinterstuga här i sverige smile så man kan njuta utav vintern också
Senast redigerat av CHEEVA (30 mars 2012)

Sök